بی ام و از نمونه اولیه M EV چهار موتوره رونمایی کرد

یک خودروی چهار موتوره و تمام الکتریکی BMW M رسماً در دست ساخت است، این شرکت آلمانی در حال آزمایش مفهومی است که اساس نسل بعدی خودروهای برقی عملکردی خود را تشکیل خواهد داد.

این خودرو دارای یک سیستم چهار چرخ محرک کاملاً جدید M xDrive با یک موتور الکتریکی است که روی هر چرخ نصب شده است – که همچنین برای بازیابی انرژی در هنگام ترمز طراحی شده است.

 

این کانسپت یک BMW i4 M50 اصلاح‌شده است، با کانسپت بدنه اقتباس‌شده برگرفته از BMW M3 و BMW M4، و قوس چرخ‌های بزرگ‌تر و عریض‌تر برای قرار دادن موتورها.

ب ام و گفت این سیستم محرکه جدید “امکانات کاملا جدیدی را باز می کند”، با گشتاور و قدرت “بسیار دقیق” که “در عرض میلی ثانیه” به هر چرخ تحویل می شود.

وی افزود: «قدرت و گشتاور موتورهای الکتریکی واکنش‌دهنده خود به خود را می‌توان به قدری دقیق اندازه‌گیری کرد که تقاضای بار ارسال شده از طریق پدال گاز را بتوان در سطحی از دینامیک که با استفاده از سیستم‌های محرک معمولی دست نیافتنی است، متوجه شد.»

 

این خبر تنها یک هفته پس از داستان انحصاری Autocar که جزئیات طرح برقی سازی بازوی عملکرد BMW را شرح می دهد – که شامل یک BMW M3 برقی و BMW M5 هیبرید شده است، فاش شد.

 

 

دیرک هاکر، رئیس توسعه در BMW M، گفت: «الکتریکی‌سازی درجات کاملا جدیدی از آزادی را برای ما به وجود می‌آورد تا دینامیک M-typical ایجاد کنیم. خودروهای اسپرت پرفورمنس در آینده بدون آلایندگی به ارائه ترکیبی معمولی و غیرقابل مقایسه از دینامیک، چابکی و دقت ادامه خواهند داد.

 

علاوه بر این، کانسپت M EV در حال آزمایش یک کنترل بسیار یکپارچه جدید است که برای دسترسی راننده به سطوح جدید قدرت به روشی کنترل شده ساخته شده است.

 

ب ام و گفت که این کنترل به طور دائم وضعیت رانندگی را کنترل می کند و همچنین “خواسته های راننده” را برای تعیین انتقال قدرت ایده آل به هر چرخ در نظر می گیرد.

رانندگی پروتو BMW EV
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

شش + سه =