شورولت کوروت Z06 اولین درایو

به گزارش بلاگ خودرو نتگام: شورلت به وضوح یک چالش را دوست دارد. آخرین شورولت کوروت Z06 از نسخه‌ی سوپرشارژر V8 «بلوک کوچک» جنرال موتورز با عمر طولانی استفاده می‌کند، و هیچ دلیل واضحی برای خارجی‌ها وجود ندارد که چرا نسخه‌ی مبتنی بر مسیر نسل فعلی C8 نمی‌تواند همان مسیر را برای افزایش عملکرد طی کند. در عوض، Z06 جدید دارای یک موتور 5.5 لیتری V8 تنفس طبیعی کاملا جدید است که از میل لنگ تخت و سر سیلندر دو بادامک برای تولید حداکثر قدرت 670 اسب بخاری استفاده می کند.

 

در حالی که تغییرات زیادی نسبت به شورولت کوروت C8 معمولی وجود دارد، موتور جدید موتور تحول آفرین است و شخصیت شورولت کوروت Z06 را به شدت تغییر می دهد. در حالی که کوروت پایه دور آرامی دارد و توسط یک خط قرمز کم 6500 دور در دقیقه محدود می‌شود، Z06 مانند یک ماشین مسابقه روشن می‌شود و قبل از اینکه محدودکننده زمان تماس بگیرد، راه خود را تا 8500 دور در دقیقه می‌پیچد که بیشتر شبیه یک فراری است تا یک Vette سنتی. بنابراین.

 

گشتاور پایین محدود است اما موتور جدید در سرعت های پایین قابل حمل است و همان گیربکس هشت سرعته دوکلاچه مانند C8 معمولی می تواند بر اساس حالت دینامیکی که خودرو در آن قرار دارد، نرم و قوی باشد. فراتر از 4000 دور در دقیقه، شروع به زنده شدن می کند، و قبل از اینکه به قسمت قرمز دور شمارنده دیجیتال برسد، با قدرتی حرکت می کند که به نظر می رسد بیشتر سوپراسپرت باشد تا ماشین اسپورت. شورلت ادعا می کند که سرعت 0-60 مایل در ساعت 2.9 ثانیه است، رقمی که در هر صورت بدبینانه به نظر می رسد.

 

 

خریداران Z06 باید انتخاب های بیشتری داشته باشند. بزرگ‌ترین آنها بین سقف استاندارد سبک تارگا، با یک پانل بالابر، یا کانورتیبل هوشمندانه‌تر اما 45 کیلوگرم سنگین‌تر است که از سقف سخت قابل جمع شدن با قدرت استفاده می‌کند. هر دو خودرو از استحکام پیچشی یکسانی برخوردارند، اگرچه کانورتیبل فاقد پوشش شیشه‌ای موتور برادر خود است. بسته Z07 هاردکور تنظیمات تعلیق سفت‌تری را به همراه دارد – Z06 استاندارد درایو در حال حاضر 30 درصد محکم‌تر از کوروت اصلی است – به‌علاوه ترمزهای سرامیکی کربنی و لاستیک‌های میشلین Pilot Sport Cup 2. خریداران همچنین می‌توانند پکیج هوا را انتخاب کنند که بال عقب برجسته را به همراه دارد و حداکثر نیروی رو به پایین را به 330 کیلوگرم می‌رساند، به‌علاوه گزینه مستقل چرخ‌های فیبر کربنی برای صرفه‌جویی در 5 کیلوگرم دیگر در هر پیچ.

شورلت کوروت z06 01 ردیاب جلو
شورلت کوروت z06 02 ردیاب جلو
ردیابی عقب شورلت کوروت z06 03
شورلت کوروت z06 05 پانینگ جانبی
داشبورد شورلت کوروت z06 06
چرخ شورلت کوروت z06 07
اسپویلر شورلت کوروت z06 11
چرخ شورلت کوروت z06 09
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

5 + هجده =