فروش خودروهای برقی چین به طرز چشمگیری افزایش یافت

در حالی که بازار خودروهای برقی پلاگین بریتانیا در سال 2021 74 درصد رشد کرد، رشد همان بخش در بزرگترین بازار خودرو جهان بیش از دو برابر این میزان بود. ارقام رسمی از صنعت خودرو چین نشان می دهد که فروش سال گذشته از پلاگین هیبریدی و برقی شاهد افزایش خیره کننده 158 درصدی در سال 2020 بودیم. اما پشت این اعداد چیست و برنده و بازنده اصلی چه کسانی بودند؟ بیایید با داده ها شروع کنیم.

 

این رقم آخر برای مقامات چینی رقم قابل توجهی است زیرا هدف آنها برای NEV ها برای تشکیل 20 درصد از کل فروش خودروهای جدید تا سال 2025 در فاصله نزدیکی در نوامبر و دسامبر بوده است و اگر در طول یک سال کامل در سال 2022 محقق شود، به این معنی خواهد بود. هدف سه سال زودتر از موعد مقرر به دست آمد. در واقع، مهم است که بدانیم ارقام شگفت‌انگیز سال 2021 ریشه در بیش از یک دهه سرمایه‌گذاری و یارانه‌ها دارد که باعث توسعه صنعت داخلی خودروسازان، تامین‌کنندگان باتری و زیرساخت‌های بالغ بر 50 میلیارد پوند شده است.

 

اما فروش سال 2021 کمتر از هر سال قبل ناشی از یارانه بود، زیرا اگرچه دولت چین حذف برنامه ریزی شده کمک هزینه خودروهای برقی خود را در سال 2020 به تعویق انداخت، اما همچنان در سال گذشته 30 درصد کاهش یافت و اکنون تنها درصد ناچیزی از سهم را تشکیل می دهد. قیمت خرید. درعوض، مصرف‌کنندگان چینی از طوفان هیجان‌انگیز خودروهای الکتریکی، محدودیت‌های پلاک شماره در بزرگ‌ترین شهرها برای خودروهای ICE، انتخاب‌های متنوع و توانا از محصولات، و برندهای خانگی که برای اولین بار در یک سطح در نظر گرفته می‌شوند، پول نقد کرده‌اند. با رقبای خارجی

 

Zeekr تنها یکی از چندین شاخه خودروهای برقی از خودروسازان چینی است – از جمله AVATR، Aion، Voyah و Ora – که دارد یا در شرف است راه اندازی. ورود Ora به بازار انگلستان در سال جاری نشانه ای از این است صنعت خودروی چین شکوفا شدن اعتماد به نفس.

دیدگاهتان را بنویسید

17 − 10 =