علل تفاوت قیمت میلگرد
رپورتاژ آگهی

علل تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار

علل تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار، میزان تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار ممکن است بستگی به عوامل متعددی داشته باشد.

نقش میلگرد در صنعت بسیار حیاتی است و به عنوان یک ماده اولیه مهم در ساخت و ساز و تولید محصولات فلزی عمل می‌کند. از جمله کاربردهای این مقطع می‌توان به مواردی چون تقویت و ساختاردهی به اسکلت ساختمان، انتقال بارها از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر، تقویت استحکام کششی بتن و تولید مصنوعات فلزی اشاره کرد. برای خرید میلگرد، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. از جمله این روش‌ها خرید میلگرد، مستقیم از کارخانه و یا خرید از نمایندگان و تامین کنندگان است. شاید برای شما سوال باشد که چرا قیمت میلگرد کارخانه از قیمت میلگرد بازار کمتر است؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

قیمت میلگرد کارخانه با بازار چقدر فرق دارد؟

میزان تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار ممکن است بستگی به عوامل متعددی داشته باشد. این تفاوت معمولاً در حدود 10 تا 30 درصد یا حتی بیشتر از قیمت کارخانه می‌تواند باشد. با این حال، تفاوت دقیق قیمت بین میلگردهای کارخانه و بازار، می‌تواند به عواملی چون تاریخ، منطقه جغرافیایی، نوع میلگرد، شرایط بازار و عوامل متعدد دیگر بستگی داشته باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر، تحقیق و مشورت با تامین‌کنندگان و کارشناسان معتبر توصیه می‌شود. اما چرا باید خرید از درب کارخانه ارزان‌تر از بازار باشد؟ آیا تامین کنندگان میلگرد هزینه‌های بیشتری را متحمل می‌شوند؟

دلایل تفاوت در قیمت میلگرد کارخانه و بازار

عوامل بسیاری منجر به تفاوت قیمت میلگرد در بازار و کارخانه می‌شود. خرید میلگرد از کارخانه محدودیت‌هایی دارد که این محدودیت‌ها در بازار نیست! از طرفی زمانیکه بازاری‌ها میلگرد را به صورت مستقیم از کارخانه می‌خرند، هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند که برای جبران این هزینه‌ها مجبورند قیمت محصول خود را برای فروش افزایش دهند. از جمله این دلایل عبارتند از:

مالیات بر ارزش افزوده محصولات فولادی

مالیات بر ارزش افزوده (مالیات مصرف) برای محصولات فولادی به میزانی از ارزش محصول در هر مرحله تولید و توزیع اعمال می‌شود.

نداشتن محدودیت خرید میلگرد از بازار

عدم محدودیت خرید میلگرد از بازار به خریدکنندگان اجازه می‌دهد بر اساس نیازهای خود به مقدار و نوع میلگرد موردنظر بپردازند، بدون محدودیت تعداد یا حجم موردنظر.

میلگرد

هزینه حمل‌ونقل

هزینه حمل و نقل کالای فولادی شامل هزینه‌ انتقال محصول از محل تولید یا تامین تا مقصد نهایی است. که شامل هزینه‌های حمل، بارگیری، تخلیه، بیمه حمل و نقل و ممکن است تحت تأثیر فاصله، نوع و اندازه محموله، و شرایط جاده باشد.

هزینه انبار داری

هزینه انبارداری محصولات فولادی شامل هزینه‌های نگهداری، مدیریت و حفظ موجودی کالاها در انبار یا سوله‌ها، از جمله مساحت، کنترل آسیب، و هزینه‌های مرتبط با نگهداری بهینه میلگردها است.

 

تفاوت قیمت میلگرد کارخانه و بازار حدود 10-30% است. دلیل این اختلاف قیمت مواردی چون مالیات بر ارزش افزوده، حمل و نقل، انبارداری، رقابت و تغییرات ارز و تورم هستند. به همین دلیل خرید میلگرد از کارخانه ممکن است هزینه‌های اضافی داشته باشد. اما به دلیل عدم محدودیت خرید از تامین کنندگان، اغلب مصرف کنندگان خرد ترجیح می‌دهند، خرید میلگرد خود را از بازار انجام داده و به میزان مورد نیازشان خرید کنند. (همانطور که می‌دانید خرید از کارخانه تنها برای تناژ‌های بسیار بالا امکان‌پذیر است). ممنون که تا انتها ما را یاری کردید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *