ام جی از Skoda، Mini در بریتانیا پیشی گرفت و دوازدهمین برند بزرگ شد

ام جی اکنون دوازدهمین تولیدکننده بزرگ بریتانیا از نظر حجم فروش است که هفت ماه از سال می‌گذرد و از لندرور، اشکودا، مینی، ولوو، رنو، سیتروئن و سیت جهش کرده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط انجمن سازندگان و معامله گران موتور (SMMT)، برند چینی متعلق به SAIC، 76 درصد جهش در فروش به 28149 واحد برای سهم 3 درصدی از بازار ثبت کرد.

 

جهش ام جی از نوزدهم به رتبه دوازدهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، زمانی رخ داد که رقبا در بحبوحه کمبود عرضه و سایر اختلالات در کسب و کارشان، فروش خود را کاهش دادند. به عنوان مثال، فروش لندروور 30 ​​درصد کاهش داشت در حالی که اشکودا 29 درصد کاهش داشت.

بازار کلی خودروهای جدید از ابتدای سال تاکنون 12 درصد کاهش داشته است زیرا خودروسازان برای تامین تقاضا با مشکل مواجه هستند.

ام جی یکی از معدود شرکت هایی بود که از محدودیت عرضه به همراه هیوندای (افزایش 27 درصدی)، کیا (افزایش 21 درصدی) و داچیا (افزایش 81 درصدی) بهره برد.

 

بر اساس آمارهای جمع‌آوری کننده داده Bestsellingcarsblog، فروش MG و برند خواهر Roewe در چین در سال جاری کاهش یافته است، اگرچه تا حدودی به دلیل قرنطینه‌های Covid بوده است.

افزایش فروش ام‌جی در سال 2022 به دلیل موفقیت شاسی‌بلند HS، پرفروش‌ترین آن بوده است که هم به‌عنوان بنزینی و هم به‌عنوان پلاگین هیبریدی به فروش می‌رسد. قیمت آن از 22995 پوند شروع می شود و بسیاری از رقبا را در فضای شاسی بلندهای خانوادگی پایین می آورد.

MG همچنین از خودروهای الکتریکی خود، کراس اوور ZS EV و 5 SW EV estate سود می برد که تقریباً یک چهارم فروش آن در هفت ماه اول را به خود اختصاص داده است.

mg5 statictopshotlead
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

12 + 2 =