قهوه
سلامت

قهوه به شما کمک می کند بهتر یاد بگیرید

می دانید که خوشمزه است و شما را هوشیار نگه می دارد، اما یافته های جدید نشان می دهد که قهوه می تواند حافظه شما را نیز بهبود بخشد. چه کسی برای خوردن قهوه آماده است؟

اصلاح روزانه شما ممکن است بیش از آنچه می دانید اصلاح شود در واقع، رشته های شکسته DNA را که برای یادگیری ضروری هستند، ترمیم می کند. به گفته دکتر لی، استاد علوم اعصاب و مدیر موسسه یادگیری و حافظه ، ظاهراً هر بار که چیز جدیدی یاد می‌گیرید، سلول‌های مغز شما DNA خود را می‌شکنند و آسیبی را ایجاد می‌کنند که نورون‌ها باید فوراً آن را ترمیم کنند اما با بالا رفتن سن، گاهی اوقات این ترمیم‌ها به اندازه کافی سریع انجام نمی‌شوند و احتمالاً باعث از دست دادن حافظه و سایر اشکال آسیب‌های شناختی مانند زوال عقل می‌شوند.

دکتر گفت: زمانی که ما جوان هستیم، مغز ما هنگام یادگیری چیزهای جدید، شکسته های DNA ایجاد می کند، اما سلول های ما کاملاً در بالای این موضوع قرار دارند و می توانند به سرعت آسیب را برای حفظ عملکرد سیستم ترمیم کنند. اما در طول پیری و به ویژه با برخی شرایط ژنتیکی، کارایی سیستم ترمیم DNA به خطر می‌افتد که منجر به تجمع آسیب می‌شود و از نظر ما این می‌تواند بسیار مضر باشد.

به نظر می رسد نوشیدن یک فنجان قهوه ممکن است به ترمیم سریع تر آسیب کمک کند. در مطالعه‌ای در مارس 2016 ، دانشمندان نشان دادند که نوشیدن قهوه می‌تواند شکستگی DNA را در عرض دو ساعت کاهش دهد. در این مطالعه، تیمی از دانشگاه کایزرسلاترن آلمان به 13 مرد سالم 200 میلی لیتر قهوه چهار بار در مدت 8 ساعت داد. سپس نمونه های خون برای قضاوت در مورد یکپارچگی DNA آنها مورد آزمایش قرار گرفت. نمونه ها کاهش شکست DNA را در عرض دو ساعت پس از مصرف قهوه نشان دادند. در عرض هشت ساعت، تا 30 درصد کاهش آسیب بیشتر از سطح پایه قبل از آزمایش وجود داشت.

مزایای سلامتی قهوه

اگرچه فواید نوشیدن قهوه برای محافظت و ترمیم رشته‌های DNA نیاز به بررسی بیشتر دارد، اما مطالعات متعددی وجود دارد که قبلاً مزایای سلامتی قابل توجهی از نوشیدن قهوه از جمله مبارزه با دیابت نوع 2، بیماری کبد و سرطان سینه را ثابت کرده‌اند.

اگر ایده نوشیدن قهوه را دوست دارید اما برای شکمتان خیلی سخت است، گزینه های جدیدی وجود دارد، مانند قهوه دم کرده سرد که اسید کمتری دارد اما به همان اندازه کافئین دارد. جاش ملزر می گوید: قهوه سرد دم شده طعم نرم تری دارد و 65 درصد اسیدی کمتری نسبت به قهوه دم شده داغ دارد، و آن را هم برای سلامتی و هم از نظر طعم گزینه فوق العاده ای می سازد.

هنوز مشخص نیست که چه مقدار قهوه باید بنوشید تا از مزایای بهبود حافظه بهره مند شوید، اما در این میان، نوشیدن چندین فنجان در روز کاملاً اشکالی ندارد، البته تا زمانی که خواب شما را مختل نکند. از این اسرار دم کردن قهوه برای تهیه یک فنجان عالی هر بار استفاده کنید.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *