بررسی سیتروئن C5 X PHEV

در سال‌های نه چندان دور، زمانی که اتوروت‌های فرانسوی مظاهر آزادی رانندگی بودند و داستان‌های دوچرخه‌سوار-ژاندارم‌هایی که رانندگان خطاکار به سمت صندوق‌های نقدی راهپیمایی می‌کردند، وجود نداشت، یکی دیگر از پدیده‌های باشکوه خودرویی در بزرگراه‌های فرانسه رایج بود.

 

این بیگ سیتروئن بود، یک وسیله نقلیه پایین و برازنده با سبکی قاطع متفاوت از معمول خودروهای اجرایی. به نظر نمی رسید هرگز با سرعتی کمتر از سه رقمی (بر حسب MPH) حرکت کند و سرنشینان آرام خود را با ثباتی منعطف حمل می کرد که از هر چیز دیگری در جاده دوری می کرد، به خصوص آلمانی های گران قیمت تر و شجاع تر.

 

این سیتروئن‌های بزرگ – DS، CX، XM، C6 برای نام‌های چهار مورد 60 سال کار می‌کردند – همه با فناوری منحصربه‌فرد و ویژگی‌های رانندگی بسیار متفاوت. متأسفانه، تقریباً 10 سال پیش با آخرین C6 به پایان رسید. همه خودروها با مشکل مشابهی روبرو بودند: بازار صادراتی بسیار کوچک برای متعادل کردن هزینه های بالای توسعه و ساخت.

 

در بریتانیا، به ویژه، نرخ استهلاک آنها شبیه پیانویی بود که از طبقه پنجم سقوط می کرد. بازاریاب‌های سیتروئن مشکل را می‌دانستند، اما نمی‌توانستند در مقابل مجبور کردن خودروها به خط لوله فروش مقاومت کنند. ارزش ها فرو ریخت. مدل های دیگر و شهرت شرکت آسیب دید. به این دلیل و دلایل دیگر، نسب باشکوه پایان یافت.

 

 

با این حال، این بار، این شرکت خودروهای بزرگ را بسیار متفاوت انجام می دهد. اول، C5 X با وجود تمام شخصیت‌های خاص خود، به شدت از اجزای مقرون‌به‌صرفه و اثبات‌شده Stellantis استفاده می‌کند.

 

دوم، این خودرو به دقت پیکربندی و قیمت گذاری شده است تا متناسب با یک بازار بخش D اروپا باشد که اگرچه در حال کاهش است، اما اخیراً توسط بازیگران اصلی رها شده است و بنابراین انتخاب های غنی ارائه می دهد. C5 X همچنین ناوگان انتخاب کاربر بریتانیا را با مدل‌های مجهز و قیمت‌های بسیار پایین به دقت هدف قرار می‌دهد (مدل بنزینی پایه از 28000 پوند شروع می‌شود، مدل پلاگین هیبریدی فول‌هوس با قیمت کمتر از 40000 پوند).

 

سومین و مهم‌ترین، سیتروئن انگلستان توافق خاصی از پاریس دارد مبنی بر اینکه مدل‌های C5 X طبق سفارش ساخته می‌شوند و به اجبار وارد بازار نمی‌شوند. هیچ فروش اجاره ای وجود نخواهد داشت، که عامل اصلی استهلاک است.

جلوی ردیابی هیبریدی سیتروئن C5 X
سیتروئن C5 X هیبریدی ردیاب عقب
چراغ های هیبریدی سیتروئن C5 X
جزئیات عقب هیبریدی سیتروئن C5 X
چراغ هیبریدی سیتروئن C5 X
سیتروئن C5 X داشبورد هیبریدی
صفحه نمایش هیبریدی سیتروئن C5 X
دکمه های صندلی هیبریدی سیتروئن C5 X
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نه − هفت =