خریداران بریتانیایی از خودروهای جدید دوری می‌کنند زیرا بحران هزینه زندگی را تهدید می‌کند

به گزارش بلاگ خودرو نتگام : بحران هزینه زندگی در بریتانیا به طور قابل توجهی بر عادات خرید خودروهای جدید تأثیر می گذارد عقب انداختن خرید خودرو، بازنگری در بودجه و در نظر گرفتن مارک ها و مدل های مختلف هنگام جستجوی خودرو.

مطالعه‌ای که توسط برادر و برادر Autocar با عنوان What Car؟ انجام شد، پاسخ‌های 1230 نفر را در سراسر بریتانیا گرفت و نشان داد که 35 درصد از خریداران مقدار پولی را که قرار بود برای ماشین بعدی خود خرج کنند کاهش می‌دهند.

 

از این رقم، 22.90 درصد گفتند که بودجه خود را 20 درصد یا بیشتر کاهش خواهند داد. حدود 25.37٪ کاهش 10-15٪ و 23.58٪ از خریداران گفتند که 5-10٪ کمتر هزینه می کنند.

 

چه ماشینی؟ مطالعه همچنین نشان داد که از 1232 خریدار، 36.61 درصد به دلیل بحران هزینه زندگی، خرید خود را به تاخیر انداخته اند. از این تعداد، 48.45 درصد خرید خود را بیش از سه ماه عقب انداخته بودند و 24.11 درصد ترجیح دادند تا سال 2023 به تعویق بیفتند.

 

حدود 39.68 درصد از خریداران به دلیل بحران هزینه زندگی تصمیم به تغییر برند یا مدل خودروی مورد نظر خود گرفتند. از این رقم، 71.74 درصد تولیدکننده کاملاً متفاوتی را در نظر گرفتند و 12.8 درصد گفتند که به دنبال مدلی متفاوت از همان برند خودرو هستند.

 

از 34.01 درصدی که به دنبال خرید خودروی دست دوم بودند، 20.62 درصد گفتند که در ابتدا قصد خرید یک مدل جدید را داشتند اما تغییر تصمیم خود را به بحران هزینه زندگی نسبت دادند.

 

چه ماشینی؟ نظرسنجی همچنین از 401 نفر که اخیراً یک وسیله نقلیه خریداری کرده بودند، سؤال شد. حدود یک پنجم (20.45٪) گفتند که بحران هزینه زندگی بر تصمیم خرید آنها تأثیر گذاشته است، در حالی که 61.25٪ گفتند که مدلی متفاوت از مدلی را که می خواستند خریداری کنند.

 

بیش از نیمی از مالکان (59.09٪) گفتند که نو خریدند، در حالی که 40.91٪ باقی مانده خرید کارکرده را انتخاب کردند. حدود 13.64 درصد از خریداران دست دوم گفتند که در ابتدا می خواستند یک خودروی جدید بخرند، اما برای کاهش هزینه ها، یک مدل کارکرده را انتخاب کردند.

مزدا خرده فروش خودروهای جدید
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

هفده + 19 =