تحویل تویوتا bZ4X پس از نگرانی‌های مربوط به جدا شدن چرخ‌ها همچنان در حالت تعلیق است

تمام تحویل های جهانی تویوتا bZ4X SUV، اولین BEV این شرکت، پس از فراخوانی به دلیل مشکلاتی که می‌تواند منجر به افتادن چرخ‌ها شود، در حالت تعلیق باقی می‌ماند.

یک سفارش فراخوان جهانی که در ژوئن به تنظیم کننده ایمنی ژاپن ارسال شد، اشاره کرد که ترمز ناگهانی می تواند باعث شل شدن پیچ توپی شود و خطر جدا شدن چرخ را افزایش دهد. این دستور می افزاید که این خطر با چرخش های تند افزایش می یابد. با این حال هیچ حادثه ای در این زمینه گزارش نشده است.

 

این سفارش که شامل 2700 خودرو در سراسر جهان و همچنین حدود 500 خودرو در بریتانیا است، قبل از تحویل هر خودرو به مالکان بریتانیایی انجام شد.

 

آ تویوتا سخنگوی به اتوکار تایید کرد امروز (8 اوت) که این شرکت اکنون “به دنبال این است که چگونه می‌توانیم خودروهای مودب را برای کسانی که هنوز منتظر تحویل هستند، که قرار بود از ژوئن انجام شود، مرتب کنیم”.

 

هیچ تاریخی برای زمان تعیین نشده است راه اندازی اولین BEV این شرکت، که قیمت آن از 41950 پوند شروع می شود، با سخنگوی اضافه کرد که این موضوع هنوز در حال بررسی است.

این پیشنهاد به هیچ یک از خریداران بریتانیایی ارائه نشده است Skoda Enyaq iV با این حال، رقیب، زیرا هیچ کدام هنوز خودرویی تحویل نداده اند.

سخنگوی تویوتا در ماه ژوئن در مورد این مشکل هشدار داد: «پس از استفاده کم مسافت پیموده شده، تمام پیچ‌های توپی روی چرخ خودروهای مورد نظر می‌توانند تا حدی شل شوند که چرخ از خودرو جدا شود.

 

اگر یک چرخ در حین رانندگی از وسیله نقلیه جدا شود، می تواند منجر به از دست دادن کنترل وسیله نقلیه شود و خطر تصادف را افزایش دهد.

 

سوبارو 2600 نمونه از Solterra، یک BEV نزدیک به bZ4X را که تحت تأثیر همین مشکل قرار دارند، به یاد خواهد آورد.

 

هیچ یک از این خودروها قرار نبود فوراً به مشتریان تحویل داده شود، اما در عوض به نمایندگی ها محدود می شوند. گزارش ها رویترز

004 تویوتا bz4x x 2022
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

12 + هفده =