قهرمانان پاوررنجرز
متفرقه

قهرمانان پاوررنجرز، دشمن اصلی خود را تحقیر کردند

نخستین شرارتکاری که قهرمانان پاوررنجرز با او روبه‌رو شدند، اعلام کرده که یک نیروی حتی قدرتمندتر در گذشته او را به شدت تحقیر کرده است. با وجود اینکه پاوررنجرزها در اشکال مختلف خود با برخی از شرارتکاران هیولایی که فرهنگ عمومی کمیک در سی سال گذشته دیده است، مبارزه کرده‌اند، اما تعداد کمی از آن‌ها توانستند نام مهمی برای خود بسازند. با این حال، ریتا رپولسا آزمون زمان را پشت سر گذاشته است و اکنون یکی از بدکاران معروف این سری شده است.

کمیک‌های پاوررنجرز

ریتا در طول سال‌ها به عنوان یک نیروی طبیعت به شمار می‌آید، به‌ویژه در کمیک‌های پاوررنجرز جاری شرکت BOOM! Studios. با این حال، شماره ۱۱۳ از Mighty Morphin Power Rangers (نوشته ملیسا فلورس، سیمونا دی جیانفلیسه، راؤل آنگولو و اد دوکشایر) نشان می‌دهد که حتی تبدیل شدن او به Mistress Vile نمی‌تواند از جلوگیری از این جادوگر فضایی جلوی تحقیر و زیرکی نیروهای حتی قدرتمندتری باشد.

وقتی Death Ranger جرات می‌ورزد تصمیمی که توسط Dark Specter گرفته شده را سوال کند، Mistress Vile تصمیم می‌گیرد به عهده گرفتن همه را به یادآوری کند که کی واقعاً مسئول است. در پاسخ، او توسط Dark Specter ضربه‌ای سنگین می‌بیند زیرا جرات داشته است فرض کند که به هر نحو ممکن از این همه بهره‌مند خواهد شد، و این اولین باری نیست که به او به این شکل بدرفتاری شده است.

ریتا رپولسا

ریتا رپولسا، یکی از بدکاران معروف و بی‌فراموشی در تاریخ “Mighty Morphin Power Rangers”، دشمنی که از ابتدای مجموعه با ظاهری خیره‌کننده و مرموز آغاز کرد. او از 1993 در اپیزود اول “Day of the Dumpster” به عنوان یکی از شرارتکاران اصلی نمایش آمد و انگل‌گروو را با ارتش هیولاهایش وحشت‌زده کرد.
ریتا، با قدرت و جادوی خود، موجودات ترسناک و هیولاهایی را آفرید که برای پاوررنجرها چالش فراوانی به وجود می‌آورد. او درگیری‌های مداوم با رنجرها را تجربه کرد که همواره با شکست مواجه می‌شد. اما با ظهور شرارتکاران دیگری همچون لرد زد، قدرت و تهدید ریتا به چالش کشیده شد.

روابط پیچیده و گاهاً مبهم ریتا با دیگر شرارتکاران، مانند لرد زد، در سریال برای بینندگان موضوع تأملاتی درباره روابط قدرت و اهمیت بود. این روابط، بسیاری از تصمیمات و رویدادهایی که در داستان اتفاق می‌افتاد، را شکل داد و ریتا را به عنوان یکی از بدکاران پرقدرت و خاص تر کرد.

تاریخچه‌ی مختصر ریتا رپولسا

از زمان شروع در سال ۱۹۹۳ با “روز زباله‌ها”، ریتا رپولسا دشمن بی‌فراموشی پاوررنجرز بوده است. در سریال اصلی، ریتا اولین بزرگ‌ترین شرارتکاری بود که با ارتشی از هیولاهایش، آنجل گروو را وحشت زده می‌کرد. هرچند ریتا به تنهایی دشمنی قابل توجهی برای رنجرها بود، اما اغلب کار حل مسائل مربوط به پاوررنجرها به افراد زیردست او می‌افتاد. شکست‌های مکرر او به دست پاوررنجرها تلخی ثابتی در کارش بود، اما این در نهایت توسط ظهور یک شرارتکار دیگر، همان‌طور که قدرتمند و نام‌آشنای لرد زد، برتری یافت.

هرچند ریتا و زد به زودی در صفحه‌های کوچک با یکدیگر ازدواج کردند، اما این به معنای این نبود که اوضاع بین دو تن خوب بود. با وجود حکومت کردن کنار او، لرد زد به طور مداوم ریتا را بی‌احترامی می‌کرد، اغلب با یادآوری اینکه او در نگاه‌های او چیزی بیش از یک زیردست کوچک نبود. این به عنوان یک نمونه واقعی و دلشکنانه تقریباً برای همه روابط ریتا در طول تاریخ سریال خدمت کرده است.

میسترس ویل و بدترین تحقیرهای ریتا رپولسا

میسترس وایل، تحقیرات بدترین لحظات ریتا رپولسا را دوباره تجربه می‌کند. مانند همتایش در تلویزیون، ریتا رپولسای کمیک داستان طولانی و تراژیکی دارد که قرون زمانی را در بر می‌گیرد. نزول او بیش از ده هزار سال پیش آغاز شد، زمانی که پدرش به وحشتناک Master Vile تبدیل شد به دلیل تأثیر Dark Specter. هرچند ریتا و مادرش لیدی فینا هر کاری کردند تا از دست گرفتن Master Vile جلوگیری کنند، اما زمانی بود که اونها را ردیابی کرد. طرح اصلی این شرارتکار بود استفاده از دخترش به عنوان وسیله‌ای برای Dark Specter، و با وجود اینکه این طرح نهایتاً توسط مداخله Phantom Ranger خنثی شد، ریتا هنوز هم در راه پدرش قرار گرفت.

ریتا از آن زمان تاکنون همان بی‌رحمی و سردی را که سال‌ها تحمل کرده، نشان داده است. حتی بدتر از این، نتوانسته است از تحقیر فرار کند، حتی پس از اینکه به عنوان یک بدکار قابل ترسی معروف شد. از Master Vile به Lord Zedd و اکنون Dark Specter، هر کسی که میسترس وایل هرگز احترام گذاشته است، او را تحت سقف قدرت خود قرار داده است. این تصویری ناراحت کننده از یک زن است که هرگز نتوانسته است تأییدی از افرادی که خود احترام می‌گذاشت، بدست آورد – هرچند اکنون نشانه‌هایی وجود دارد که برخورد Dark Specter با ریتا، او را به نقطه شکستگی خود می‌رساند.

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *