اولین خودروی الکتریکی ساخته شده توسط هر خودروساز بزرگ

تقریباً همه تولیدکنندگان خودرو در جهان اکنون خود را متعهد به آینده ساخت خودروی الکتریکی کرده‌اند.
واضح است که این روند باید از جایی شروع می شد. در چندین مورد، این امر کاملاً اخیراً شروع شده است، در موارد دیگر بیش از یک قرن پیش. در اینجا به ترتیب حروف الفبا، اولین خودروهای برقی (به استثنای خودروهای هیبریدی) تولید شده توسط تولیدکنندگان در تجارت را فهرست می کنیم. انتخاب ما برای انتخاب خودروهای تولیدی، نمونه های اولیه یا محصولات ویژه یکبار بر اساس این است که فکر می کنیم چقدر جالب هستند.

کادیلاک لیریک

خودروی الکتریکی کادیلاک لیریک
خودروی الکتریکی کادیلاک لیریک

اگرچه کادیلاک در حال حاضر هیچ خودروی الکتریکی در دست تولید ندارد، اما احتمالاً نیمی از خط تولید برند لوکس جنرال موتورز را ظرف پنج سال آینده به نمایش خواهند گذاشت.

اولین خودرو Lyriq خواهد بود که قرار است در سال 2022 به فروش برسد. این اولین خودروی جنرال موتورز مبتنی بر پلت فرم BEV3 مخصوص EV خواهد بود که برای کادیلاک‌ها، بیوکس و شورلت‌های آینده نیز استفاده خواهد شد.

آئودی R8 e-tron

آئودی نسبتا دیر وارد بخش EV شد. اگرچه یک کانسپت e-tron بر اساس خودروی اسپورت R8 در سال 2009 به نمایش گذاشته شد، اما نسخه آماده مشتری تا شش سال دیگر وارد بازار نشد. R8 e-tron دارای دو موتور الکتریکی در عقب با خروجی ترکیبی 456 اسب بخار بود. فقط به طور خلاصه و در تعداد بسیار کم تولید شد. این خودرو دارای برد تک شارژ حدود 270 مایل بود. اولین خودروی آئودی که از ابتدا به صورت تمام الکتریکی طراحی شد، کراس اوور e-tron بود که در سال 2018 عرضه شد. تصویر:: نمونه اولیه R8 e-tron

BMW 1602

BMW دو نمونه از سالون 1602 را به نمونه های اولیه Elektro-Antrieb (محرک الکتریکی) تبدیل کرد. اینها اولین حضور عمومی خود را در بازیهای المپیک 1972 در مونیخ انجام دادند، جایی که از آنها به عنوان وسایل نقلیه پشتیبانی استفاده می شد.

بی ام و i3 که به‌عنوان یک خودروی برقی کامل یا با موتور بنزینی دو سیلندر 647 سی‌سی عرضه می‌شود، 41 سال بعد در سال 2013 تولید شد

دیدگاهتان را بنویسید

سه + پانزده =