خرید کارواش خانگی
رپورتاژ آگهی

خرید کارواش خانگی و نکاتی که باید بدانید! | برگرفته از سایت خریدیار

این مطلب از سایت خریدیار برداشت شده است، برای مشاهده راهنمای خرید کارواش خانگی به این لینک مراجعه کنید.

کارواش خانگی چیست؟ بهترین کارواش خانگی کدام است؟

تا به حال به این موضوع دقت کرده‌اید که چه مدت زمانی را در ماشینتان سپری می‌کنید؟ به طور متوسط شاید بتوان گفت روزانه ۲ الی ۳ ساعت را در ماشین شخصی‌تان سپری می‌کنید، اگر این عدد را کمتر یعنی حدود ۱.۵ در نظر بگیریم، در طول هفته چیزی حدود ۱۲ ساعت را در ماشینتان سپری می‌کنید.

حالا تصور کنید که این مدت زمان در یک ماشین که از نظر ظاهر و باطن به شدت کثیف است سپری می‌شود، دقیقا مانند این است که زمان‌های زیادی را در یک خانه کثیف سپری کنید، کثیف بودن محلی که در آن اقامت دارید چه یک ماشین باشد چه یک خانه، تاثیر بسیار بدی را از نظر روانی روی شما خواهد گذاشت، پس ماشین را هم باید مانند خانه تمیز نگه دارید.

اما تمیز نگه داشتن دائمی ماشین نیازمند نظافت هفتگی آن است، شما باید هر هفته در کنار نظافت اساسی منزل، ماشینتان را هم حسابی نظافت کنید، وقتی قرار است که به طور دائم این کار را انجام دهید، پس بهتر است که از بهترین ابزارهای نظافتی برای ماشین استفاده کنید و این یعنی استفاده از کارواش خانگی که برای تمیز کردن ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کارواش خانگی چطور کار می‌کند؟

سیستم کارواش خانگی خیلی پیچیده نیست، این دستگاه آبی که از طریق یک شلنگ به آن وارد می‌شود را به فشار خیلی زیاد می‌پاشد، و این پاشش را با فشار خیلی زیاد و در حالت‌های مختلفی انجام می‌دهد، به طور مثال نوع پاشش در یک کارواش برای تمیز کردن سطح زمین با نوع پاشش برای تمیز کردن بدنه ماشین متفاوت است، در واقع برای تمیز کردن هر سطحی یک نوع پاشش وجود دارد.

اما ویژگی مشترک کارواش در تمیز کردن ماشین یا سطوح دیگر این است که فشار آن و البته وسعت پاشش است که تمیز کردن را خیلی خوب و سریع انجام می‌دهد، دقیقا مانند دستگاه کارواش در کارواش‌های سطح شهر که حتما تجربه استفاده از آنها را دارید.

کارواش خانگی ارزان قیمت

آیا کارواش خانگی به بدنه ماشین آسیب می‌رساند؟

اگر به درستی از کارواش خانگی برای شستن ماشین استفاده کنید، هیچگونه آسیبی به بدنه ماشین وارد نمی‌شود، استفاده درست از کاروش برای نظافت ماشین در دو نکته بسیار مهم نهفته است، نکته اول این است که از فشار مناسب استفاده کنید، فشار در کارواش های خانگی در چند درجه وجود دارد که بهتر است که ابتدا با فشار خیلی کم آزمایش کنید و در صورت امکان فشار را کمی افزایش دهید.

نکته دوم این است که از پاشش آب به صورت خیلی تیز استفاده نکنید، در واقع سری کارواش خانگی را روی حالتی که آب را به صورت خیلی تیز می‌پاشد قرار ندهید، اگر همین دو نکته را رعایت کنید هیچ آسیبی به بدنه ماشین وارد نمی‌شود.

 

آیا استفاده از کارواش خانگی ضرورت دارد؟

مسلما بدون کارواش خانگی هم شما می‌توانید هم ماشین و هم سطوح وسیع دیگری را نظافت کنید اما این کار با زحمت چندبرابری و در مدت زمان بیتری انجام خواهد شد، شما با یک ژیان قدیمی هم می‌توانید از تهران به مشهد بروید، ولی در مدت زمان خیلی طولانی‌تر و با زحمت و دردسر خیلی بیشتری به مقصد خواهید رسید.

پس استفاده از کارواش از این جهت حائز اهمیت است که اولا شما نظافت را به صورت همیشگی در برنامه دارید و دوما مایل نیستید که هر هفته زحمت زیادی بکشید و زمان زیادی از دست بدهید، با کمک کارواش زحمت و زمانی که هزینه نظافت هفتگی می‌کنید بسیار کمتر خواهد بود.

 

در خرید کارواش خانگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قدرت و توان موتور:

کارواش های خانگی در دو نوع بنزینی و برقی در بازار عرضه می‌شوند که برای مصارف خانگی و شخصی کارواش های خانگی برقی مناسب‌تر و تمیز تر هستند و قدرت آنها برای انجام امورات خانگی بسیار مناسب است، در واقع هرچه قدرت موتور بالاتر باشد، آب هم با قدرت بیشتری خارج می‌شود و این قدرت تمیز کنندگی را نیز افزایش می‌دهد، قدرت کارواش در واقع به میزان فشار آب خروجی و همچنین حجم آب خروجی وابسته است که در ادامه به این دو مورد نیز پرداخته شده است.

راهنمای خرید کارواش خانگی

فشار آب خروجی:

فشار آب خروجی با واحد بار و بعضا با واحد PSI  یا پوند بر اینج هم نمایش داده می‌شود، هرچه فشار آب خروجی بیشتر باشد مسلما آب با قدرت بیشتر خارج می‌شود و قدرت تمیز کنندگی هم بیشتر است و البته قدرت تخریب آن هم بیشتر است و باید مراقب باشید که جهت آب را به سمت اجسام و سطوح حساس مانند بدنه ماشین نگیرید.

کارواش هایی که فشار آب خروجی آنها کمتر از ۱۰۰ بار یا کمتر از ۱۵۰۰ PSI  است برای مصارف خانگی مانند شستن حیاط، مبلمان، ماشین، دوچرخه، موتور و … مناسب هستند، کارواش ها با توان خروجی بین ۱۰۰ تا ۱۷۰ بار  (۱۵۰۰~۲۵۵۰ PSI)مدل نیمه صنعتی محسوب می شوند و می‌توان از آنها برای شستن قطعات صنعتی، فنس‌ها، جرم گیری زمین و… استفاده کرد.

 

برای مصارف خانگی کارواش‌هایی که قدرت آنها کمتر از ۱۰۰ بار است مناسب هستند، اما اگر کمی قدرت بیشتری نیاز دارید و مایلید که قدرت جرم گیری بالاتری داشته باشد، بهتر است دستگاهیی را انتخاب کنید که فشار آب آن بالاتر از ۱۰۰ بار باشد. هرچند که زیر ۱۰۰ بار هم مناسب است.

 

نرخ خروج آب:

نرخ خروج آب از کارواش را با واحد GPM یا گالون بر دقیقه نمایش می‌دهند. نرخ خروج آب در کارواش‌های خانگی متفاوت است، برخی مدل‌ها میزان آب بیشتر و برخی میزان آب کمتری را از خود خارج می‌کنند.

اگر دو کارواش قدرت و فشار یکسانی داشته باشند، کارواشی که نرخ خروج آب از آن بیشتر است قدرت تمیز کنندگی بیشتری دارد، از این جهت که جرم‌های برداشته شده از سطوح با سرعت بیشتری شسته می‌شوند.

 

کارواش آب گرم یا سرد:

از کارواش‌های خانگی آب گرم تنها در صورتی که نیاز شما شستشوی سطوح چرب می‌باشد استفاده کنید، در غیر این صورت برای شستن سطوحی مانند بدنه ماشین، دیوار ساختمان، حیاط و… از کاروش های خانگی آب سرد می‌توانید استفاده کنید. دقت دشته باشید که کارواش های خانگی آب گرم به دلیل وجود رسوب در آب دارای فیلتر می باشند.

 

کارواش خانگی مکش دار یا بدون مکش:

کارواش خانگی در حالت عادی باید به شیر آب متصل شود و آب از شیر به واسطه شلنگ به آن منتقل شود، اما در برخی مدل‌ها قابلیتی به نام مکش یا ساکشن قرار داده شده است که شما می‌توانید یک تشت یا بشکه پر از آب را در کنار کارواش قرار دهید و یک سر شلنگ را به کارواش و سر دیگر شلنگ را در تشت یا بشکه آب قرار دهید تا کارواش آب داخل تشت یا بشکه را مکش کرده و با فشار منتقل کند.

این قابلیت تنها برای مواقعی که شما به شیر آب دسترسی ندارید مناسب است و مزیت دیگری نسبت به مدل‌های عادی بدون مکش ندارد، پس در این خصوص باید ببینید که آیا این قابلیت برای شما ضروری محسوب می‌شود یا خیر.

بهترین کارواش خانگی

کارواش خانگی با قابلیت حمل آسان:

هرچه قدرت کارواش خانگی افزایش پیدا می‌کند و به مدل‌های صنعتی نزدیک می‌شود، وزن آن بیشتر و حمل آن سخت‌تر می‌شود، البته اکثر مدل‌های موجود در بازار دارای چرخ هستند تا حمل نسبتا راحت‌تری داشته باشند.

توصیه این است که هنگام خرید کارواش به شرایط خودتان از نظر فیزیکی و محل زندگی دقت داشته باشید و ببینید که آیا کارواش خانگی مد نظر شما به اندازه مورد نیاز شما قابلیت حمل دارد؟ به طور مثال اگر فرد قدرتمندی هستید شاید تنها وجود یک چرخ برای شما کافی باشد، اما اگر از ناحیه کمر مشکل دارید پس باید به قابلیت حمل کارواش توجه بیشتری داشته‌ باشید.

مطلب پیشنهادی: بررسی و معرفی بهترین دریل شارژی در بازار ایران + راهنمای خرید

توجه به تجهیزات جانبی در خرید کارواش خانگی:

تجهیزات جانبی یک کارواش خانگی چقدر برای شما مهم است؟ بد نیست نگاهی به انواع تجهیزات جانبی کارواش خانگی داشته باشیم تا شما هم بهتر متوجه شوید که به کدام تجهیزات جانبی نیاز بیشتری دارید.

بهترین مارک کارواش خانگی

نازل افشانه کارواش:

نازل یا افشانه کارواش در واقع تنظیم کننده عرض پاشش آب است، به طور مثال وقتی می‌خواهید آب به صورت تیز به نقطه مشخصی بپاشد باید از نازل با درجه پایین مانند نازل درجه صفر استفاده کنید، دقیقا مانند سری در سشوار می‌مانند که میزان پهنای باد خروجی را مشخص می‌کند، وقتی از نازل با درجه پایین استفاده می‌کنید آب به صورت متمرکز و نقطه می‌پاشد و قدرت تمیز کنندگی و البته قدرت تخریب آن بالاتر می‌رود، که برای بدنه ماشین نباید از نازل درجه پایین استفاده کنید.

اینکه کارواش انتخابی شما دارای چندین نازل با درجه بندی مختلف باشد یک امتیاز است و یک امکان جانبی بسیار کاربردی محسوب می‌شود که خیلی از خریداران هنگام خرید کارواش به آن توجه می‌کنند.

دسته تفنگی کارواش:

دسته تفنگی دقیقا مانند همان چیزی است که بعضا روی شلنگ آب هم متصل می‌شود، به این شکل شما به طور ثابت آب را باز می‌کنید اما فقط وقتی که دسته را فشار دهید آب به بیرون می‌پاشد، دقت کنید که کارواش شما دسته تفنگی مناسبی داشته باشد و تجهیزات جانبی آن در دسترس باشند.

خرید کارواش خانگی

لنس در کارواش:

لنس در واقع همان لوله انتهایی کارواش است که آب از آن خارج می‌شود، لنس‌ها از نظر طول و همچنین نوع خروج آب باهم متفاوت هستند، برخی از آنها قابلیت چرخش دارند به این شکل که با چرخاندن قسمت بالایی آن آب به شکل متفاوتی خارج می‌شود و درجه پاشش آب هم تغییر می‌کند، این ویژگی لنس بسیار کاربردی است، البته دقت کنید که برخی هم به صورت تلسکوپی با جلو و عقب کردن حالت پاشش را تغییر می‌دهند.

طول شلنگ و سیم کارواش:

طول شنگ و سیم کارواش مورد دیگری است که در راحتی استفاده از کارواش موثر است، هرچند که تنها طول سیم و شلنگ معیارهای استفاده راحت از کارواش نیستند و وزن کارواش و قابلیت حمل آن هم بسیار موثر هستند، اما با توجه به محیطی که قصد دارید از کارواش در آن استفاده کنید دقت کنید که طول سیم و شلنگ کارواش برای شما مناسب باشند.

در نهایت هنگام خرید بهترین کارواش خانگی دقت داشته باشید که اولا قدرت دستگاه متناسب با نیاز شما باشد و دوما قابلیت‌های جانبی کارواش خانگی متناسب با نیاز شما باشد، با در نظر گرفتن این دو مورد اصلی قطعا کارواش خانگی مناسب را خریداری خواهید کرد.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *