بررسی نمونه اولیه لامبورگینی Urus Performante 2022

با توجه به اینکه این برند آخرین بار برای یک لامبورگینی هوراکان سبک وزن و متمرکز روی مسیر اعمال شد، ممکن است نام آن لامبورگینی Urus Performante 2022 باعث ایجاد ابروهای برجسته شود، اما به سختی می توان منطق بازاریابی پشت لامبورگینی اوروس پرفورمانته را ایراد گرفت.

این نسخه قدیمی‌تر از SUV بسیار سریع لامبورگینی است، نسخه‌ای که قصد دارد با رقبای مطرحی مانند استون مارتین DBX 707 و پورشه کاین توربو GT به‌علاوه فراری Purosangue که به زودی در فرم تولید آن‌ها شاهد خواهیم بود، سازگاری داشته باشد.

 

همانند هوراکان پرفورمانته، اوروس قدرت بیشتر و جرم کمتری دارد، اگرچه تغییرات نسبت به خودروی موجود کم است. موتور 4.0 لیتری توئین توربو V8 اکنون 657 اسب بخار قدرت تولید می کند – 666 اسب بخار متریک – که نشان دهنده افزایش 16 اسب بخاری نسبت به Urus استاندارد است. به لطف تغییراتی مانند کاپوت فیبر کربنی، کاهش عایق صدا و سیستم تعلیق سبک تر، وزن 47 کیلوگرم کاهش یافته است، اما Performante هنوز هم وزن 2150 کیلوگرمی را بالا می برد. با توجه به اعداد لامبو، عملکرد به طور قابل توجهی بهبود یافته است: سرعت 0-62 مایل در ساعت 3.3 ثانیه Performante سه دهم در Urus معمولی است و زمان 0-124 مایل در ساعت 11.5 ثانیه آن 1.3 ثانیه سریعتر است.

 

همچنین تغییرات مکانیکی مهمی برای تیزتر کردن تجربه رانندگی ایجاد شده است. Performante به جای واحدهای هوای استاندارد Urus معمولی روی فنرهای فولادی قرار می گیرد، اگرچه سیستم الکترومکانیکی ضد غلتش خودرو را حفظ می کند. همچنین دارای یک دیفرانسیل مرکزی Torsen جدید است که می تواند گشتاور بیشتری را به محور عقب ارسال کند، به علاوه تنظیمات اصلاح شده برای دیفرانسیل بایاس کنترل الکترونیکی در عقب. بدنه عضلانی تر و بال عقب بالای درب عقب، آیرودینامیک را بهبود می بخشد، البته به جای ایجاد نیروی رو به پایین مثبت، نیروی برش را کاهش می دهد. همچنین یک حالت پویا جدید به نام Rally وجود دارد که باعث می‌شود حرکت روی سطوح شل آسان‌تر شود.

 

ماشینی که من رانندگی کردم یک نمونه اولیه اواخر تولید بود، منحصراً در پیست تست Nardó در جنوب ایتالیا، جایی که من آن را در کنار Urus معمولی تجربه کردم. تغییرات در مقایسه با خودروی موجود هم آشکار و هم قابل توجه بود. Performante به لطف موتور مجدد کالیبره شده و نقشه برداری تهاجمی تر دریچه گاز در حالت های دینامیکی پانچی، بلافاصله احساس بهتری می کرد. Rouven Mohr مدیر ارشد فناوری لامبورگینی می گوید افزایش قدرت نسبت به تغییرات ایجاد شده برای بهبود قابلیت رانندگی اهمیت کمتری داشته است. صدای آن نیز بلندتر است – در انتهای بالا تر و خرخرتر – و اینطور نیست که Urus استاندارد تا به حال فاقد نمایشگری باشد.

ردیابی ربع جلویی لامبورگینی اوروس پرفورمانته پروتوتایپ 2022
ردیابی جانبی لامبورگینی Urus Performante Prototype 2022
سرسره عقب لامبورگینی اوروس پرفورمانته پروتوتایپ 2022
لامبورگینی Urus Performante پروتوتایپ 2022 ردیابی کثیفی یک چهارم جلو
لامبورگینی Urus Performante پروتوتایپ 2022 راه اندازی خاکی عقب
لامبورگینی Urus Performante نمونه اولیه 2022 کثیفی استاتیک جلو
تابلو برق لامبورگینی اوروس پرفورمانته پروتوتایپ 2022
لامبورگینی اوروس پرفورمانته پروتوتایپ 2022 رانندگی
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

دو × 5 =