تویوتا GR یاریس H2: هات هچ هیدروژنی در عمل نشان داده شده است

به گزارش بلاگ خودرو نتگام :آکیو تویودا، رئیس و مدیر عامل تویوتا، پس از اینکه در رالی WRC بلژیک در آخر هفته روی فرمان نمونه اولیه پرچمدار تویوتا GR یاریس H2 نشست، اشتیاق خود را برای فناوری احتراق هیدروژن افزایش داد. مسابقه‌ای مشتاق پتانسیل نمونه اولیه اقتباس‌شده ویژه – یک نسخه مفهومی با سوخت هیدروژن و موتور احتراقی از هاچ‌بک تحسین‌شده چهار چرخ متحرک این برند – را در ایپرس به نمایش گذاشت و جوها کانکونن قهرمان چهار دوره WRC به‌عنوان راننده کمک می‌کرد. . این اولین باری بود که تویوتا نمونه اولیه احتراق هیدروژنی را در مسیر خارج از ژاپن مستقر کرد.

تویودا پس از دویدن (در ویدیوی زیر نشان داده شده است)، گفت: “از جوها به خاطر حسن نیت او که به من اجازه رانندگی داد سپاسگزارم. او مرا هماهنگ با رانندگی ام راهنمایی کرد و باعث شد احساس راحتی کنم. جاده ها سخت بودند – نه تنها. لغزنده اما همچنین باریک، و سطوح آنها لحظه به لحظه به نظر تغییر می کند.

“آنها مانند جاده هایی بودند که در رالی ژاپن استفاده می شد و این فرصت خوبی بود تا به مسابقات با در نظر گرفتن تماشاگران فکر کنیم. ما همچنین یک تویوتا میرای در محل برگزاری داشتیم که منبع تغذیه خارجی را نشان می داد، و من معتقدم که همراه با رانندگی با استفاده از یک موتور هیدروژنی، ما توانستیم پتانسیل هیدروژن را در اروپا به عنوان گزینه ای برای دستیابی به بی طرفی کربن برجسته کنیم.”

کانکونن افزود:رانندگی آکیو عالی بود. و موتور هیدروژنی گشتاور جامد تولید می کند و هیچ تفاوتی با موتورهای بنزینی ندارد. از آنجایی که آنها دی اکسید کربن صفر تولید می کنند، من معتقدم موتورهای هیدروژنی به یکی از گزینه های دستیابی به بی طرفی کربن نه تنها در دنیای موتور اسپورت بلکه در دنیای خودروهای روزمره تبدیل خواهند شد.

 

تویوتا چندین ماه است که در حال آزمایش فناوری احتراق هیدروژن است و با استفاده از یک خودروی تور تویوتا کرولا اصلاح شده – که از نسخه هیدروژنی موتور 1.6 لیتری توربو سه دیگ GR یاریس استفاده می کند – در سری مسابقات Super Taikyu ژاپن و فوجی استفاده می کند. 24 ساعت.

 

تویوتا می‌گوید، فناوری احتراق هیدروژن به خودروها اجازه می‌دهد تا نسبتاً مقرون به صرفه باشند و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از دانش موتورهای احتراق داخلی موجود و سرمایه‌گذاری در تولید بهره‌برداری کنند.

تویوتا GR یاریس H2 نمونه اولیه رالی 09
تویوتا GR Yaris H2 نمونه اولیه 13
تویوتا GR یاریس H2 نمونه اولیه 12 رالی
تویوتا GR یاریس H2 نمونه اولیه رالی 08
تویوتا GR یاریس H2 نمونه اولیه رالی 06
تویوتا GR یاریس H2 نمونه اولیه رالی 05
99 یار
تویوتا GR یاریس H2 نمونه اولیه رالی 03
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

10 + 20 =