فیلم قهرمان
متفرقه

فیلم قهرمان نامزد دو جایزه از انجمن‌ سینمایی آمریکا شد

فیلم قهرمان که هفته گذشته از سوی هیات ملی نقد امریکا به عنوان برنده بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم‌ بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) سال معرفی شد، از سوی جوایز سالانه انجمن منتقدان هالیوود و واشنگتن دی‌سی نیز به عنوان یکی از ۵ نامزد کسب جایزه در شاخه بهترین فیلم‌بین‌المللی امسال انتخاب شد.

آخرین ساخته فرهادی در جوایز انجمن منتقدان واشنگتن با فیلم‌های ماشین منو بران ساخته ریوسوکی هاماگوچی، تیتان ساخته جولیا دوکورنو، بدترین آدم دنیا ساخته یواخیم تریهو بره به کارگردانی ولادیمیر یوهانسن رقابت خواهد کرد.

نقد قهرمان – درام اخلاقی قدرتمند از استاد سینمای ایران

امیر جدیدی در مرخصی دو روزه از زندان بدهکاران است که دوست دخترش فرخنده به انبوهی از طلا دست پیدا می کند. مطمئناً، این کیف دستی است که متعلق به او نیست، اما در یک ایستگاه اتوبوس رها شده است، بنابراین او تصمیم می‌گیرد که سکه‌ها بازی منصفانه‌ای هستند. این زوج قصد دارند آنها را به گرو بگذارند و مقداری از بدهی رحیم را بپردازند، اما در نهایت تصمیم می‌گیرند پول را به صاحبش برگردانند. با این حال، در این درام اخلاقی زننده اصغر فرهادی، فیلمساز ایرانی برنده اسکار هیچ کار خیری بدون مجازات نمی ماند.

عمل ساده رحیم به بحث شهر تبدیل می شود. بسیار شبیه توییتی که ویروسی شده است، به سرعت از متن خارج می شود. شایعات در شهر شیراز پخش می شود و داستان او را به شاهکاری اشراف تبدیل می کند و او را به یک شخصیت عمومی ناخواسته تبدیل می کند. این فرصتی است که رحیم ناامید به راحتی در آغوش می‌گیرد و مشتاق بهبود شهرت خود است. جدیدی به عنوان مردی درخشان است که حالت آویزش به طور معجزه آسایی جلوی دوربین آب می شود. ایستگاه خبری تلویزیون محلی آن را تسخیر می کند.

کجای دنیا از مردم بخاطر اشتباه نکردن تجلیل می شود؟بهرام (محسن تنابنده)، طلبکار متخاصم رحیم را بخار می کند. در همین حال، یک موسسه خیریه برای کمک به این محکوم اصلاح‌شده، جمع‌آوری کمک مالی از جامعه برگزار می‌کند. رحیم در فراخوان های خود از مردم، پسرش را که دچار نقص گفتاری شدید است، به عنوان نوعی تکیه گاه دلسوز به خدمت می گیرد. فرهادی با طراوت نسبت به «قهرمان» خود دوگانه است و کنترل او بر لحن فیلم استادانه است. چیزی که به عنوان خنده دار و تقریباً مسخره شروع می شود، به زودی به چیزی بسیار غم انگیزتر و هوشیارتر تبدیل می شود.

فیلم قهرمان در کنار ماشین منو بران ریوسوکی هاماگوچی ، تیتان ساخته جولیا دوکورنو ، بدترین آدم دنیا ساخته یواخیم تریه و فرار از جوناس پوهر راسموسن نامزدهای جوایز سالانه انجمن منتقدان هالیوود در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی هستند.

برندگان جوایز انجمن منتقدان واشنگتن دی‌سی ۶ دسامبر و برندگان جوایز انجمن منتقدان هالیوود نیز ۸ ژانویه ۲۰۲۲ معرفی می‌شوند.

منبع: theguardian

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *