از آرشیو موتور اسپرت: در چنین روزی در سال 2005

تسلط راننده سیتروئن Xsara سباستین لوب بر مسابقات رالی قهرمانی جهان در سال 2005 به حدی بود که در زمان ورود خدمه به فنلاند برای راند 10، رفتار رقبای آنها در حد افراد ناامید بود.

پتر سولبرگ قهرمان سابق جهان تا آنجا پیش رفت که قول داد تا زمانی که مرد فرانسوی کتک نخورده موهایش را کوتاه نکند. خوشبختانه برای او، گودال ها و تاج ها همیشه یک شکارگاه شاد برای مردم محلی بوده است. برنده شانس قهرمانی دو بار مارکوس گرونهولم بود و او در واقع رهبر اولیه پژو 307 خود بود، البته با لوب در تعقیب داغ.

 

گرونهولم تا مرحله پنجم که یک فرود سنگین بر مهره‌های تیمو راوتیاینن کمک راننده ضربه زد، ثابت ماند. گرونهولم در شرایطی که به سختی قادر به نفس کشیدن بود، چه برسد به صحبت کردن، مجبور شد سرعت خود را کاهش دهد و برتری او نسبت به لوب در پایان روز اول به تنها 5.8 ثانیه کاهش یافت. این زوج بدون نگرانی و با مراقبت های پزشکی کافی در حالت آماده باش، سرباز کردند. این تا زمانی بود که یک سوراخ در روز پایانی سرانجام به خط شاهانه لوب پایان داد.

گرونهولم با 66.7 ثانیه برنده شد، و در حالی که این مانع از راهیابی لوب به عنوان دوم نشد، غرور بسیار مورد نیاز دوباره احیا شد.

 

حمیر تاپر

مارکوس گرونهولم پژو 307CC رالی فنلاند Getty Images
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

ده − 2 =