این BMW M8 Competition کوپه بازبینیشده، پیشرانه انفجاری V8 با قدرت 616 اسببخار در محدوده روبهرشد BMW M، بیشتر تغییر در سال مدل دارد تا تازهسازی در اواسط عمر. به عنوان دومی درج می شود، اما در واقع اولی است، زیرا تغییرات فقط به عمق پوست می رسند.
آنها به گزینههای رنگ، چرخ و تریم جدید، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگتر در داخل و استایل جلویی کمی تغییر یافتهاند.
با این حال، BMW اکنون از شما میخواهد که مدلهای 7 و 8 کیسهای را که در بالای محدوده خود قرار دارند، بهعنوان خودروهای لوکس واقعی در نظر بگیرید تا خودروهای درجه یک. بنابراین، M8 توسط سازندهاش بهعنوان یک خودروی اسپرت لوکس شناخته میشود، خودرویی که با آپشنهای 20 هزار پوندی که در اینجا و در قلمرو استون مارتین ونتیج نصب میشود و یک میلیون مایل با بنتلی کانتیننتال GT فاصله ندارد، به کمی بیش از 150000 پوند افزایش مییابد. بنابراین با در نظر گرفتن این برندسازی و رویکرد جدید است که آن را ارزیابی خواهیم کرد.
بازاریابهای BMW هر چه میگویند، این تغییرات و تغییر موقعیت هیچ تاثیری بر فیل اصلی اتاق M8 نداشته است: این که نقش یک خودروی اسپرت یا GT را با موفقیت برآورده نمیکند.
البته این بخش کوچکی به موتور عالی 4.4 لیتری V8 و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم تمام چرخ محرک مربوط می شود. این قدرت کمتر است، بیشتر به 553 پوند فوت گشتاور بیشتر توجه می کنید. حداکثر گشتاور فقط در 1800 دور در دقیقه می رسد و بیش از 4000 دور در دقیقه بیشتر با شما می ماند و M8 را تقریباً در هر سناریو و دنده ای بی امان به جلو می برد. شیفت ها نرم هستند و نحوه جمع آوری و حمل سرعت کاملاً قابل توجه است.
با این حال، تمام این قدرت و گشتاور به گونهای ارائه میشود که نسبتاً غیر دراماتیک است، گویی موتور از ایجاد هر نوع غرش V8 خجالتی است. تقریباً به طرز وحشتناکی ساکت است. اگر خودرویی مانند M8 میخرید، مطمئناً میخواهید کمی ورودی داشته باشید؟
در مورد هندلینگ، به دلیل اندازه و وزن بسیار زیاد، نمیخواهد یا احتمالاً نمیتواند شما را به طور کامل در حمله به جاده B مورد علاقهتان غرق کند. تست جاده ای ما از M8 چند سال پیش، اعماق پنهان خودرو را در هنگام پیست پیدا کرد، اما در جاده، برای خودروی M کمی صاف می شود و به جای هیجان انگیز بودن، در هندلینگ خود دقیق و قابل پیش بینی است. و با توجه به این استانداردها باید در مورد آن قضاوت کنید: به یاد داشته باشید که یک مدل M Performance نیست و به عنوان یک خودروی پرچرب M فروخته و به بازار عرضه می شود. مدیریت جذاب تر باید داده شود.
بنابراین M8 مانند یک خودروی اسپورت رفتار نمی کند، با این حال سر و صدای جاده و سواری محکم آن را از توجه جدی به عنوان یک GT حذف می کند. این هرگز ناراحت کننده نیست، اما همچنین هرگز واقعاً ته نشین نمی شود و با سرعت کم یا بالاتر در جاده جریان می یابد.
منبع :
autocar.co.uk