مزدا CX-60 شش دیزل در سال 2023 وارد بازار می شود

به گزارش بلاگ خودرو نتگام: مزدا CX-60 جدید، شاسی بلند جدید و حیاتی این شرکت ژاپنی است که نشان دهنده یک تغییر پله ای در زمینه فلسفه طراحی، موقعیت یابی و – از همه مهمتر – برقی شدن است.

در حال حاضر به عنوان یک PHEV مبتنی بر بنزین – با اولین پیشرانه هیبریدی پلاگین مزدا – وارد شده است – یک جفت موتور دیزلی شش سیلندر هیبریدی ملایم 48 ولتی در اوایل سال آینده به خط تولید ملحق خواهند شد.

 

موتور 3.3 لیتری دیزلی با کمک الکتریکی 197 اسب بخار (در دیفرانسیل عقب) یا 251 اسب بخار (تمام چرخ متحرک) عرضه می شود. این نیروگاه همچنین از فناوری احتراق تراکمی SPCCI مزدا برای بهبود کارایی استفاده می کند. مزدا میانگین مصرف سوخت WLTP را بین 53.3 تا 56.5 mpg عنوان می کند.

 

مزدا اذعان می کند که موتور جدید برخلاف روند صنعت به سمت قدرت چهار خطی انتخاب شده است، زیرا سیلندرهای 500 سی سی بهترین توازن گشتاور و راندمان حرارتی را ارائه می دهند، بنابراین بهتر است به جای ظرفیت فردی، شمارش کامل را افزایش دهیم.

 

 

پیشرانه PHEV با گیربکس هشت سرعته مرطوب کلاچ جدید جفت می شود تا ترکیبی از قدرت 323 اسب بخار و 369 پوند فوت تولید کند که این خودرو را به قوی ترین خودروی جاده ای برند تبدیل می کند. در همین حال، یک باتری 17.8 کیلووات ساعتی مسافت 37 مایلی را در حالت خاموشی موتور تامین می کند. همه این ارقام در مقایسه با رقبای PHEV با قیمتی مشابه، یعنی Volvo XC60 Recharge و BMW X3 xDrive40e، به‌خوبی برابری می‌کنند.

 

پیشرانه CX-60 PHEV – کاملاً بی ارتباط با آنچه در شریک استراتژیک تویوتا RAV4 PHEV دیده می شود – انتظار می رود سرعت آن را از 0 تا 62 مایل در ساعت در 5.8 ثانیه به دست آورد و در سیکل ترکیبی WLTP فقط 33 گرم در کیلومتر CO2 منتشر کند.

 

CX-60 بر روی یک پلتفرم کاملاً دیفرانسیل عقب بومی قرار گرفته است – چیدمانی که مزدا می گوید اجازه می دهد تا تعادل دینامیکی بهبود یافته (همانطور که MX-5 ثابت کرد) و اصلاح شود – که تا سال 2025 برای چهار مدل جدید استفاده خواهد شد. از جمله CX-80 سه ردیفه و شاسی بلندهای گسترده تر CX-70 و CX-90 برای بازار ایالات متحده.

 

تعهد مزدا به جذابیت پویای مدل های اصلی خود، عاملی محرک در توسعه معماری بود. علاوه بر بهینه سازی توزیع وزن و مجهز بودن به سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و چند پیوندی عقب، به طور استاندارد به عملکرد جدید کنترل وضعیت حرکتی مجهز شده است، همانطور که مزدا MX-5 از آن استفاده می کند، که باعث می شود در پیچ ها مسطح تر و پیچ های تیزتر ایجاد شود. با تغییر نیروی ترمز به هر چرخ.

مزدا CX 60 تاکومی اکشن
 مزدا CX 60 استودیو ext 2022 (1)
 مزدا CX 60 استودیو ext 2022 (2)
مزدا CX 60 جهانی 2022 (6)
 مزدا CX 60 Studio int 2022 (3)
 مزدا CX 60 Studio int 2022 (2)
 مزدا CX 60 استودیو 2022 (9)
 مزدا CX 60 استودیو ext 2022 (5)
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

9 − سه =