تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی
متفرقه

چگونه ماشین لباسشویی را که تخلیه نمی کند تعمیر کنیم

در کنار ضربه زدن به انگشت پا و گیر افتادن در ترافیک، تخلیه نشدن ماشین لباسشویی یکی از آن چیزهای به ظاهر جزئی است که می تواند یک روز خوب را خراب کند. از این گذشته، زمانی که می روید یک بار لباس را از ماشین لباسشویی به خشک کن منتقل می کنید خسته کننده است، اما بعد از اتمام چرخه با سیلابی از آب باقی مانده در وان لباسشویی مواجه می شوید.

اگر ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی کند، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. پس با نتگام همراه باشید.

چرا ماشین لباسشویی من آب را تخلیه نمی کند؟

تخلیه نشدن ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله گرفتگی یا گیرکردن شلنگ تخلیه یا شکستگی پمپ، کلید درب یا تسمه، بدون توجه به مقصر، قبل از تشخیص مشکل یا انجام هر کاری برای اصلاح وضعیت، باید آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنید.

عملکرد تخلیه در ماشین لباسشویی چیست؟

عملکرد تخلیه ماشین لباسشویی در طول چرخه چرخش آب را از وان خارج می کند. پمپ واشر آب را از پایین دستگاه به داخل شیلنگ تخلیه می برد. شیلنگ تخلیه واشر به بالای دستگاه و سپس به سمت تخلیه پایین می رود و وان را قادر می سازد پر شود. هنگامی که آب به خم شلنگ می رسد، از لوله تخلیه خارج می شود.

همچنین بخوانید: دیانا و روما

نحوه تخلیه دستی ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما به طور کامل تخلیه نمی شود، مکانیک تخلیه آب به عهده شماست. در اینجا چند روش برای تخلیه دستی آب در ماشین لباسشویی آورده شده است:

نجات آن با سطل: بیرون آوردن آب با یک سطل، فنجان یا کاسه اغلب راهبردی است که برای اکثر افرادی که متوجه می شوند ماشین لباسشویی آنها تخلیه نمی شود، استفاده می شود. با این حال، این روش می‌تواند برای کمر شما زمان‌بر، خسته‌کننده و سخت باشد، زیرا برای جمع‌آوری آب از ته دستگاه باید مکرراً خم شوید.

آن را با شلنگ تخلیه کنید: این روش آسان‌تری برای تخلیه آب نسبت به تخلیه آن با یک سطل است، زیرا از شلنگ تخلیه استفاده می‌کنید و به نیروی جاذبه اجازه می‌دهید کار سخت را برای شما انجام دهد. برای تخلیه ماشین لباسشویی با شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی، به یک سطل، یک پیچ گوشتی، انبر دماغه سوزنی و یک گیره نیاز دارید. همچنین داشتن اسفنج و حوله در صورت ریزش ایده خوبی است.

تخلیه نشدن لباسشویی

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

برای تخلیه آب با شلنگ تخلیه این مراحل را دنبال کنید.

مرحله 1: برق را خاموش کنید.

اطمینان حاصل کنید که واشر خود را از پریز جدا کرده اید یا برق را از کلید مدار یا جعبه فیوز خاموش کرده اید. همچنین ممکن است بخواهید اتصالات آب سرد و گرم به ماشین لباسشویی را خاموش کنید.

مرحله 2: شلنگ تخلیه را در پشت ماشین لباسشویی پیدا کنید.

شلنگ تخلیه پشت ماشین لباسشویی شما قرار دارد و ماشین لباسشویی را به لوله تخلیه بیرونی ماشین لباسشویی شما متصل می کند. اگر شیلنگ تخلیه شما خم شده یا پیچ خورده باشد، ممکن است جریان آب را مسدود کند. اگر به نظر می رسد مشکل این است، به سادگی شلنگ را صاف کنید.

اگر به نظر می رسد که خم یا پیچ خوردگی ندارد، قدم بعدی شما این است که آن را از تخلیه ماشین لباسشویی جدا کنید. در صورت لزوم، شلنگ را با یک گیره متصل کنید. همیشه شلنگ را بالاتر از وان لباسشویی نگه دارید تا زمانی که آماده تخلیه آب شوید.

مرحله 3: سطل و شلنگ تخلیه را تنظیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که سطل در مکانی است که به طور تصادفی آن را کوبید. ممکن است بخواهید آن را محکم روی یا بین چندین حوله قرار دهید. سپس خانه را پایین تر از وان لباسشویی و داخل سطل بیندازید. اگر سطل پر شد، به سادگی شلنگ را بالای وان لباسشویی بالا بیاورید تا بتوانید سطل را خالی کنید. شلنگ را رها کنید تا دوباره پر شود.

اگر آب آزادانه از وان ماشین لباسشویی از طریق شیلنگ تخلیه و داخل سطل جریان نداشته باشد، ممکن است فیلتر مسدود شده باشد، بنابراین قبل از ادامه باید آن را پاک کنید.

مرحله 4: تمام گرفتگی های شلنگ تخلیه را بررسی کرده و از بین ببرید.

هنگامی که آب به طور کامل از وان تخلیه شد، شیلنگ تخلیه را برای هر گونه زباله، لباس یا انسداد صابون بررسی کنید، که همگی می توانند باعث مسدود شدن تخلیه ماشین لباسشویی شوند. برای بررسی گرفتگی، گیره اتصال شلنگ را به پایین وان شل کنید، سپس داخل آن را بررسی کنید. اگر چیزی دیدید که شلنگ یا قسمت های اتصال آن را مسدود کرده است، آن را با انبردست بردارید و سپس شلنگ را دوباره وصل کنید.

مرحله 5: گرفتگی های عمیق تر در زهکشی یا فراتر از آن را بررسی کنید.

اگر بررسی شما نشان داد که شلنگ تخلیه شفاف است، به این معنی است که ممکن است در لوله تخلیه یا خارج از آن گرفتگی وجود داشته باشد. احتمالاً باید از مار لوله کش استفاده کنید یا با یک متخصص تماس بگیرید تا گرفتگی های عمیق تر را پاک کنید.

مرحله 6: پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

گام بعدی این است که پمپ واشر را بررسی کنید تا ببینید آیا گرفتگی، تسمه یا پروانه شکسته (اگر دستگاهی با بار بالا دارید)، یا نشتی دارد. دستورالعمل های سازنده ماشین لباسشویی را مطالعه کنید، که باید شامل نموداری از محل پمپ تخلیه و اجزای دستگاه شما باشد.

معمولاً اگر پمپ تخلیه به درستی کار نکند، هنگام کار کردن، صدایی غیرعادی یا نشت از ماشین لباسشویی می شنوید. اگر پمپ شما خراب است، باید خودتان آن را تعویض کنید یا با یک متخصص تماس بگیرید تا آن را برای شما تعویض کند. اگر خودتان آن را تعویض می کنید، مطمئن شوید که همان مدل پمپ را خریداری کنید تا به خوبی با ماشین لباسشویی شما مطابقت داشته باشد.

مرحله 7: سوئیچ درب ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

سعی کنید سوئیچ درب را با دست فشار دهید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر. اگر صدای کلیکی نشنیدید، ممکن است نشان دهد که سوئیچ خرابی دارید که نیاز به تعویض دارد.

مرحله 8: تسمه های ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

اگر تمام مراحل را به پایان رسانده اید و هنوز متوجه می شوید که ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی کند، بررسی کنید که آیا تسمه های آسیب دیده دلیل مشکل تخلیه شما هستند یا خیر. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سازنده باید محل تسمه ها را نشان دهد. برای بررسی تسمه های خود، پنل دسترسی ماشین لباسشویی خود را باز کنید و تسمه اصلی و تسمه پمپ را بررسی کنید. مواظب قطعات خورده، شکسته یا آسیب دیده باشید.

مرحله 9: دریچه تخلیه را بازرسی کنید.

یک دریچه تخلیه ماشین لباسشویی اجازه ورود هوا به ماشین را می دهد. این می تواند به جلوگیری از ایجاد خلاء کمک کند که ممکن است از تخلیه مناسب آب از واشر جلوگیری کند. اگر در اطراف شیلنگ تخلیه، جایی که وارد تخلیه می شود، شکافی وجود داشته باشد، ممکن است به دریچه نیاز نداشته باشید. اگر قوانین ساختمانی محلی به یک دریچه نیاز دارد یا اگر واشر شما بیش از چهار فوت از پشته دریچه فاصله دارد، باید یک دریچه داشته باشید.

مرحله 10: از پوشش گارانتی خود استفاده کنید.

اگر تمام این مراحل را دنبال کرده اید و ماشین لباسشویی شما هنوز تخلیه نمی کند، وقت آن است که با یک لوله کش حرفه ای یا تکنسین ماشین لباسشویی تماس بگیرید.
هنگامی که دستگاه شما در آینده خراب می شود، با برنامه ریزی یک تعمیرکار هزینه های گران قیمت را از جیب خود پرداخت نکنید. پوشش گارانتی به کاهش هزینه تعمیر یا تعویض قطعات اقلام خانگی تحت پوشش شما کمک می‌کند.
منبع: ahs.com

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *