کارخانه جدید سلول سوختی هیدروژنی در سال 2024 در بریتانیا افتتاح می شود

جانسون متی متخصص مبدل کاتالیزوری و فناوری هیدروژن مستقر در بریتانیا اعلام کرده است که 80 میلیون پوند برای ساخت یک مرکز جدید اجزای سلول سوختی هیدروژنی در رویستون، نزدیک کمبریج هزینه خواهد کرد.

 

این نیروگاه که از نقش فعلی خود در ساخت مبدل های کاتالیزوری تغییر کاربری می دهد، غشای تبادل پروتون را که اغلب به عنوان قلب پشته پیل سوختی توصیف می شود، می سازد.

 

این نیروگاه غشاهای کافی برای ایجاد پشته های سلول سوختی به ارزش 3 گیگاوات در سال با حداکثر ظرفیت تولید خواهد کرد. جانسون متی در بیانیه ای اعلام کرد که این کارخانه تا نیمه اول سال 2024 به بهره برداری می رسد.

 

این شرکت گفت که ظرفیت تاسیسات جدید می تواند در آینده برای پاسخگویی به تقاضا سه برابر شود. بازار پیل سوختی در حال حاضر با افزایش فوریت برای کربن زدایی حمل و نقل به یک لحظه مهم رسیده است. لیام کاندون، مدیرعامل جانسون متی، گفت: سلول‌های سوختی بخش مهمی از انتقال انرژی خواهند بود.

 

سرمایه گذاری 80 میلیون پوندی در این تسهیلات توسط صندوق تحول خودرو تحت حمایت دولت “حمایت” شد. هیچ رقمی برای سطح دقیق حمایت دریافتی ارائه نشده است. این سرمایه گذاری از هدف دولت بریتانیا برای تبدیل این کشور به تولید کننده و توسعه دهنده پیشرو سلول های سوختی حمایت می کند. مرکز پیشرانه پیشرفته، یک سازمان تحت حمایت دولت که از سرمایه‌گذاری در فناوری جدید حمل‌ونقل حمایت می‌کند، تخمین می‌زند که بریتانیا سالانه به ۱۴ گیگاوات تولید پشته پیل سوختی و ۴۰۰ هزار مخزن فیبر کربن پرفشار برای برآورده کردن نیازهای تولید خودروهای محلی تا سال ۲۰۳۵ نیاز دارد.

 

جانسون متی هم در فناوری پشته پیل سوختی و هم در تولید «هیدروژن سبز» سرمایه‌گذاری کرده است که از معکوس کردن فرآیند برای تولید هیدروژن از آب استفاده می‌کند. این دو از همان غشای تولید شده توسط این شرکت استفاده خواهند کرد. این شیمی فلزات هاردکور است. این یکی از شایستگی‌های اصلی JM است.»

 

افزایش تولید در کارخانه جدید تا حدودی به کاهش هزینه های بالای تولید پیل سوختی از طریق صرفه جویی در مقیاس کمک می کند. بر اساس ارقام APC، افزایش تولید از 0.1 گیگاوات به 2 گیگاوات، هزینه کیلووات در ساعت پشته به علاوه ذخیره سازی مخزن را از 266 دلار به ازای هر کیلووات ساعت به 120 دلار در هر کیلووات ساعت کاهش می دهد که با هزینه های باتری مطابقت دارد. تخمین می زند که هزینه باتری و پیل سوختی تا سال 2030 حدود 80 دلار در هر کیلووات ساعت خواهد بود.

 

ایان کنستانس، رئیس APC در بیانیه ای گفت: «ما در حال حاضر 15 درصد از زنجیره ارزش پیل سوختی را در اختیار داریم که از مشاغل بریتانیا تابش می شود، اما این می تواند تنها با گسترش نقاط قوت فعلی در الکتروشیمی و پوشش ها به 65 درصد برسد.

 

جانسون متی پس از فروش تجارت مواد سلولی خود به گروه استرالیایی EV Metals به قیمت 50 میلیون پوند در ماه مه، از باتری ها فاصله گرفت.

18 فناوری هیدروژن
2 بوش هیدروژن
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

13 − 2 =