انواع آنتی اسکالانت
رپورتاژ آگهی

معرفی انواع آنتی اسکالانت

معرفی انواع آنتی اسکالانت، آنتی اسکالانت فسفاته را می‌ توان یکی از بهترین انواع رسوب زداها دانست که به وفور در سیستم‌ های تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

 

آنتی اسکالانت نوعی ماده شیمیایی رسوب زدا می‌ باشد که در صنعت تصفیه آب به کار برده می‌ شود، مهم ترین کاربرد آن نیز در سیستم تصفیه آب به روش اسمز معکوس است که جهت پیشگیری کردن از پوسته پوسته شدن قسمت غشای این سیستم استفاده می شود. این مواد می‌ تواند از ایجاد رسوبات نمکی در قسمت غشای ممبران پیشگیری کرده و به پاک سازی، تصفیه آب کمک کند، چون آب خام حاوی نمک‌ های معدنی و املاح متعدد است و در حین عبور کردن از غشای ممبران این املاح بر روی غشا رسوب می‌ کنند که طی مرور زمان موجب گرفتگی غشا خواهند شد. این موضوع سبب کاهش یافتن راندمان آب تصفیه شده در سیستم تصفیه آب می‌ شود. به همین دلیل وجود یک آنتی اسکالانت با کیفیت در سیستم‌ های تصفیه آب از اهمیت بسزایی برخوردار است و در واقع می‌ توان گفت که یک جزء جدایی ناپذیر این سیستم‌ ها محسوب می‌ شود.شما می توانید برای خرید آنتی اسکالانت و اطلاع از قیمت آنتی اسکالانت با ما در تماس باشید.

آنتی اسکالانت‌ ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

آنتی اسکالانت پایه فسفاته

این نوع آنتی اسکالانت گروه‌ های عاملی فسفاته و اسید کربوکسیلیک دارد. آنتی اسکالانت فسفاته را می‌ توان یکی از بهترین انواع رسوب زداها دانست که به وفور در سیستم‌ های تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌ گیرد، اما در مقابل میزان و خاصیت پراکندگی سازی آن کم است.

آنتی اسکالانت پایه پلیمری

آنتی اسکالانت پایه پلیمری وزن مولکولی بسیار بالایی دارد، به این ترتیب قدرت رسوب زدایی آن نیز بالا می‌ باشد و جهت برطرف کردن انواع رسوبات سولفاته و کربناته به کار برده می‌ شود. این نوع از آنتی اسکالانت جهت پیشگیری کردن از ایجاد رسوبات در آب‌ های لب شور، آب‌ های دریا، آب‌ های دارای سختی بالا و… مناسب می‌ باشد.

مواد کنترل کننده‌ ای که پایه آن ها پلیمری است، در مقایسه با آن دسته از مواد کنترل کننده که پایه فسفاته دارند، قدرت بیش تر و بالاتری جهت کنترل کردن رسوبات دارند.

انواع آنتسکالنت بر پایه شکل ظاهری

آنتی اسکالانت ها بر پایه شکل ظاهری به دو دسته زیر تقسیم می‌ شوند:

آنتی اسکالانت مایع

بیشتر آنتی اسکالانت‌ های پرمصرف و پرکاربرد معمولاً به شکل مایع می‌ باشند. غلظت این نوع آنتی اسکالانت‌ ها مطابق با فرمول شیمیایی و ساختار آن ها کاملاً متفاوت است و در سیستم‌ های تصفیه آب با غلظت‌ های متفاوتی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرند، یا این که با اضافه کردن آب آن را رقیق می‌ کنند که البته نحوه رقیق کردن و استفاده از انواع آنتی اسکالانت‌ های مایع به برند آنها بستگی دارد، بنابراین بهتر است در این خصوص حتماً با افراد متخصص و ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

آنتی اسکالانت پودری

آنتی اسکالانت پودری نوع جدیدی از آنتی اسکالانت‌ ها می‌ باشد که ترکیبات موثری جهت پیشگیری کردن از ایجاد رسوب در داخل فیلترهای ممبران است.

آنتی اسکالانت

بهترین برندهای آنتی اسکالانت

امروزه برندهای مختلفی انواع آنت اسکالانت را با ویژگی‌ های متفاوت و در جهت استفاده کردن در انواع مختلف سیستم‌ های تصفیه آب تولید می‌ کنند که برخی از آن ها به صورت خاص و ویژه در سیستم‌ های تصفیه آب مانند اسمز معکوس کاربرد دارند. آنتی اسکالانت هایی که در بازار وجود دارند و به وفور مورد استفاده قرار می گیرند، موارد زیر هستند:

آنتی اسکالانت جنسیس

جنسیس نوعی محصول فسفاته غلیظ است که در برابر بسیاری از رسوبات معدنی تاثیرگذار می‌ باشد، این نوع از آنتی اسکالانت هم چنین موجب متوقف شدن رسوبات برخی از فلزات سنگین سه ظرفیتی مانند منگنز، آهن و آلومینیوم می‌ شود که در نهایت نیاز به تعویض کردن و یا شستشو دادن ممبران را کاهش خواهند داد.

آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰

آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰ نوعی عامل ضد رسوبی در بسیاری از سیستم‌ ها از جمله اسمز معکوس می‌ باشد. این آنتی اسکالانت وسیع الطیف است و جهت پیشگیری کردن از ایجاد رسوب به داخل سیستم‌ های آب شیرین کن تزریق می‌ شود.

آنتی اسکالانت آویستا

این نوع آنتی اسکالانت ریز، جهت پیشگیری کردن از رسوب گذاری در داخل ممبران اسمز معکوس استفاده می‌ شود و برای رسوباتی مانند سولفات کلسیم، کربنات کلسیم، سولفات استرونیوم، سولفات باریوم، ذره های کلوئیدی و گل و لای استفاده می‌ شود.

آنتی اسکالانت Dequest

آنتی اسکالانت Dequest  را می‌ توان به عنوان نوعی ماده کاربردی و چند منظوره جهت بسیاری از سیستم‌ ها از جمله اسمز معکوس دانست که برای پیشگیری از ایجاد و تشکیل رسوبات مانند کربنات کلسیم بر روی سطوح ممبران‌ ها موثر است. این نوع آنتی اسکالانت علاوه بر کنترل کردن کربنات کلسیم می‌ تواند از تشکیل رسوباتی مانند فلوراید کلسیم، سولفات کلسیم و اکسیدهای فلزی نیز پیشگیری کند. آنتی اسکالانت Dequest  از جمله آنتی اسکالانت‌ های استاندارد است که تاییدیه‌ های لازم در این خصوص را کسب کرده است و جهت استفاده کردن در بسیاری از سیستم‌ های تولید آب آشامیدنی از جمله نانوفیلتراسیون، سیستم اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون یک گزینه بسیار خوب محسوب می‌ شود.برای تهیه آنتی اسکالانت می توانید با کارشناسان ما در ایمن آب کاژه تماس بگیرید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *