AA هشدار داده است که دولت در تامین نیازهای بریتانیا به شارژرهای خودروهای الکتریکی در خیابان ناتوان است.
استراتژی زیرساخت خودروهای الکتریکی بریتانیا که در ماه مارس منتشر شد، بیان کرد که تا سال 2030 – زمانی که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید ممنوع می شود – حداقل 70000 شارژر در خیابان در مناطق مسکونی مورد نیاز خواهد بود.
از 1 ژوئیه 2022، فقط 2869 دستگاه تحت طرح نقطه شارژ مسکونی در خیابان (ORCS)، با بودجه اختصاص یافته برای 9543 دیگر نصب شده بود. پارکینگ موجود نیست
بر اساس بیانیه ای از AA، این بدان معنی است که “سیاهچاله های بزرگی در سراسر کشور وجود دارد که رانندگان بدون پارکینگ مسکونی اختصاصی خارج از خیابان به شبکه شارژ عمومی متکی هستند.”
تا مارس 2022، بیش از 40 درصد از خانواده ها در بریتانیا به پارکینگ خارج از خیابان دسترسی نداشتند.
جک کازنز، رئیس سیاست راهها برای AA، گفت: «انتقال به برق باید مردم را متقاعد کند که میتوانند به راحتی شارژ پیدا کنند، اما ما به ترکیبی از سرعت شارژ نیاز داریم تا زندگی را برای همه ساده کنیم.
اما بخشهای بزرگی از کشور بدون هیچ گونه شارژ در خیابان وجود دارد و باید فوراً اصلاح شود.»
کازنز افزود: تمرکز زیادی بر روی شبکه سریع و فوق سریع صورت گرفته است، اما بسیاری از آنها برای اقدام نزدیک به خانه فریاد خواهند زد.
منبع :
autocar.co.uk