هربرت دیس، رئیس گروه فولکس واگن از سمت خود کناره گیری می کند

گروه فولکس واگن با اعلام غافلگیری اعلام کرد که هربرت دیس، رئیس آن استعفا می دهد و در تاریخ 1 سپتامبر، الیور بلوم، مدیرعامل پورشه، جایگزین او می شود.

فولکس واگن در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد دیس “با توافق دوجانبه” ترک می‌کند. دلیل خاصی برای خروج او ذکر نشده است.

 

هانس دیتر پوتش، رئیس هیئت نظارت، دیس را به خاطر نقشش در “پیشبرد تحول شرکت” ستایش کرد. رئیس در حال خروج «نه تنها شرکت را در آبهای بسیار متلاطم هدایت کرد، بلکه یک استراتژی اساساً جدید را نیز اجرا کرد». پوتچ در بیانیه ای گفت.

 

بلوم پس از بر عهده گرفتن مسئولیت های دیس به عنوان مدیرعامل پورشه ادامه خواهد داد و آرنو آرلیتز، مدیر مالی گروه فولکس واگن، به عنوان مدیر عملیاتی برای حمایت از او در “عملیات روزانه” به سمت مدیر عامل شرکت می رود.

 

دیس در سال 2018 به عنوان رئیس گروه فولکس واگن از ماتیاس مولر با دستوری برای متحول کردن شرکت پس از رسوایی دیزل‌گیت در سال 2015، مسئولیت آن را برعهده گرفت.

 

با این حال، Diess با اتحادیه‌های قدرتمند آلمان درگیر شده است زیرا سؤالاتی در مورد چگونگی جایگزینی مشاغل در عصر برق باعث ایجاد ناراحتی در نیروی کار شده است. در نوامبر، شورای کار فولکس‌واگن به دلیل عصبانیت نسبت به هدایت شرکت، به Diess رای عدم اعتماد داد. او در نقش خود به سختی جان سالم به در برد.

 

برخی از مفسران تعجب کردند که آیا دیس ممکن است از اشتباهات شرکت در عرضه نرم‌افزار برای مدل‌های MEB و خودروهای موتور احتراقی جدید استفاده کند. خودروی الکتریکی فولکس واگن ID 3 بدون برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری عرضه شد، اگرچه فولکس واگن در اوایل سال جاری به‌روزرسانی بزرگی را برای سیستم اطلاعات سرگرمی مجموعه مبتنی بر MEB منتشر کرد.

 

در این مرحله مشخص نیست که بلوم پورشه چه تغییرات استراتژیکی ایجاد خواهد کرد. بلوم در سخنرانی اخیر این برند در روز بازار سرمایه از الکتریکی حمایت کرد، که در آن درباره نسخه های الکتریکی آینده پورشه ماکان، پورشه کاین و پورشه باکستر بحث کرد. او همچنین از یک SUV جدید بر اساس پلتفرم الکتریکی آینده Scalable Systems Platform (SSP) خبر داد. پورشه همچنین از سوخت الکترونیکی برای تامین انرژی نسخه های آینده خودروی پرچمدار 911 خود حمایت می کند.

هربرت می میرد 0
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

سه × دو =