برترین شرکت های صنعت فولاد
رپورتاژ آگهی

برترین شرکت های صنعت فولاد در سال 1402

برترین شرکت های صنعت فولاد در سال 1402، نزدیک به 30 سال است که کارخانجات متعددی در سراسر کشور ما به تولید انواع صنایع فولادی مشغول هستند.

صنعت فولاد از مهمترین صنایع در هر کشور است که میزان رشد و توسعه آن از فاکتورهای اصلی در شاخص های پیشرفت صنعتی می‌باشد. نزدیک به 30 سال است که کارخانجات متعددی در سراسر کشور ما به تولید انواع صنایع فولادی مشغول هستند. ظرفیت تولید و کیفیت محصولات این مجموعه‌ها رو به پیشرفت بوده و استانداردهای مختلفی در ساخت آنها استفاده می‌شود. تولیدات کارخانجات فولادی کشور علاوه بر تامین نیازهای کارخانجات داخلی در بازار کشورهای دیگر نیز عرضه شده و مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفتند.

بهترین تولیدکنندگان فولادی در 1402

در سال 1402 بسیاری از واحدهای تولیدی فولاد برای حمایت از تولیدات داخلی حجم انبوهی از محصولات خود را روانه بازارهای داخلی نموده و به کنترل قیمت این محصولات و تامین آن در داخل کمک کردند. این مجموعه ها علاوه بر چالش هایی مانند تامین انرژی با مسائل مختلفی دست به گریبان بودند. برخی از شرکت ها برای رفع چالش های موجود اقدام به اجرایی ساختن طرح های زیربنایی مهمی کردند. از جمله این طرح ها می‌توان به ایجاد منابع ذخیره سازی سوخت اشاره نمود.

بالا بردن ظرفیت تولید با ایجاد خطوط جدید و اجرای پروژه های مختلف صنعتی، از جمله فعالیت های برخی از شرکت های صنایع فولاد بود که به حفظ نظام تولید و عرضه در این صنعت کمک شایانی نمود. در ادامه این محتوا به نام و فعالیت برخی از برترین شرکت های تولیدکننده مقاطع فولادی در سال 1402 خواهیم پرداخت.

فولاد اکسین خوزستان

یکی از مجموعه هایی که با اجرای پروژه های متعدد و بزرگ صنعتی بسیاری از چالش های تولید را پشت سر گذاشت و توانست

در فروش در بازارهای داخلی و خارجی به رکوردهای فروش جدید دست پیدا کند، شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌باشد. این شرکت در سال 1402 سهم بزرگی در عرضه داخلی و صادرات، انواع ورق فولادی در کشور داشته است. به طور کلی سال گذشته برای فولاد اکسین، سالی پر فعالیت و همراه با چالش های و پروژه های مختلف بود.

یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعتی که اجرای آن برای مدیران این شرکت در اولویت قرار گرفته، راه اندازی کارخانه فولاد سازی می‌باشد. این پروژه در تحقق اهداف مختلف شرکت تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. ظرفیت تولید ورق فولادی در کارخانه فولاد اکسین خوزستان نزدیک به 700 هزار تن در سال می‌باشد که با راه اندازی کارخانه فولاد سازی این رقم تا یک میلیون و 50 هزار تن (ظرفیت اسمی تولید کارخانه) بالا خواهد رفت.

فولاد ایران

گروه ملی صنعتی فولاد ایران

این مجموعه نخستین کارخانه نورد فولاد ایران در اهواز می‌باشد که از سال 1342 تا کنون به تولید انواع مقاطع و محصولات مختلف فولادی مشغول است. در آذرماه امسال، گروه ملی فولاد ایران توانست با رسیدن به ظرفیت جدید تولید، رکورد 6 ساله در این زمینه را بشکند. این شرکت با ظرفیت سالانه نزدیک به 1.5 میلیون تن در سال سهم بزرگی در بازارهای داخلی دارد.

حجم تولید کارخانه های این شرکت تاثیر مثبت یا منفی زیادی در قیمت لوله گازی و دیگر انواع لوله دارد. ثبت بالاترین رکورد تولید سالانه کارخانه لوله سازی توسط این شرکت در اواخر پاییز امسال پیامی خوشبینانه برای رونق تولید در سال‌های آینده این شرکت خواهد بود.

مجتمع فولاد خراسان

میلگرد آجدار و ساده، شمش، بریکت، آهن اسفنجی و گندله آهن، از مهمترین تولیدات شرکت فولاد خراسان هستند. این شرکت با ظرفیتی نزدیک به 2.5 میلیون تن کنسانتره و 700 هزار تن مقاطع فولادی مختلف، یکی از بزرگترین مجموعه‌های فولادی در کشور می‌باشد. در سال گذشته مجتمع فولاد خراسان نقش تاثیرگذاری در تامین نیازهای داخلی کشور داشت.

در آذرماه امسال نیز این شرکت توانست به رکورد تولید ماهانه شمش فولادی دست یابد. فولاد خراسان با تولید 111162 تن شمش فولادی افزایش 3700 تنی در تولید فولاد خام خود را در یک ماه اعلام نمود. یکی از بزرگترین پروژه هایی که در این مجموعه در دست اجراست، راه اندازی واحد تغلیظ سنگ آهن (تولید کنسانتره آهن) می‌باشد. ظرفیت اسمی این واحد، 2.5 میلیون تن در سال از محل معادن سنگان است.

ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگترین مجموعه های تولیدی فولادی در کشور است که با ظرفیت تولید 1.9 میلیون تن مقاطع فولادی در سال حجم زیادی از نیازهای داخلی کشور را پاسخگو می‌باشد. محصولات این شرکت در بیش از 23 کشور دنیا به فروش می‌رسد و سهم خوبی در صادرات محصولات غیر نفتی دارند.

این شرکت در سال گذشته با اجرایی کردن بسیاری از طرح های زیرساختی نقش موثری در حفظ و صرفه جویی ارزی در کشور داشت. از آنجایی که حجم ظرفیت تولید این کارخانه بسیار زیاد است، نرخ محصولات آن نیز در بازار آهن آلات تاثیر بالایی دارد. به عنوان مثال قیمت میلگرد اصفهان امروز بر روی نرخ انواع مختلف این محصولات در دسته ها و آلیاژهای گوناگون تاثیر دارد.

شرکت های برتر صنعت فولاد

دیگر شرکت های برتر صنعت فولاد

کارخانجات مختلفی در سال 1402 به رکوردهای مختلفی در افزایش حجم تولیدات و اجرای طرح های مختلف صنعتی دست یافتند. از جمله آنها می‌توان به نام مجموعه های زیر اشاره کرد.

  • صبا نور تولید کنسانتره
  • فولاد سرمد تولید کلاف سازی فولاد سازی و احیا
  • چادرملو تولید سنگ آهن و کنسانتره
  • فولاد ارفع تولید آهن اسفنجی
  • فولاد هرمزگان تولید تختال فولادی
  • جهان فولاد سیرجان تولید شمش فولادی
  • صبا فولاد خلیج فارس تولید کنسانتره آهن
  • فولاد آلیاژی ایران تولید شمش فولادی

مجموعه های بالا در سال گذشته حجم در افزایش حجم تولید و اجرای پروژه های صنعتی مختلف بسیار موفق ظاهر شدند. واحدهای فولاد سازی در کارخانجات تولید کننده انواع مقاطع فولادی نقش موثری در بالابردن راندمان کاری و بازدهی این شرکت ها دارند. امیدواریم در سال آینده با همکاری نهادهای مربوطه، شاهد پیشرفت روزافزون صنعت فولاد در کشورمان باشیم.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *