نسل سوم خودروی فرمول E سریعترین اتومبیلرانی الکتریکی تاریخ است

به گزارش بلاگ خودرو نتگام : نسل سوم خودروی فرمول E با ارتقای آیرودینامیکی جدید، بهره وری انرژی بهبود یافته و حداکثر سرعت بیش از 200 مایل در ساعت، سریع ترین مسابقه الکتریکی تاکنون است. اسپارک Gen3 که در موناکو توسط FIA رونمایی شد و قبل از نهمین فصل مسابقات قهرمانی جهانی فرمول E در لندن به نمایش عمومی گذاشته شد، دارای طراحی بیرونی به شدت تغییر یافته است. برای اولین بار اواخر امسال مسابقه خواهد داد.

این به طور خاص برای مسابقه در پیست های خیابانی تنظیم شده است، و FIA می گوید که نشان دهنده “قله عملکرد بالا، کارایی و پایداری” است.

چندین ارتقاء نسبت به مسابقه‌دهنده Gen2 Evo فعلی انجام شده است. موتور جدید 470 اسب بخار قدرت تولید می کند، در حالی که حداکثر سرعت آن در شمال 200 مایل در ساعت است.

همچنین این اولین خودروی فرمولی است که دارای قوای محرکه مجزا در جلو و عقب است، به این معنی که قابلیت احیا کننده آن به 600 کیلووات افزایش یافته است – بیش از دو برابر ماشین فعلی.

Gen3 همچنین از شارژ فوق العاده سریع بهره می برد که می تواند باتری خود را با سرعت 600 کیلووات در طول مسابقه پر کند.

پایداری نیز تقویت شده است. باتری‌ها در صورت عدم نیاز بازیافت می‌شوند و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که کتانی و فیبر کربن بازیافتی بخش عمده‌ای از بدنه را تشکیل می‌دهند تا ردپای کربن خودرو را تا بیش از 10 درصد کاهش دهد.

“چشم جهان به اصول موناکو ePrix است، و ما مفتخریم که خودرویی را معرفی کنیم که دو سال در خانه تاریخی موتوراسپرت ساخته شده است.

“از تیم بزرگ پشت سر آن در فرمول E و FIA تشکر می کنم. آینده مسابقات تمام الکتریکی روشن است.”

جزئیات چرخ Formula E Gen3 2023

Gen3 FrontRight34 Combo
MASTER STILL Gen3 FrontAerial Combo
Gen3 RearAerial Combo
Gen3 RearRightWheel RE
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

1 + یک =