اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک
رپورتاژ آگهی

قوانین جدید اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک در سال 2024

قوانین جدید اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک در سال 2024، در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره قوانین جدید اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک در سال 2024 را خدمت شما شرح بدهیم.

 

قوانین اقامت در کشور های مختلف سال به سال ممکن است تغییر کنند و این قاعده این بار درباره قانون اقامت در ترکیه صدق کرده است. درصورتی که قصد داشته باشید در ترکیه ملکی را خریداری کنید و اقامتی قابل تمدید را برای خود ثبت کنید باید مبلغی معادل 200 هزار دلار آمریکا را بپردازید. این مهم در گذشته با 75 هزار دلار هم ممکن می شد. اما از 16 اکتبر 2023 تغییر کرده است. در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره قوانین جدید اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک در سال 2024 را خدمت شما شرح بدهیم.

مبلغ موردنیاز برای دریافت اقامت قابل تمدید در ترکیه

در گذشته مبلغی که برای خرید ملک و دریاقت اقامت قابل تمدید باید پرداخت می کردید 75 هزار دلار بود. اما امسال این مبلغ به 200 هزار دلار رسیده است و با این مبلغ می توانید در کلانشهر های این کشور صاحب خانه بشوید. قانون اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه ما را به این نتیجه می رساند که مبلغ کارشناسی شده ملک در این باره ملاک نیست, بلکه معیار در این باره مبلغی می باشد که از روی سند درج می شود. وقتی که قصد دارید ملک را خریداری کنید مبلغ این خانه باید معادل 200 دلار آمریکا باشد. البته که این قانون مختص افرادی است که از 16 اکتبر 2023 به بعد در این کشور سند زده اند. البته یادتان نرود که اگر قصد دارید شهروندی ترکیه را بدست بیاورید این مبلغ به 400 هزار دلار افزایش می یابد. با 200 هزار دلار اقامت قابل تمدید به شما داده می شود و امکان دریافت شهروندی ترکیه با این مبلغ نیست. در ادامه به سایر نکات اخذ اقامت ترکیه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک

خانه خود را در منطقه ممنوعه خریداری نکنید!

حتما محلی که خانه مدنظر شما در آن واقع است را با دقت نگاه کنید. این محله نباید در منطقه ای باشد که از سوی اداره گوچ جز مناطق ممنوعه دسته بندی شده است. خرید ملک در برخی مناطق هر شهر ممکن است برای هر خارجی ممنوع باشد. با این حال این به معنای عدم وجود محل هایی که امکان خرید ملک در آن ها نمی باشد نیست. خرید آپارتمان در آلانیا و خرید آپارتمان در استانبول می تواند گزینه های خوبی برای خرید خانه باشد.

یادتان نرود که به سراغ خانه های مسکونی و قابل اقامت بروید.

نیازی به توضیح نیست که ملک شما باید قابل سکونت باشد و از سازه های مسکونی شهر باشد. البته اگر ملکی در حال ساخت است و حال پیش فروش دارد این قانون درباره اش صادق نیست.

خرید ملک به معنای اقامت گرفتن بیش از یک فرد بالغ و یک خانواده نیست

درصورتی که قصد دارید اقامت خانوادگی بگیرید این امکان برای پدر و مادر و فرزندانی که دارای سن زیر 18 سال هستند فراهم است. اگر در خانواده خود فرزندی را دارید که دارای سن بالای 18 سال است باید به روش دیگری برای او اقامت بگیرید. شاید این امکان با خرید ملک دوم فراهم بشود. البته این احتمال وجود دارد که فرزندان بازه سنی 18 تا 23 سال که نام آن ها در سند ردج شده و مجرد هستند هم صاحب اقامت ترکیه شوند. با این حال این قانون هنوز از سوی اداره مهاجرت ترکیه با قاطعیت به تصویب نرسیده است.

نام تنها یک نفر روی سند باید باشد

حتی اگر مبلغی بالاتر از 200 هزار دلار برای خرید خانه بپردازید باز هم برای سند های شراکتی امکان دریافت اقامت نمی باشد.درباره اعضای خانواده نیز این قاعده صادق می باشد. چرا که سند باید تنها نام یک نفر را روی خود داشته باشد. درصورتی که قصد داشته باشید با سند خود اقامت خانوادگی بگیرید باید والدی که نام او روی سند است اقامت تاشیماز بگجیرد و سایر اعضای خانواده اقامتی از نوع تورسیتی دریافت می کنند.

نکته مهم

یادتان نرود تمامی موارد قانونی که در بالا ذکر شدند مربوط به بعد از 16 اکتبر 2023 می باشند. درصورتی که سند زدن خانه شما مربوط به پیش از این تاریخ می باشد باید برای خرید ملک به منظور دریافت اقامت همان 75 هزار دلار را بپردازید. این را هم بدانید که در هر شهری از ترکیه که قصد خرید ملک داشته باشید این قانون صادق می باشد. در هر شهری قصد داشته باشید خانه بخرید و اقامت دریافت کنید باید به این موارد قانونی توجه کنید. شرکت تراوک درخدمت شماست تا بهترین خدمات مربوط به خرید ملک در ترکیه را به شما ارائه کند.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *