نمایشگر تاشو سامسونگ
متفرقه

سامسونگ اولین گوشی را با نمایشگر تاشو ثبت کرد

 

رول کنید

 

به نظر می‌رسد سامسونگ اخیراً در حال پیشرفت است و انواع پتنت‌های نمایشگر تاشو و غلتشی را برای جلب توجه ما به کار می‌گیرد و ما را به این فکر می‌کند که در آینده از غول فناوری چه انتظاری داریم.

دیروز در مورد یک کنجکاو گزارش دادیم صفحه نمایش دوگانه تاشو که ظاهراً سامسونگ در بهار آن را ثبت کرده بود. امروز، یکی دیگر از این اختراعات آشکار شده است، حتی کنجکاوتر از گذشته: یک تاشو و صفحه نمایش کشویی، مشابهی که در واقع قبلاً ندیده بودیم.
این عجیب و غریب جدید در وب سایت WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) توسط 91 موبایل، جایی که پتنت اولیه در ژوئن ثبت شده بود، دیروز منتشر شده بود.

این وسیله کنجکاو در حق اختراع به عنوان یک “دستگاه الکترونیکی با قابلیت تاشو و لغزش” توصیف شده است. در حالی که تلفن های رول شونده و تلفن های کشویی، هر دو هنوز به خودی خود غیر معمول و عجیب و غریب در نظر گرفته می شوند، دستگاهی که هر دو را برای نشان دادن حداکثر صفحه نمایش ممکن فشرده در یک فاکتور کوچک انجام می دهد، در واقع یک تازگی است.

همانطور که در تصاویر ثبت اختراع بالا مشاهده می‌شود، تلفن مفهومی سامسونگ ابتدا عرضه می‌شود – چیزی شبیه به معمولی – اما سپس قابلیت تا کردن صفحه نمایش به بالا و بیرون را نیز خواهد داشت و به دستگاه اجازه می‌دهد موقعیت‌های مختلفی را در اختیار بگیرد. برای مثال، کاربر می‌تواند در قسمتی که بیرون می‌آید، در حالی که در بقیه صفحه نمایش چند وظیفه‌ای را انجام می‌دهد، چیزی را تماشا کند.

به خصوص اگر با یک قلم سازگار باشد، دانشجویان آنلاین می‌توانند سخنرانی‌های کلاس را در حال حرکت روی صفحه‌ای که برعکس شده تماشا کنند، در حالی که در قسمت دیگر که روی آن قرار دارد، یادداشت‌برداری می‌کنند. بررسی قابلیت استفاده و تطبیق پذیری چنین صفحه نمایش تاشو و تاشو بسیار جالب خواهد بود. البته، برای استفاده از تمام امکانات جدید و موارد استفاده، باید یک رابط کاربری کاملاً دوباره طراحی شده داشته باشد.

این پتنت هنوز در انتظار تایید WIPO است، و البته، ما هیچ راهی نداریم که بدانیم آیا واقعاً روزی را خواهد دید یا خیر. شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اپل تمایل دارند همیشه برای انبوهی از پتنت‌ها ثبت نام کنند و موارد جدید تقریباً سالیانه ظاهر می‌شوند. با این حال، این راهی برای آماده شدن برای آینده و باز نگه داشتن امکانات آن است، نه تضمینی برای تحقق هر پتنت.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *