گرین لنترن
متفرقه

دی سی راز تکان دهنده گرین لنترن جان استوارت را فاش می کند

بحران تاریک جهان‌های بدون لیگ عدالت یا همان Dark Crisis: Worlds Without a Justice League – Green Lantern شماره 1 جان استوارت را به دنیایی پرتاب می کند که در آن او تبدیل به گرین لنترن (فانوس سبز) نهایی شده است و خواهرش النور به باتری مرکزی قدرت تبدیل شده است. با ما در نتگام همراه باشید.

جان استوارت کیست ؟

جان استوارت

جان استوارت کمیک

جان استوارت یک معمار است که بعداً به یک تفنگدار آمریکایی کهنه کار تبدیل شد و پس از مجروح شدن گای گاردنر، پشتیبان قبلی، گای گاردنر ، به عنوان پشتیبان گرین لنترن به عنوان پشتیبان گرین لنترن فعلی، هال جردن انتخاب شد. بعد از اینکه هنگام تلاش برای نجات یک غیرنظامی با یک ماشین برخورد کرد به این تصمیم اعتراض کرد، اما نگهبانان بر تصمیم خود ایستادند و جردن را به دلیل دیدگاه متعصبانه احتمالی او در مورد این موضوع مورد سرزنش قرار دادند. هنگامی که یک قاتل به سمت سیاستمدار شلیک می کند، استوارت در پاسخ به حمله با جردن مداخله نمی کند، که در ابتدا باعث می شود استوارت مظنون به نظر برسد. با این حال، به نظر می رسد استوارت دلایل خوبی برای این قصور ظاهری داشته است، زیرا او مانع کشتن یک افسر پلیس توسط یک مرد مسلح شده بود. در پارکینگ بیرونی این رویداد در حالی که جردن به دنبال یک طعمه بود. هنگامی که جردن با استوارت در مورد اقداماتش روبرو می شود، استوارت توضیح می دهد که این سیاستمدار حمله را برای منافع سیاسی ترتیب داده بود. جردن سپس به این نتیجه می رسد که استوارت یک استخدام عالی بود و ارزش خود را ثابت کرده است.
برای مدتی، استوارت گهگاه به عنوان فانوس سبز در زمانی که جردن در دسترس نبود، از جمله برخی از مأموریت‌های لیگ عدالت را پر می‌کرد. پس از اینکه حلقه جان از طریق نقشه های سینسترو ناتوان شد و کاتما تویی به دست ستاره یاقوت کبود دیوانه به قتل رسید ، زندگی استوارت شروع به بازگشایی کرد. اول، او به دروغ متهم به کشتن کارول فریس شد، شخصیت جایگزین ستاره یاقوت کبود، و سپس به دروغ توسط نامبیای جنوبی به سرقت متهم شد. جان که هفته‌ها در نامبیای جنوبی زندانی و شکنجه شد، با حلقه قدیمی‌اش که اکنون به لطف تلاش‌های هال جردن دوباره به قدرت رسیده بود، خود را آزاد کرد. جان در فرار خود ناخواسته هم یک قاتل زنجیره ای و هم یک تروریست را آزاد می کند. هنگامی که جردن با جان به خاطر اقداماتش روبرو می شود، دو دوست با هم درگیر می شوند تا اینکه جان متوجه می شود که به انقلابیونی کمک کرده که برای کشتن غیرنظامیان بی گناه تلاش می کردند.

بحران تاریک Dark Crisis : جهان‌های بدون لیگ عدالت

گرین لنترن جان استوارت

گرین لنترن

فانوس سبز شماره 1 از نویسنده فیلیپ کندی جانسون، هنرمند فرناندو بلانکو، رنگ‌شناس جوردی بلر و نامه‌نویس تروی پیتری است. تک شات بعد از وقایع لیگ عدالت شماره 75 اتفاق می‌افتد، جایی که جان استوارت و بقیه اعضای لیگ عدالت، به جز بلک آدام توسط پریا و ارتش تاریک او شکست خوردند و اسیر شدند. پریا به جای کشتن قهرمانان، همه آنها را در سیارات جداگانه ای به دام انداخته است که مطابق با خواسته های شخصی آنهاست.
دنیای جان استوارت او را در نقش یک گرین لنترن بازنشسته می بیند که به عنوان یک کشاورز با مادر و خواهر نوزادش زندگی می کند. مادر جان به النور داستانی می‌گوید که چگونه جان تبدیل به اولین و بزرگترین ابرقهرمان زمین شد که تیمی از گرین لنترن‌ها به نام برج مراقبت را برای محافظت از سیاره تشکیل داد. او توضیح می‌دهد یک روز، وقتی جان کاری را که قصد انجام آن را داشت انجام داد، حلقه‌اش را درآورد و به او داد. او یک معمار شد، همانطور که همیشه می‌خواست و حالا همه ما اینجا با هم در خانه‌ای که او برای ما ساخته است زندگی می‌کنیم، و او بالاخره حصاری می‌کشد تا خرگوش‌ها را از گل‌های من دور نگه دارد.
جان می آید تا به گفتگو ملحق شود که ناگهان چشمان النور سبز می شود و او پیامی را ارائه می دهد که از کایل رینر نابینا درخواست کمک می کند. جان و مادرش سپس در خلوت صحبت می کنند، جایی که مشخص می شود النور سال ها پیش مرده است و این نسخه جدید او توسط جان ساخته شده است. جان فاش می‌کند: آنها رادیانت دد نامش را می گذارند. آنها کسانی بودند که نگهبانان قدیمی را کشتند. اگر آنها باطری مرکزی را همانطور که می خواستند می کشتند، دیگر سپاه وجود نداشت. احتمالاً هیچ چیز دیگری نیز وجود نداشت. بنابراین من باتری را از Oa گرفتم و من آن را پنهان کردم، به شکل خواهر کودک ام.

مکان جان استوارت در بحران تاریک

استوارت پس از دریافت تماس رینر، به فضا پرواز می کند تا به او، جیسون تاد و تعدادی دیگر از گرین لنترن ها در نبردی عظیم علیه یک دشمن بیگانه بپیوندد. استوارت به تنهایی دشمن را شکست می دهد و باعث می شود همه از او به عنوان نگهبان یاد کنند. او به مزرعه برمی گردد و مادر جان به النور قول می دهد که تا زمانی که برادر بزرگش در اطراف است، هیچ کس سعی نخواهد کرد او را با خود دور کند. جان و خانواده‌اش ممکن است به‌زودی شرکت کنند، زیرا هال جردن آخرین قهرمانی است که در Dark Crisis on Infinite Earths شماره 3 دی سی به یکی از جهان‌های پاریا کشیده شده است. پس از رسیدن به سرزمین عجیب و غریب جدید، هال توسط راینر و تاد مورد استقبال قرار می گیرد و سپس به او می گویند که او در Sector John Stewart فرود آمده است.

منبع : نتگام ، cbr.com

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *