تاکسی های لندن تایرهای برقی با برد بلندتر و پرداخت به ازای هر مایل دریافت می کنند

شرکت تایرسازی بریتانیایی Enso لاستیک‌های گسترده‌تر خود را برای خودروهای الکتریکی اواخر تابستان امسال عرضه می‌کند – یک مدل اشتراک منحصربه‌فرد «پرداخت به ازای هر مایل» با هدف کاهش هزینه‌های جاری.

اولین مجموعه‌های لاستیکی TX1 آن، که برای گسترش دامنه تاکسی‌های برقی طراحی شده‌اند، در ناوگانی متشکل از 100 کابین سیاه LEVC در لندن نصب خواهند شد.

به گفته Enso، تاکسی‌های برقی کاندیدای اصلی برای تایرهای آن هستند، زیرا مسافت پیموده شده، گشتاور و وزن بالای آن‌ها به میزان قابل توجهی نرخ سایش را افزایش می‌دهند. این شرکت قصد دارد اولین ایستگاه لاستیک خود را در مرکز لندن در پاییز افتتاح کند تا از رانندگانی که مسافت پیموده شده را پشت سر می گذارند.

 

رانندگان تاکسی که از لاستیک‌های Enso استفاده می‌کنند هیچ هزینه‌ای از قبل پرداخت نمی‌کنند، اما در عوض هزینه اشتراکی در حدود یک پنس در هر مایل می‌پردازند.

این امر با تامین مالی متخصص Zeti، که از ردیابی تلماتیک (“جعبه سیاه”) برای اجاره خودروهای برقی از جگوار، LEVC و تسلا به ناوگان بر اساس هزینه به ازای هر مایل استفاده می کند، تسهیل می شود. از همین فناوری برای ردیابی استفاده و فرسودگی تایر در خودروهای مجهز به Enso استفاده خواهد شد.

 

 

هدف انسو فقط بهره وری انرژی نیست. با توجه به وزن بیشتر خودروهای برقی، آنها همچنین تایرها را سریعتر مصرف می کنند که باعث نگرانی زیست محیطی می شود.

 

بر اساس مقاله ای در سال 2017 از اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN)، 28 درصد از میکروپلاستیک های آزاد شده در اقیانوس ها از فرآیند سایش تایرها حاصل می شود.

Gunnlaugur Erlandsson، بنیانگذار و مدیر عامل Enso، گفت: «مدل تجاری سنتی صنعت تایر، حجم تولید را افزایش می دهد و به طور غیرمستقیم سطوح عظیمی از آلودگی تایرها و ضایعات عظیم تایر را در پایان عمر آنها ایجاد می کند.

 

طبق گفته میشلین و گودیر، با رشد فروش خودروهای برقی، این مشکل نیز بدتر می‌شود، زیرا طبق گفته میشلین و گودیر، خودروهای الکتریکی ۲۰ تا ۵۰ درصد سریع‌تر فرسوده می‌شوند، زیرا وزن سنگین‌تر و گشتاور بالاتری دارند.

ردیابی یک چهارم جلو کابین مشکی LEVC 2018
جزئیات تایر انسو 2022
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

12 − چهار =