گوشی چرخشی
متفرقه

سامسونگ ممکن است یک قدم به اولین گوشی چرخشی خود نزدیک شود

در چند سال گذشته، گوشی‌های تاشو توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار به دست آورند، دو نمونه از محبوب‌ترین آن‌ها گلکسی زد فلیپ 3 و زد فولد 3 سامسونگ هستند. در واقع، فروش این دو پسر بد با هم ترکیب شده است. به بیش از 7 میلیون یا به عبارت دیگر 60 درصد از بازار جهانی تاشو می رسد. اکنون، همه ما می دانیم که می گوییم “چیزی که خراب نیست را تعمیر نکن” درست است؟ خوب، سامسونگ این کار را نمی کند. یا شاید هم اینطور باشد، اما واقعاً به عنوان شرکتی شناخته نشده است که همیشه سعی می کند آن را ایمن بازی کند.

البته، شما گوشی‌های هوشمند معمولی خود را با سری گلکسی «S» دارید، اما این شرکت همچنین دوست دارد از فناوری‌های نوآورانه جدید استفاده کند. به هر حال، این همان چیزی است که سری اکنون معروف Z را برای ما به ارمغان آورد. با توجه به این نکته، به نظر می رسد که سامسونگ در حال آماده شدن برای معرفی یک فاکتور شکل دیگری به سری گوشی های هوشمند خود است – یک تلفن رول شونده، یعنی تلفنی با نمایشگر که می چرخد. سامسونگ قبلاً در سال گذشته این موضوع را مورد تمسخر قرار داده است، و سه پتنت جدید اکنون نشان می‌دهند که سامسونگ ممکن است در ساخت گوشی چرخشی سرعت خود را افزایش دهد.

طرح اول نشان می‌دهد که چه چیزی شبیه صفحه‌ای است که به صورت عمودی گسترش می‌یابد، با برخی از متن‌هایی که این طراحی را در رابطه با فرآیند تولید مقرون‌به‌صرفه‌تر توصیف می‌کنند. همانطور که گفته شد، این یکی در اینجا واقعاً برنده به نظر نمی رسد، زیرا نسبت تصویری که در آن ایجاد می شود، مسلماً غیر عملی است. حق ثبت اختراع دوم یک طراحی نمایشگر واقعی تری را به نمایش می گذارد که به سمت جلو می رود. گسترش افقی نمایشگر به معنای نسبت اندازه صفحه نمایش است که به بیشتر سرگرمی هایی که در طول روز در تلفن هایمان لذت می بریم، مانند ویدیوها و بازی های YouTube، نزدیک تر است. ثبت اختراع سوم همچنین دارای تصاویری از یک نمایشگر است که می تواند به صورت افقی گسترش یابد، با این حال، این طرحی است که بر نحوه جفت شدن یک صفحه نمایش کشویی/غلتشی با دوربین های تلفن و نحوه کار این دو با هم تمرکز می کند. علاوه بر این، به روش‌هایی برای ساده‌سازی طراحی برای کاهش تلفات برق و آزاد کردن فضای داخل دستگاه می‌پردازد.

گوشی چرخشی سامسونگ

گوشی چرخشی

به نظر می رسد گوشی های تاشو عملکرد خوبی دارند. چرا به آنها پایبند نیستید؟

ما سه نسل از سری گلکسی زد فولد هستیم و سامسونگ قبلاً با آن میراثی ساخته است. اگرچه از نظر فنی ممکن بود اولین گوشی تاشو نباشد، اما اولین گوشی بود که موجی را ایجاد کرد که سایر تولیدکنندگان را نیز به ورود به این بخش سوق داد. پس چرا سامسونگ در صورتی که گوشی‌های تاشو کنونی عالی عمل می‌کنند، از حالت چرخشی استفاده کند؟

خوب، اول از همه، یک کهکشان رول شونده لزوماً به این معنی نیست که Fold و Flip فعلی ناپدید می شوند. سامسونگ فقط می‌تواند آن را به عنوان گزینه سومی که مشتریان می‌توانند از بین آن انتخاب کنند، اضافه کند. ثانیاً، یک صفحه نمایش چرخان امکاناتی مانند از بین بردن چروک‌هایی که مدل‌های فعلی به آن معروف هستند یا نازک‌تر کردن و در دست گرفتن گوشی را آسان‌تر می‌کند.

به عنوان مثال، Oppo X که اولین گوشی رول شدنی است (درست است، اوپو سامسونگ را در مسابقه شکست داد)، تنها 6.9 میلی متر ضخامت دارد، در حالی که Galaxy Z Fold 3 14.4 میلی متر است. اینکه آیا نمایشگرهای رول شونده به طور کلی بهتر از تاشو یا حتی معمولی هستند، باید دید. در حال حاضر، واقعاً مشخص نیست که آینده این فناوری چه خواهد بود. با این حال، آنچه مسلم است این است که یکی از تولیدکنندگان برتر با سابقه نوآوری در نمایشگرهای منعطف، همچنان علاقه شدیدی به توسعه فرم‌های جدید دارد، که ممکن است درباره برخی از آنها به همان روشی که در مورد تاشوهای فعلی انجام می‌دهیم صحبت کنیم و منتظر گوشی چرخشی سامسونگ بمانیم.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *