احساس خستگی
سلامت

آیا احساس خستگی می کنید؟ ممکن است کمبود مواد مغذی داشته باشید

سایت نتگام: آیا احساس خستگی یا فرسودگی می کنید؟ ممکن است کمبود مواد مغذی داشته باشید. ممکن است کمبود ویتامین ها یا مواد مغذی خاصی داشته باشید.

وقتی در زمستان روزها تاریک تر می شوند، غیرمعمول نیست که ما بیشتر احساس خستگی کنیم. گاهی اوقات علت می تواند به دلیل کمبود مواد مغذی یا ویتامین های خاص باشد. این منجر به تمام علائمی می شود که ممکن است تجربه کرده باشید. هنگامی که مکرراً کمبود انرژی، خستگی و اگر احساس می‌کنید بسیار خسته هستید، ممکن است تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکنید. معمولاً این نتیجه عدم تنوع در عادات غذایی شماست. وقتی انواع مختلف غذا را مصرف نکنید، کمبود برخی ویتامین ها و مواد مغذی را تجربه خواهید کرد. اینها شایع ترین کمبودها هستند.

ویتامین دی

یکی از ویتامین هایی که مردم در فصل زمستان در مورد آن زیاد صحبت می کنند ویتامین D است. این ویتامین از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به دست می آید و به همین دلیل است که بسیاری از افراد در فصل زمستان دچار کمبود این ویتامین می شوند. خوشبختانه، دریافت یا عدم دریافت کافی از این ویتامین فقط به روزهای آفتابی بستگی ندارد. اگر در نور روز بیرون بروید، بدن شما نیز این ویتامین را جذب خواهد کرد. بنابراین اگر احساس می کنید ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشید، زمانی که نور آن خاموش است به بیرون بروید. در اطراف بلوک قدم بزنید و تمام آن ویتامین D خوشمزه را مصرف کنید.

آهن

یک ماده معدنی مهم که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن نیاز دارد، آهن است. وقتی سطح آهن شما پایین باشد، احساس خستگی می کنید و سیستم ایمنی بدن شما آنطور که باید کار نمی کند. اما در این مورد اضافه کردن مقداری آهن اضافی به رژیم غذایی شما خیلی سخت نیست. اگر می خواهید مصرف آهن خود را افزایش دهید، می توانید برخی محصولات حیوانی مانند گوشت قرمز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نمونه های دیگر از غذاهای حاوی آهن: لوبیا، آجیل و میوه های خشک هستند. اگر مطمئن شوید که یک وعده غذایی متعادل با آهن می خورید، در کمترین زمان احساس بهتری خواهید داشت.

مطالب مشابه: معرفی انواع قهوه

کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی مهم برای استخوان های شماست. این به قوی نگه داشتن استخوان های شما کمک می کند و به شما احساس تناسب اندام کلی می دهد. این بدان معناست که اگر احساس تخلیه می کنید، کمبود کلسیم ممکن است دلیل آن باشد. اما در این مورد، رژیم غذایی شما نیز می تواند معجزه کند. بنابراین مقداری کلسیم به شام خود اضافه کنید! می توانید این کار را با خوردن سبزیجات سبز رنگ مانند بروکلی و اسفناج انجام دهید. گزینه های دیگر غذاهای لبنی مانند شیر و پنیر یا ساردین هستند.

امیدوارم از مطلبی که توسط سایت نتگام آماده شده بود راضی بوده باشید.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *