فیس بوک
متفرقه

متا فیس بوک را بهینه می کند تا بیشتر شبیه تیک تاک عمل کند

در بیشتر تاریخ فیس بوک، مدیران آن یک کتاب بازی آزمایش شده و واقعی را اجرا کرده اند، از موفقیت دیگران تقلید کنید.روز پنجشنبه، این شرکت که به متا تغییر نام داده است، این تاکتیک را با اصلاح برنامه اصلی فیس بوک خود ادامه داد که نحوه مرور کاربران در این سرویس را تغییر می دهد و آن را کمی شبیه به یکی از بزرگترین رقبای خود می کند.

کاربران فیس بوک به زودی این برنامه را به یک برگه Home جدید باز می کنند که دارای فید حاوی عکس ها، ویدیوهای حلقه و به روز رسانی وضعیت ترکیبی از دوستان و خانواده است. برگه صفحه اصلی همچنین پست‌های مختلفی را از افراد و صفحاتی که به شبکه کاربر متصل نیستند، با برچسب پیشنهاد شده برای شما نشان می‌دهد.

الگوریتم‌های فیس‌بوک

این دسته براساس آنچه الگوریتم‌های فیس‌بوک فکر می‌کنند ممکن است کسی دوست داشته باشد، بر اساس هزاران سیگنال اطلاعاتی فردی و سابقه مرور کاربر در فیس‌بوک، هدایت می‌شود. موتور اکتشاف نامیده شده در پشت این الگوریتم ها از فناوری هوش مصنوعی فیس بوک پشتیبانی می کند.

به طور خلاصه، برنامه فیس بوک بیشتر شبیه تیک تاک، برنامه رسانه های اجتماعی متعلق به چین است. در حالی که فیس‌بوک از لحاظ تاریخی افراد را به محتوای تولید شده توسط دوستانشان متصل می‌کند، TikTok مبتنی بر ویدئو به سیگنال‌های الگوریتمی و محتوای ویروسی برای نشان دادن پست‌های بسیار جذاب به بینندگان، بدون نیاز به اتکا به شبکه دوستان یا ارتباطات شخصی، متکی است.

این تغییر بخشی از فشار متا برای استفاده از برنامه های اجتماعی خود است که شامل اینستاگرام نیز می شود. در ماه‌های اخیر، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، محصولات ویدیویی را در اینستاگرام و فیس‌بوک تبلیغ کرده است و این شرکت محتوای پیشنهادی بیشتری را برای درگیر نگه‌داشتن کاربران و بازگشت منظم به برنامه‌ها درج کرده است. زاکربرگ گفته است که در اینستاگرام، به نظر می رسد که این فرمول کار می کند.

برگه Home از یک روند محبوب رسانه های اجتماعی به نام کشف پیروی می کند، که اساساً به الگوریتم ها و یادگیری ماشینی برای درک بهتر انواع محتوایی که کاربر ممکن است دوست داشته باشد، تکیه می کند و بدون اینکه شخص برای یافتن آن سخت کار کند، آن را ارائه می دهد. فیس بوک مانند شرکت هایی مانند اسنپ و توییتر سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام می دهد.

تاکید تیک تاک بر کشف و ارائه محتوای جذاب یک پدیده رسانه های اجتماعی بوده است. تیک تاک که کمتر از یک دهه پیش تأسیس شد، در چند سال گذشته صدها میلیون کاربر اضافه کرده است. طبق برخی تخمین‌ها، جوانان بیش از ۹۰ دقیقه در روز را صرف تماشای TikTok می‌کنند و حتی یوتیوب را در زمان صرف شده در داخل برنامه بهتر می‌کنند.

این باعث فشار روی خانواده برنامه های متا شده است. مدیران آن نسبت به سهم کاربران جوان‌تر که به TikTok و دیگر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی جدید مهاجرت می‌کنند، نگران شده‌اند.

برای مبارزه با فرسایش، مدیران فیس بوک و اینستاگرام تغییراتی در محصول ایجاد کرده اند که به دنبال حرکت رقبا است. در سال 2020، اینستاگرام Reels را معرفی کرد، یک محصول ویدئویی با فرم کوتاه و حلقه ای تقریباً مشابه با محصول تولید شده توسط تیک تاک است.

متا در گذشته تغییرات بزرگی را در نحوه عملکرد محصولات خود ایجاد کرده است و گهگاهی پایگاه کاربران خود را کاهش داده است. اما تغییرات جدید با ظرافت بیشتری و در طول زمان رخ می دهد. برگه صفحه اصلی همچنان مملو از پست‌هایی از دوستان و گروه‌ها خواهد بود و به آرامی محتوای خارجی را معرفی می‌کند و در عین حال ویدیوها و پست‌های Reels بیشتری را از اینفلوئنسرها افزایش می‌دهد. در حالی که این رویکرد برای TikTok موفقیت‌آمیز بوده است، مشخص نیست که آیا کاربران فیس‌بوک از این تغییرات استقبال خواهند کرد.

در به‌روزرسانی اپلیکیشن فیس‌بوک، کاربران باید انتظار داشته باشند که ویدیوهای کوتاه‌تر و حلقه‌های بیشتری را در تب Home ببینند، زیرا شرکت الگوریتم‌ها را اصلاح می‌کند و تجربه کشف را بهبود می‌بخشد. محتوای خانه همچنین می‌تواند شامل عکس‌ها یا مقالاتی از صفحات و گروه‌هایی باشد که کاربر قبلاً آنها را دنبال نکرده است.

منبع : ایندین اکسپرس

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *