شرکت فناوری چینی و سازنده خودرو BYD در حال بررسی تولید بومی سازی خودروهای برقی خود برای ارائه خدمات بهتر به بازار اروپا است و فروش خودروهای هان، شاسی بلند تانگ و کراس اوور آتو 3 خود را تا چهار ماه آینده در این منطقه تایید کرده است.
این خودروها در حال حاضر در شهر زادگاه BYD، شنژن، چهارمین شهر پرجمعیت چین، ساخته میشوند، از جایی که در ابتدا به بازارهای جهانی که به عنوان بخشی از یک برنامه توسعه عظیم جهانی هدف آن است صادر میشوند: اسکاندیناوی، آلمان، بنلوکس، بریتانیا و اسرائيل.
اما برایان یانگ، دستیار مدیر کل BYD اروپا که به طور انحصاری با Autocar صحبت می کرد، در حالی که این برند برنامه های خود را باز می کرد، گفت که چشم انداز تولید خودرو به صورت محلی “جالب” است.
وی تأیید کرد: «ما به طور جدی در مورد برخی طرحهای بومیسازی فکر میکنیم.
یانگ در پاسخ به این سوال که BYD کجا می تواند یک کارخانه تولیدی در اروپا ایجاد کند، گفت: “ما برنامه محکمی نداریم. ما تازه شروع به یادگیری کردهایم، واقعاً باورهای مشتریانمان را درک میکنیم، و اگر همه چیز خوب پیش برود و همه پایهها و ساختارها را در اینجا بسازیم، میتواند به محلیسازی منجر شود.»
بی وای دی امیدوار است بتواند سهم قابل توجهی از بازار اروپا را از تسلا به دست آورد و با سه مدلی که به دقت طراحی شده اند تا با مدل های اصلی این برند آمریکایی مقابله کنند، وارد بازار می شود. (انتظار میرود که Seal رقیب تسلا مدل 3 پس از عرضه قریبالوقوع خود در بازار چین به اروپا بیاید.) اما تسلا در این منطقه یک مزیت دارد – نه فقط به این دلیل که بیش از یک دهه است که خودروهای برقی را در اروپا میفروشد، بلکه به این دلیل اکنون در یک کارخانه جدید در نزدیکی برلین خودروهایی را در مقیاس تولید می کند.
اگرچه راه اندازی آن به شدت به تعویق افتاد، کارخانه 5 میلیارد یورویی (4.2 میلیارد پوند) برلین به سرعت به تولید جهانی تسلا تبدیل شد و تخمین زده می شود ظرفیت سالانه 500000 دستگاه داشته باشد. این علاوه بر ظرفیت تقریباً 500,000 واحدی کارخانه فرمونت کالیفرنیا، 750,000 خودروی تولید شده در سایت شانگهای هر سال و تخمینی 520,000 خودرویی است که سالانه در تگزاس خواهد ساخت.
BYD در نیمه اول سال 2022 641,350 خودروی جدید با انرژی (NEV) فروخت – رقمی که شامل تعداد محدودی خودروهای هیبریدی و هیدروژنی پلاگین میشود – در مقایسه با 564,000 دستگاه تسلا و قصد دارد در ماههای آینده تولید را به طور تصاعدی افزایش دهد. تا پایان سال دو میلیون NEV بفروشد.
از نظر اشتراکگذاری پلتفرم نیز فرصتهایی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند. BYD در حال حاضر با تویوتا برای توسعه خودروهای برقی مقرون به صرفه برای بازار چین همکاری می کند و یانگ گفت که این شرکت “کاملاً باز” است تا بتواند معماری جدید e-Platform 3.0 خود را برای استفاده توسط سایر سازندگان ارائه دهد.
ما کاملاً به روی کل صنعت باز هستیم. ما رقیب نیستیم. ما می توانیم با هم کار کنیم تا واقعاً کل بازار خودروهای برقی را رشد دهیم. یانگ گفت: این فلسفه ماست.
منبع :
autocar.co.uk