راهنمای خرید خودروی دست دوم: فورد فیستا ST (Mk7)

به گزارش مجله خودرو نتگام: فورد فیستا با چنین میراث غنی و گسترده ای از فست فوردها در اینجا در بریتانیا، داستان های بسیاری وجود دارد که می توان آنها را در طول نسل ها به اشتراک گذاشت و ردیابی کرد.

 

پدر من یک اسکورت RS توربو مدل 1985 رانندگی می کرد و بسیاری از افراد هم سن و سال او نیز همین کار را می کردند. شاید زمانی یک XR3i خریده اند یا حتی یک سیرا آر اس کوزوورث را دزدیده اند…

 

اخیراً، Blue Oval به تزریق DNA سریعتر خود به خودروهایی مانند Fiesta فروتن ادامه داده است. فورد فیستا ST زمانی که در سال 2013 وارد بازار شد، بسیار محبوب بود و تا به امروز همچنان محبوب است – حتی با در نظر گرفتن اینکه مدل نسل فعلی از سال 2018 عرضه شده است.

 

چرا مردم به این هاچ بک خاص هجوم می آورند؟ خوب، مانند اجداد ST، شما دقیقاً می دانید که پول شما کجا خرج شده است و کجا خرج نشده است. حوزه‌هایی مانند پالایش، تجملات و فناوری (یا کمبود آن‌ها) همچنان در قلمرو دریچه‌های کوچک ارزان قیمت باقی می‌مانند، در حالی که در عوض با ویژگی‌های فراوانی مواجه می‌شوید که هولیگان درونی شما را به وجد می‌آورد.

 

وقتی پای راست خود را در دنده سوم و بالاتر قرار می دهید، یک موتور 1.6 لیتری تحریک پذیر دریافت می کنید، در این مورد یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ با 179 اسب بخار قدرت یا 197 اسب بخار در حالت بیش از حد. شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت 6.9 ثانیه و حداکثر سرعت 139 مایل در ساعت را فراهم می کند.

 

این دستگاهی است که دوست دارد دور بچرخد و با انجام این کار بسیار عصبانی به نظر می رسد. سر و صدای القایی به داخل پمپ می شود، اما نه از طریق بلندگوها، بلکه از طریق لوله ای از قسمت موتور (واقعیت جالب: لکسوس LFA 336000 پوندی پیشگام این ایده بود).

 

در قسمت بیرونی چرخ‌های 17 اینچی، دو خروجی اگزوز و طراحی تهاجمی، و همچنین برخی از گزینه‌های رنگی قوی از جمله آبی روح و نارنجی مذاب وجود دارد. چرخ‌های نمونه‌های Style Pack به رنگ خاکستری، همراه با کالیپرهای ترمز قرمز و رکاب‌های درب «ST» روشن شده‌اند.

 

در داخل، صندلی های Recaro به راحتی قابل ستایش هستند. آنها نه تنها با ترکیب چرم و پارچه راحت هستند، بلکه به طرز چشمگیری در آغوش می گیرند. در طول یک رانندگی با روحیه، بسیار سپاسگزار خواهید بود که چقدر شما را در آغوش گرفته اند، زیرا Fiesta ST می تواند مانند یک جک راسل تریر مشتاق با یک جاده پر پیچ و خم برخورد کند.

ردیابی یک چهارم جلو فورد فیستا ST Mk7
ردیابی سه ماهه عقب فورد فیستا ST Mk7
نمای نزدیک فورد فیستا ST Mk7 از جلو
جزئیات نشان فورد فیستا ST Mk7
جزئیات موتور فورد فیستا ST Mk7
جزئیات چرخ فورد فیستا ST Mk7
جزئیات اسپویلر عقب فورد فیستا ST Mk7
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده − ده =