گروه فولکس واگن علیرغم تحویل کمتر، نتایج مثبت نیمه اول را ثبت کرد

به گزارش بلاگ خودرو نتگام :گروه فولکس واگن علیرغم کاهش قابل توجه فروش و تحویل خودرو، نتایج عملیاتی قوی را برای نیمه اول سال 2022 به ثبت رسانده است.

تا حدی به لطف عملکرد مثبت برندهای پریمیوم و ورزشی خود، مانند بنتلی و لامبورگینی، این گروه نتیجه عملیاتی 13.2 میلیارد یورویی (11.0 میلیارد پوند) را به ثبت رساند که در مقایسه با نیمه اول سال 2021 رشد 16.1 درصدی را نشان می دهد.

تحویل کلی گروه برای ژانویه تا ژوئن 2022 با 22.2 درصد کاهش سالانه به 3.875 میلیون دستگاه رسید، در حالی که فروش با 14 درصد کاهش به 4.0 میلیون دستگاه رسید.

 

مصرف سفارشات خودروهای برقی سالم ماند و 40 درصد سال به سال در اروپای غربی و 27 درصد در جهان رشد کرد. این گروه در سال جاری تاکنون 217000 خودروی برقی به فروش رسانده است که 118000 خودروی برقی در چین به مشتریان تحویل داده شده است.

 

فولکس واگن علیرغم افت عملکرد در سه ماهه دوم به این نتایج دست یافت، جایی که سود عملیاتی 4.7 میلیارد یورویی (3.98 میلیارد پوند) را ثبت کرد – کاهش 27 درصدی سال به سال در سه ماهه، تا حدی به دلیل معاملات پوشش ریسک کالا شامل مواد خام.

 

مدیر مالی فولکس واگن اظهار داشت که این برند با وجود بحران جاری نیمه هادی جهانی و کمبود قطعات مرتبط با جنگ، عملکرد خوبی داشته است. قبلاً در تأمین سیم‌کشی تولید شده از اوکراین با مشکل مواجه بود، اما گفت که کمبودها را با موفقیت مدیریت کرده است.

 

آرنو آنتلیتز، مدیر مالی گروه فولکس واگن، گفت: “علیرغم چالش های جهانی بی سابقه، فولکس واگن استحکام مالی قابل توجهی را نشان داده است. حاشیه عملیاتی در نیمه اول سال منعکس کننده ماده قوی محصول و فروش نسبتاً بالاتر در بخش ممتاز است.” گروه حجم ثابت کرده است که می تواند نتایج خوبی را حتی در یک محیط چالش برانگیز ارائه دهد.

 

با این حال، این شرکت اضافه کرد که هنوز نمی‌توان به طور قطعی تأثیر کلی جنگ اوکراین یا همه‌گیری ویروس کرونا را بر تجارت در سال ارزیابی کرد.

DB2018AU1589 بزرگ
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

6 + 2 =