خزه دریایی
متفرقه

مزایای خزه دریایی و نحوه استفاده از آن

این جلبک قرمز چه خشک باشد و چه خام ، سرشار از آهن ، ید و منیزیم است. با تغذیه ، فواید و خطرات خزه دریایی آشنا شوید. به علاوه ، نحوه خوردن آن را بیابید.

ظهور خزه دریایی

اگر درباره شوق اینترنت اخیر بر خزه دریا کنجکاو هستید ، تنها نیستید.

گزارش روندهای 2020 پینترست نشان می دهد که حجم جستجو برای عبارت “خزه دریا” سال گذشته 380 درصد افزایش یافت ، احتمالاً به دلیل اظهارنظر کیم کارداشیان در مورد اسموتی های خزه دریایی در توییتر.

به گفته Statista ، یک شرکت تحقیقات بازار ، مواد اولیه و مکمل های دریایی آنقدر محبوب شده اند که بازار 2018 نشان دهنده 2.6 میلیارد دلار صرف صرف محصولات جلبک است.

خزه دریایی

ایمی گورین ، متخصص تغذیه و گیاه شناس و صاحب غذاهای گیاهی در استمفورد ، کانکتیکات می گوید: “مردم همیشه به دنبال غذای فوق العاده بعدی هستند.” ابتدا محصول جلبک ها اسپیرولینا وجود داشت و اکنون خزه دریایی وجود دارد.

گورین می گوید که خزه دریا احتمالاً محبوبیت خود را افزایش داده است زیرا چندین ماده مغذی “که برای گیاهخواران قابل توجه است” ، در حال افزایش است.

کالری کم و سرشار از ریز مغذی ها ، خزه دریایی می تواند یک افزودنی سالم برای اسموتی ، سوپ یا حتی پودینگ دانه چیا مورد علاقه شما باشد.

در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد خزه دریایی بدانید ، از جمله تغذیه ، مزایای سلامتی و نحوه افزودن آن به رژیم غذایی ، آمده است.

خزه دریایی چیست؟

خزه دریایی که به خزه ایرلندی نیز معروف است ، نوعی جلبک قرمز است.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 در Advances in Botanical Research انجام شد ، هنگامی که در سواحل شمال آتلانتیک اروپا ، آمریکای شمالی و برخی از جزایر کارائیب شسته می شود ، شبیه به درهم تنیده اغلب جلبک های قهوه ای قهوه ای معروف به سارگاسوم است.

به گفته Vicki Shanta Retelny ، RDN ، نویسنده و میزبان پادکست “یادداشت های مغذی” ، می توانید این گیاه دریایی بدون طعم و خوراکی را در مکمل ها ، به صورت خام ، خشک یا ژلی پیدا کنید.

ارزش غذایی خزه دریایی

خزه دریایی منبع طبیعی اسید آمینه و ریزمغذی هایی مانند ید (ضروری برای عملکرد تیروئید) و آهن (یک ماده معدنی ضروری برای انرژی جسمی و روحی) است.

یک وعده استاندارد دو قاشق غذاخوری خزه دریایی ایرلندی حاوی مواد مغذی زیر است:

کالری: 5

چربی: 0 گرم (0 درصد مقدار توصیه شده روزانه ، یا DV)

پروتئین: 0.2 گرم (0 درصد DV)

سدیم: 6.7 میلی گرم (0 درصد DV)

کربوهیدرات: 1.2 گرم (0 درصد DV)

فیبر غذایی: 0.1 گرم (0 درصد DV)

منیزیم: 14.4 میلی گرم (4 درصد DV)

کلسیم: 7.2 میلی گرم (1 درصد DV)

پتاسیم: 6.3 میلی گرم (0 درصد DV)

آهن: 0.89 میلی گرم (5 درصد DV)

فسفر: 15.7 میلی گرم (2 درصد DV)

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *