کروم
متفرقه

گوگل پنج ویژگی جدید را به کروم برای آیفون و آیپد اضافه کرد

اگر آیفون دارید و سافاری را دوست ندارید، به احتمال زیاد از مرورگر اینترنت گوگل کروم استفاده می کنید. اگر این مورد برای شما صادق است، از شنیدن اینکه آخرین به روز رسانی Google Chrome برای iOS اکنون ویژگی های بسیار مفیدی از جمله امنیت بهبود یافته، صفحه اصلی بازطراحی شده و موارد دیگر را به همراه دارد، خوشحال خواهید شد.

به‌روزرسانی کروم برای iOS: مرور ایمن پیشرفته، اقدامات Chrome و موارد دیگر

گوگل اخیراً به‌روزرسانی‌های زیادی را برای مرورگر کروم خود آورده است. اکنون، مقداری عشق به‌روزرسانی به نسخه iOS آن ارسال می‌شود، و گوگل برخی از ویژگی‌های جدید را اعلام کرده است. ببینیم اینا چی هستن اول از همه، ما ویژگی پیشرفته مرور ایمن گوگل را داریم. این یکی از ویژگی های امنیتی محور است که به طور فعال در مورد وب سایت های خطرناکی که می خواهید بازدید کنید به شما هشدار می دهد. مرور ایمن پیشرفته ماه‌ها است که در اندروید و دسکتاپ در دسترس بوده و سرانجام به کاربران آیفون نیز راه پیدا کرده است.

این ویژگی با ارسال داده‌های بی‌درنگ به Google Safe Browsing برای بررسی بدافزار، فیشینگ و سایر حیوانات خطرناکی که در گوشه‌های تاریک اینترنت کمین کرده‌اند، کار می‌کند. به این ترتیب، اگر با یک وب‌سایت خطرناک مواجه شدید، هشدار دریافت خواهید کرد. در مورد امنیت، Chrome برای iOS یک ویژگی مفید دیگر نیز دریافت می‌کند: هشدار برای اعتبارنامه‌های به خطر افتاده. سرویس گذرواژه خود iOS به شما در مورد آن‌ها هشدار می‌دهد، اما دریافت دو اخطار هرگز بد نیست اگر رمز عبور به خطر افتاده باشد: می‌دانید، هکرها می‌توانند از این برای دسترسی به برخی از حساب‌های شما استفاده کنند، بنابراین بهتر است مراقب آن باشید. برای فعال کردن مرور ایمن پیشرفته، برنامه Chrome خود را به‌روزرسانی کنید و سپس به Chrome > More > Settings > Enhanced Safe Browsing بروید (این کار را می‌توانید از iPhone یا iPad انجام دهید).

در ادامه، یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که به کروم برای iOS می‌آید کروم اکشن نام دارد. این یک ویژگی کیفیت زندگی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به فرو رفتن عمیق در تنظیمات برنامه برای یافتن آن، وظایف خاصی را به راحتی انجام دهید. اقدامات Chrome برای استفاده از Chrome Actions، کافی است آنچه را که می خواهید انجام دهید در نوار آدرس Chrome تایپ کنید. برای مثال می‌توان به تایپ کردن «Clear Browsing Data» یا «Open Incognito Tab» و حتی «Set Chrome as Default Browser» اشاره کرد. علاوه بر این، Chrome همچنین می‌تواند با کلماتی که در نوار آدرس تایپ می‌کنید، زمان نیاز به Chrome Action را پیش‌بینی کند، بنابراین برای بهره‌مندی از این ویژگی، نیازی به حفظ تمام دستورات ندارید.

از سال 2020، نسخه دسکتاپ آن را دارد و کاربران اندروید آن را در آوریل 2022 دریافت کردند، اما برای دریافت چنین چیزی مفید هرگز دیر نیست. اما این همه ماجرا نیست. این به‌روزرسانی جدید به شما امکان می‌دهد اگر می‌خواهید Google Password Manager را به عنوان ارائه‌دهنده تکمیل خودکار خود تنظیم کنید. این به عنوان جایگزینی برای سرویس رمز عبور خود اپل و همچنین ابزارهای شخص ثالث مانند 1Password یا Dashlane است. صفحه اصلی برنامه نیز اکنون با این به‌روزرسانی جدید ظاهر جدیدی پیدا کرده است. اکنون صفحه اصلی بیش از برگه های اخیر شما را شامل می شود و دسترسی به فید Discover شما را اضافه می کند. برخلاف ویژگی‌های قبلی، این چیزی است که نسخه اندروید کروم هنوز دریافت نکرده است و گوگل اعلام کرده است که در آینده در دسترس خواهد بود.

به روز رسانی همچنین تغییرات جزئی را نیز به همراه دارد. بهبودهایی در ویژگی ترجمه وب سایت گوگل وجود دارد. این به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌ها را به زبان دلخواه خود ببینید (این ویژگی از یادگیری ماشینی روی دستگاه استفاده می‌کند)، و اکنون یک مدل شناسایی زبان به‌روز دریافت می‌کند. تقریباً، این بدان معنی است که برنامه می تواند زبان یک صفحه وب را با دقت بیشتری تشخیص دهد و اینکه آیا باید برای شما ترجمه شود یا خیر. سایر تغییرات جزئی شامل توانایی مدیریت مجوزهای دوربین و میکروفن برای سایت های خاص، و امکان دانلود و افزودن فایل های iCalendar به تقویم شما است.

منبع

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *