چگونه شبکه سوپرشارژر تسلا برای همه دارندگان خودروهای برقی متحول می شود

 

مالکان بریتانیایی تسلا در حال آماده شدن برای تأثیرگذاری هستند: آیا سال 2022 سالی است که در آن طناب مخملی که شبکه سوپرشارژر آن را جدا می کند، در نهایت حذف می شود؟

 

این شبکه مسلماً جواهری در تاج مالکیت تسلا است، عنصری که بسیاری از استرس ناشی از پذیرش اولیه خودروهای الکتریکی را از بین برده است، اما ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، به وضوح گفته است که می‌خواهد آن را برای رانندگان غیر تسلا EV باز کند.

 

در نوامبر سال گذشته، این شرکت 10 ایستگاه سوپرشارژر را در بلژیک، آلمان و هلند برای خودروهای برقی سازگار در آزمایشی افتتاح کرد که توسط تسلا “نظارت دقیق” انجام خواهد شد.

 

ماسک به صراحت گفته است که سایر کشورها نیز از این روند پیروی خواهند کرد، اگرچه تسلا تاریخ حضور در بریتانیا را به ما اعلام نمی کند.

 

به صاحبان تسلا نیز گفته شد که آنچه برای شرکت خوب است برای شما نیز خوب است. “افزایش استفاده از شبکه در واقع هزینه های ما را کاهش می دهد، که به ما امکان می دهد قیمت شارژ را کاهش دهیم و شبکه را سودآورتر کنیم و به ما امکان می دهد شبکه را سریعتر رشد دهیم. این چیز خوبی است.

 

مالکان تسلا به طور قابل درک از فکر اشتراک گذاری شبکه خود ناراضی هستند. کاربر بریتانیایی تسلا کاندیدا در انجمن تسلا موتورز کلاب نوشت: «من هیچ خودروی برقی دیگری نمی خریدم، زیرا فقط تسلا سوپرشارژر داشت. من شبکه شارژ عمومی را امتحان کردم که به دلیل مسدود شدن سوپرشارژرها مجبور به استفاده از آن شدم و این یک دنیا دردناک است.

 

ترس‌ها از صف‌های طولانی‌تر تا ظرفیت بیش از حد شبکه و مسدود شدن جایگاه‌های شارژ متغیر است. آخرین نگرانی به این دلیل است که در حالی که تسلا درگاه های شارژ خود را در سمت چپ عقب خودرو قرار می دهد، تعداد کمی از افراد دیگر این کار را انجام می دهند. به عنوان مثال، برای شارژ خودروهای MEB گروه فولکس واگن، احتمالاً باید دو جایگاه را طی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

یک × چهار =