برش زیباترین الماس دنیا
رپورتاژ آگهی

برش زیباترین الماس دنیا با آب !!!

برش زیباترین الماس دنیا با آب !!! این مقاله توضیحاتی از کاربردهای متنوع شیلنگهای فشار قوی و انواع آن مانند شیلنگ های هیدرولیک است و کاربرد متنوع آن را در صنعت و زندگی روزمره نشان می دهد از جمله استفاده از شیلنگ فشار قوی در واتر جت ها و سیستم های هیدرولیکی که در صنعت بسیار ضروری هستند.

الماس جزو زیباترین و فریبنده ترین جواهرات‌ دنیاست، این جواهر زیبا از تاج پادشاهان تا حلقه ازدواج خانم‌ها، جلوه گری می کند. اما سنگ الماس به خودی خود زیبا نیست و مثل یک سنگ معمولی بنظر می‌رسد، این برش الماس با طرح های بسیار زیباست، که الماس را به برلیان تبدیل می کند و به آن هزار رنگ می‌دهد. اما آیا شما می دانید این سنگ چگونه برش داده می شود؟ در ادامه ما به تاریخچه‌ای از برش الماس، روش های برش آن توضیح می دهیم؟ شما شگفت زده می شوید وقتی بدانید، می‌توان الماس را با آب برش زد، با یک شیلنگ فشار قوی و یک واتر جت.

برش زیباترین الماس دنیا

یک الماس تراش خورده با ارزش تقریبی 100 ملیون دلار

الماس را چگونه برش می‌زنند؟

بی شک الماس سخت ترین سنگ روی زمین است، می دانید که با الماس می توانیم شیشه و انواع سنگ ها مثل مرمر و گرانیت را برید، اما چه چیزی خود الماس را می برد؟

پیشینه تراش الماس

هزار سال پیش مردم معتقد بودند که تراشیدن سنگ الماس خواص آن را از بین می برد والماس  به صورت تراش نخورده روی زیور الات استفاده می شد، اما بعد‌ها هم که تلاش کردند آن را برش دهند، نتوانستند و تا حدود قرن چهاردهم میلادی فقط توانستن با ضربه شدید آن را بشکنند، اما برش الماس غیرممکن بود.

در قرن 14 بود که سنگ تراشان هندی و اروپایی متوجه شدند، با یک الماس میتوان الماس دیگر را برید، سپس با کشیدن الماس در جهتی خاص روی چوبی که پر از خورده های الماس و روغن، توانستند الماس را به اشکال ساده چند وجهی در آورند.

الماس با چه وسیله‌ای تراش می‌خورد؟

امروزه  تراش الماس به وسیله دیسک برش نازکی که اغشته به پودر الماس است یا به وسیله لیزر انجام می‌گیرید، در برش با لیزر همه چیز به طور اتوماتیک و با دقت زیاد انجام می‌شود، اما ایراد برش با لیز این است که الماس را می سوزاند و خورده های جدا شده از الماس به دلیل سوختن، ارزشی ندارد و قابل استفاده نیستند. اما چیزی که شاید گمان هم نکنید برش الماس با آب است، اما چطور می شود آبی که در لطافت طبعش خلاف نیست یک الماس را برش بزند ؟ جواب ساده است با کمک جدیدترین دستگاه‌های واتر جت و شیلنگهای فشار قوی براحتی اینکار را انجام می‌دهیم.

یک الماس برش نخورده

یک الماس برش نخورده

دستگاه واتر جت چگونه کار می کند؟

یک روش جالب پیشنهادی برای برش الماس، که ایرادات برش لیز را ندارد، استفاده از واتر جت است، شیوه کار واترجت به این صورت است که پمپ واتر جت آب و مواد سایند (مانند پودر الماس و اکسید الومینیوم ) را با فشار زیادی به سمت شیلنگ های فشار قوی می فرستند و با ورود آب به یک نازل کوچکتر فشار آب بیشتر می شود، این فشار به قدری زیاد است که با آن می توان انواع سنگ ها مرمر، گرانتیت یا حتی الماس را برش داد، در حال حاضر به طور گسترده از واترجت‌ها در برش سنگ و حتی ایجاد طرح ظریف معرق روی انواع سنگ مثل سرامیک و سنگ تراورتن، مرمر واستفاده می شود.

دستگاه واتر جت

یک دستگاه واتر جت که کمک شیلنگ فشار قوی ، سنگ را با طرح بسیار ظریف برش می زند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که شیلنگ های فشار قوی چطور می‌توانند فشار زیادی که به آنها وارد می شود را تحمل کنند، این موضوع کاملا به ساختار شیلنگ بستگی دارد، در زیر به بررسی ساختار جالب و پیشرفته شیلنگ می‌پردازیم.

شیلنگ فشار قوی چه ساختاری دارند و چگونه به دستگاه واتر جت کمک می کنند؟

همه ی شیلنگ ها از سه لایه تشکیل شده اند یک لوله درونی، یک لایه بافته شده که برای تقویت این لوله روی آن کشیده شده و در اخر هم یک پوشش بیرونی که وظیفه آن محافظت از لایه تقویت کننده در مقابل آسیب های محیط است.این لایه باید در مقابل انواع آسیب ها از جمله اسید، خوردگی، حرارت، خراشیدگی، نور آفتاب و … مقاوم باشد.

جنس لایه های مختلف انواع شیلنگ فشار قوی بستگی به کاربرد های مختلف آن دارد. مثلا در شیلنگ های واترجت باید شیلنگ در برابر فشار بالای انتقال آب مقاوم باشد اما در شیلنگ های دمنده هوای داغ که در کمپرسورهوای داغ کاربرد دارند، این شیلنگ ها باید نسبت به درجه حرارت بالا بسیار مقاوم باشند.

شیلنگ‌های فشار قوی هیدرولیک

استفاده از شیلنگ های فشار قوی در واتر جت، یکی از هزاران کاربردی است که شیلنگ های فشار قوی دارند، شیلنگ های فشار قوی با جنس، رنگ و ویژگی های متفاوت، کاربرد های مختلفی در زندگی ما دارند،از جملهشیلنگ های آتش نشانی، شیلنگ ترمز خودرو و شیلنگ مته های چکشی،شاید از مهم ترین و پرکاربردترین شیلنگ های فشار قوی ، شیلنگ‌های فشار قوی هیدرولیک هستند.

شیلنگ‌های فشار قوی

اگر مایلید در مورد انواع شیلنگ‌های فشار قوی اطلاعاتی کسب کنید یا به یک شیلنگ فشار قوی نیاز دارید می‌توانید به سایت های تخصصی که در این زمینه فعالیت می کنند مانند سایت هیدروصنعت بهنام مراجعه کنید.

منبع: https://highpressurehose.ir/

 

 

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *