فروش ولوو برقی افزایش می یابد، اما حجم کلی کاهش می یابد

به گزارش بلاگ خودرو نتگام :فروش ولوو در سه ماهه دوم سال 2022 به شدت کاهش یافت – اما توانست درآمد خود را افزایش دهد و تقاضای خودروهای برقی را افزایش دهد.

آخرین گزارش مارکت سوئدی تأثیر بادهای مخالف مداوم صنعت را آشکار می کند – که از جمله آنها به “عدم اطمینان در تجارت جهانی، افزایش قیمت مواد خام و محدودیت های زنجیره تامین ناشی از قرنطینه های همه گیر اخیر در چین” اشاره می کند.

 

ولوو 143006 خودرو در سه ماهه گذشته فروخت که کاهش 27 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2021 نشان می‌دهد. قرنطینه‌های کووید چین عاملی محرک در این رکود بود که نه تنها مانع از توانایی این شرکت برای تحویل خودرو به مشتریان در چین شد، بلکه در ساخت خودرو در آن نیز متوقف شد. کارخانه های چنگدو، داکینگ و لوکیائو.

 

انتظار می رود وضعیت چین همچنان بر حجم فروش آن در سه ماهه سوم تأثیر بگذارد.

 

علیرغم افت فروش، ولوو با استناد به “قیمت گذاری قوی و ترکیب محصول” – با افزایش قیمت های فهرست برای متعادل کردن حجم پایین تر، توانست تاثیر بر درآمد را به کاهش قابل توجهی کمتر از 2٪ در سال محدود کند. به عنوان مثال، شاسی بلند پایه ولوو XC40 در حال حاضر از 35830 پوند قیمت دارد در حالی که قیمت اولیه آن در سپتامبر سال گذشته 25200 پوند بود.

 

ولوو کارز در سه ماهه گذشته 71.3 میلیارد کرون (5.81 میلیارد پوند) تولید کرد که از این میزان 4.6 میلیارد کرون (370 میلیون پوند) سود بود – 6.5 درصد حاشیه. این شرکت می‌گوید درآمدهای قبل از مالیات و بهره با ثبت نام تجاری خواهر و برادر Polestar – که سهامدار عمده آن است – در نزدک در ماه ژوئن افزایش یافته است.

 

در جاهای دیگر، ولوو می‌گوید زنجیره تامین آن پس از یک دوره پرتلاطم طولانی، «با بازگشت قوی تولید در ژوئن» شروع به تثبیت می‌کند و پیش‌بینی می‌کند که تولید در ماه‌های آینده افزایش یابد.

 

این شرکت همچنان قصد دارد در سال 2022 خودروهای بیشتری را نسبت به سال 2021 بفروشد، اما می‌گوید «وقفه زمانی بین تولید و تحویل خرده‌فروشی» به این معنی است که ارقام رسمی تمام سال ممکن است منعکس کننده آن نباشند.

 

تقاضا برای محصولات ما همچنان قوی است و ما متمرکز و روشن هستیم که چالش های تجاری کوتاه مدت عزم ما را برای برآورده کردن جاه طلبی های استراتژیک میان مدت تا بلندمدت تضعیف نمی کند. در هر صورت، این فقط سرعت تغییر ما را تسریع خواهد کرد.”

93 ولوو c40 شارژ 2021 تصاویر رسمی بینی استاتیک
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

یازده − چهار =