هوندا سیویک تایپ R الکتریکی شده را حذف نمی کند

به گفته کو یاماموتو، مشاور فنی هوندا موتور اروپا، وقتی صحبت از اینکه هوندا در آینده با سیویک تایپ R چه خواهد کرد، هر چیزی ممکن است. این برند به تازگی هوندا سیویک تایپ R جدید 2022 را معرفی کرده است که نسخه ای به شدت اصلاح شده از پلت فرم قبلی «FK8» تایپ R 2017 و موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی بنزینی دارد.

 

“من برق را رد نمی کنم،” گفت یاماموتو “ما نمی‌توانیم یک پیشرانه الکتریکی خالص روی این پلتفرم بسازیم، اما تصور می‌کنم می‌تواند تا سطح خاصی از پلاگین هیبریدی را به خود اختصاص دهد.» او تایید نکرد که سیویک Type R آینده از این پلتفرم استفاده خواهد کرد، اما این مدل معمولاً در گذشته دو یا سه سال ماندگاری کوتاهی داشته است.

 

با توجه به اینکه این برند قرار است از سال 2023 مجموعه ای از خودروهای برقی جدید را روانه بازار کند، زیرا برنامه خود را برای حذف تدریجی موتورهای احتراقی پیش می برد، منطقی است انتظار داشت که سیویک تایپ R 2022 آخرین نسخه غیر برقی هات هاچ محبوب این برند باشد. .

 

یاماموتو در اولین سفر سواری تایپ R جدید به Autocar گفت: «الکتریکی‌سازی تنها یک اقدام فنی دیگر است، مانند VTEC یا توربو یا سیستم تعلیق چند پیوندی».

 

برقی شدن بسیار محتمل است، اگر قطعی نباشد. با این حال، به نظر می رسد که چهار چرخ محرک برای هر نوع R آینده قابل بحث نیست.

با این حال، من فکر می‌کنم سیستم چهارچرخ محرک واقعاً با اصل Type R سازگار نیست. حتی لزوماً سریع‌تر نیست، اما سنگین‌تر است.»

هوندا سیویک تیپ r 2023 18
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده − 13 =