بهترین تست های جاده ای تا کنون: فولکس واگن فایتون W12

تمایل فولکس‌واگن به رقابت در بازار لیموزین لوکس، این غول فولکس واگن فایتون W12 با فناوری پیشرفته را ایجاد کرد، اما به‌طور غم‌انگیزی از رقبای دیرینه فاصله گرفت. فولکس واگن فایتون که از دو موتور VR6 با یک میل لنگ مشترک ساخته شده است، 48 ولت W12 نسبتاً فشرده، تمام آلومینیومی، 414 اسب بخار قدرت تولید می کند. یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک یک دیفرانسیل تورسن را تغذیه می کرد که در رانندگی معمولی، درایو را 50:50 از جلو به عقب تقسیم می کرد. این پلت فرم از آئودی A8 معاصر اقتباس شده بود، اما پنل‌های بدنه فولادی به وزن 2434 کیلوگرمی کمک کردند.

 

در میان لیموزین ها، تنها مرسدس S600 V12 توربو دوقلو شتاب بیشتری داشت. با این حال، پالایش موتور به طور کلی ضعیف بود. ترمزها در ابتدا قوی بودند اما به زودی محو شدند.

 

 

سیستم تعلیق فنر بادی تنها زمانی که در حالت اسپرت فشار می آورد، قابل رقابت بود. بقیه زمان ها خیلی خشن و عصبانی بود. فرمان با سرعت متغیر نیز مبهم بود.

 

فولکس واگن فایتون W12 2003 در پیچ های جلو
ردیابی جانبی فولکس واگن فایتون W12 2003
فضای داخلی فولکس واگن فایتون W12 2003
ردیابی عقب فولکس واگن فایتون W12 2003
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده + یک =