خودروهای خودران تا یک سال آینده در بریتانیا قانونی می شوند

دولت اعلام کرده است که اولینخودروهای خودران، خودروهایی که می توانند خود را در بزرگراه ها برانند، از سال آینده در بریتانیا برای خرید در دسترس خواهند بود، با برنامه ریزی برای عرضه کامل وسایل نقلیه خودران از سال 2025.

در حال حاضر قانون جدیدی در حال تدوین است که به برخی از وسایل نقلیه، از جمله خودروها، واگن‌ها و کامیون‌ها اجازه می‌دهد در بریتانیا خریداری شوند و به طور قانونی در حالت کاملاً خودمختار در بزرگراه‌ها استفاده شوند – البته نه جاده‌های A یا B.

 

این خودروها نسبت به تسلا در حالت خلبان خودکار پیشرفته‌تر خواهند بود، که همچنان به ورودی‌های راننده و دست‌ها برای ماندن روی فرمان نیاز دارد.

 

اسناد رسمی اضافه می‌کنند که وسایل نقلیه خودران که برای حمل‌ونقل عمومی یا تحویل استفاده می‌شوند، از سال 2025 برای استفاده از هر جاده‌ای در بریتانیا چراغ سبز نشان می‌دهند – و نیازی به داشتن گواهینامه رانندگی کامل از هیچ فردی در داخل هواپیما نخواهد بود.

 

این قوانین جدید – که قرار است در ماه‌های آینده در مجلس بحث شود – همچنین نشان می‌دهد که تولیدکنندگان در صورت تصادف خودروی خودران پاسخگو خواهند بود، به این معنی که در صورت کنترل خودرو، سرنشین انسانی مسئول حوادث نخواهد بود.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، اگر مردم انتظار دارند که خودروهای خودران به اندازه قطار یا هواپیما ایمن باشند، به افزایش 10 برابری میانگین ایمنی نسبت به وسایل نقلیه انسانی نیاز است.

 

پروفسور جک استیلگو از دانشگاه کالج لندن، که به CDEI مشاوره می‌داد، به بی‌بی‌سی گفت: «آنچه می‌خواستیم انجام دهیم این بود که بگوییم پاسخ آسانی برای این سؤال وجود ندارد.

 

وی افزود که ایجاد ایمنی خودروهای بدون راننده باید یک تصمیم دموکراتیک باشد.

 

گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل، گفت: «مزایای وسایل نقلیه خودران پتانسیل زیادی دارد. آنها نه تنها می توانند دسترسی مردم به آموزش و سایر خدمات حیاتی را بهبود بخشند، بلکه [also] خود این صنعت می تواند ده ها هزار فرصت شغلی را در سراسر کشور ایجاد کند.

 

مهمتر از همه، انتظار می رود که آنها با کاهش خطرات خطای راننده در تصادفات جاده ای، جاده های ما را ایمن تر کنند.

بزرگراه رانندگی مستقل برگ
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

سه × یک =