چگونه باتری های قابل تعمیر زندگی را برای دارندگان خودرو الکتریکی آسانتر میکنند

به گزارش مجله خودرو نتگام: موضوعی که در عرضه خودروهای الکتریکی در مورد آن زیاد صحبت نشده است این است که اگر باتری ولتاژ بالا قبل از زمان خود از کار بیفتد چه اتفاقی می افتد.

در واقع، این هیچ رمز و رازی نیست، و از همان ابتدا می‌توان باتری را با تعویض یک ماژول معیوب با یک ماژول جدید تعمیر کرد. با این حال، واقعیت این است که حتی بازیکنان اولیه مانند نیسان و بی‌ام‌و متوجه شدند که این یک اتفاق بسیار نادر است، با باتری‌هایی که تا سن بالا دوام می‌آورند، البته با کاهش قابل پیش‌بینی ظرفیت.

 

اما با این حال، لجستیک تعمیر باتری باید در طول عمر خودرو الکتریکی لحاظ شود. به عنوان مثال، پورشه انتظار دارد نیمی از فروش خودروهای جدید خود تا سال 2025 به طور کامل برقی شود و این رقم تا سال 2030 به 80 درصد افزایش یابد. اتومبیل در صورت لزوم، درست از مرحله طراحی.

 

آنچه مستلزم آن است فراتر رفتن از فرآیند معمولی اطمینان از امکان پذیر بودن تولید یک قطعه با اطمینان از اینکه طراحی آن تا حد ممکن ساده است تا در صورت لزوم امکان تعمیر در مراحل بعدی عمر آن فراهم شود. محفظه باتری پورشه تایکان به گونه ای طراحی شده است که باز شود و به 28 یا 33 ماژول دسترسی داشته باشد. تعداد نصب شده بستگی به این دارد که باتری استاندارد، 79.2 کیلووات ساعت، نسخه تک طبقه یا گزینه دو طبقه 93.4 کیلووات ساعت باشد. اگر یک ماژول معیوب شود، با استفاده از یک تستر تشخیصی که ولتاژ ماژول ها را مقایسه می کند، در مرکز خدمات شناسایی می شود.

 

ولتاژ پایین بازی را از دست می دهد و ماژول با یک واحد جدید تعویض می شود. استراتژی پورشه همانند سایر سازندگان خودروهای برقی این است که عمری دوباره به باتری هایی بدهد که دیگر کارایی لازم برای تامین انرژی خودرو را ندارند اما همچنان کار می کنند. به جای بیرون آوردن باتری از زیر خودرو و وصل کردن آن به یک سیستم ثابت، برنامه این است که باتری‌ها را تا سطح ماژول از بین ببریم تا بتوان تک تک ماژول‌ها را در حامل‌های انرژی ثابت نصب کرد.

 

چیزی که هنوز مشخص نیست این است که استراتژی جدید «سلول یکپارچه» فولکس‌واگن که از ماژول‌های حاوی سلول‌های منفرد زیادی به «Cell2Pack» و سپس «Cell2Car» فاصله می‌گیرد، در جاهای دیگر گروه، چگونه بر تعمیر باتری‌های آن تأثیر می‌گذارد. در حالت اول، بسته باتری از سلول‌های منفرد تشکیل می‌شود، در حالی که در «Cell2Car»، سلول‌های یکپارچه مستطیلی مستقیماً مانند کاست در ساختار خودرو نصب می‌شوند. در ماه جولای، فولکس واگن اعلام کرد که “وارد تجارت جهانی باتری” شده است، شرکت جدیدی به نام PowerCo را تاسیس کرده و تاسیسات جدیدی را در کارخانه سالزگیتر خود برای تولید سلول های باتری ایجاد کرده است.

 

GKN پیشتاز مسابقه پیشرانه است

 

باتری های EV 2022
GKN موتور-گیربکس ترکیبی 2022
منبع :
autocar.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × یک =