ماشین اپل
متفرقه

ماشین اپل چه شکلی می‌تواند داشته باشد ؟

آخرین چیزی که شنیدیم، اپل چارچوب زمانی خود را برای ارائه پروژه تایتان افزایش داده است. برای کسانی که با این پروژه آشنایی ندارند، این خودروی خودران اپل است و شرکت اکنون امیدوار است این خودرو را در سال 2025 روانه بازار کند. در حالی که اپل می خواهد این وسیله نقلیه را بدون فرمان و پدال بسازد، ممکن است به هر حال آنها را برای مواقع اضطراری اضافه کند. راننده انسانی ممکن است نیاز به کنترل داشته باشد.

رندر ماشین اپل بر اساس پتنت های رسمی و محصولات اپل

در حالی که واضح است که هدف اپل ساخت یک وسیله نقلیه کاملاً خودران است، اولین نسخه این خودرو ممکن است قابلیت های خودران خود را به فرمان و شتاب محدود کند. اگر می‌پرسید که Apple Car چگونه خواهد بود، شرکت لیزینگ خودرو بریتانیایی Vanarama (از طریق رندرهایی از این وسیله نقلیه را بر اساس “پتنت های واقعی ثبت شده توسط اپل” و دستگاه های اپل قبلا منتشر کرده است.

این رندرها از Apple Car بر اساس پتنت های رسمی هستند

این به این معنی نیست که شرکت لیزینگ این طرح را ثابت کرده است، اما این یک حدس علمی است که نشان می دهد ماشین اپل چه شکلی می تواند داشته باشد.

اپل می خواهد این خودرو تا سال 2025 عرضه شود

ماشین اپل

برخی از ویژگی‌های مبتنی بر پتنت‌های اپل شامل چیدمان صندلی‌های داخلی است که به صندلی‌ها امکان چرخش می‌دهد، استفاده از دستیار دیجیتالی سیری، “درهای مربی” که دارای لولاهای عقب هستند و صفحه نمایش داشبورد/ناوبری قابل تنظیم است. دستگیره های درب قابل جمع شدن هستند و شبیه دکمه هایی هستند که در آیفون پیدا می کنید.

هدف این است که خودرو کاملاً مستقل باشد

مش استفاده شده در جلوپنجره خودرو شبیه دامپزشک های دایره ای موجود در مک پرو است و حتی دارای لوگوی درخشان اپل است که شبیه به آنچه در مک بوک وجود داشت. و اگر رنگ سفید مات آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که اپل این رنگ را با آیفون 4 2010 معرفی کرد.

Apple Car ممکن است درب های مربی اسپرت باشد

ساختن یک تیم فروش و خدمات برای یک خودرو بسیار متفاوت از ساختن یک تیم برای یک گوشی است، چیزی که اپل باید خودش آن را کشف کند، زیرا برای چیزی که برخی آن را راه اندازی سریع جاه طلبانه در سال 2025 می نامند، آماده می شود.
اپل در حال از دست دادن بسیاری از مدیران اصلی خود است که روی پروژه تایتان کار می کنند. اخیراً اپل مایکل شوکوکتش، مدیر ارشد مهندسی اپل کار را از دست داد. مدیر سابق تسلا اپل را به مقصد Archer Aviation، استارت آپی برای تاکسی های هوایی برقی ترک کرد و در سال 2019 پس از ترک تسلا به اپل پیوست.
اپل یکی از مدیران سابق تسلا، کریستوفر «سی جی» مور را به تیم خود اضافه کرد. اما در یک ضربه بزرگ، همین چند روز پیش، سه مهندس کلیدی از جمله مهندس ارشد سیستم های رادار اپل، اریک راجرز، که به Joby Aviation Inc ملحق شد، دست به کار شدند. مدیر مهندسی گروه سیستم های باتری این تیم بود و کار با Archer Aviation را پذیرفت.

خودروسازان باید اپل را به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت جدی بگیرند

سومین عضو سابق تیم اپل کار که اخیراً به آرچر ملحق شده است، مدیر سابق مهندسی سخت افزار اپل کار، استفان اسپیتری است. در حالی که عموم مردم Apple Car را به عنوان یک پروژه نسبتا جدید می بینند، طبق گزارش ها، اپل بیش از هفت سال است که روی آن کار می کند. از رقبای آن در این تجارت می توان به تسلا و فولکس واگن اشاره کرد. این نام خانوادگی ممکن است برای شما غافلگیر کننده باشد، اما خودروساز آلمانی روی مفهوم خودروی خودران سرمایه گذاری کرده است.
سال گذشته، هنگامی که هربرت دیس، مدیرعامل گروه فولکس واگن شنید که اپل در حال جدی گرفتن یک خودروی خودران اپل است، مدیر اجرایی گفت که شرکت او از رقابت و همه نوآوری‌های جدید ایجاد شده توسط بازیکنان جدید استقبال می‌کند. این تقریباً به همان اندازه ای است که دیس می تواند از نظر سیاسی درست بیان کند. هر سازنده ای در صنعت خودرو باید نگران حمله اپل به زمین خود باشد.
آخرین گروه از شرکت هایی که دخالت اپل در تجارت خود را نادیده گرفتند و محصولات جدید شرکت کوپرتینویی را تحقیر کردند، در نهایت نامربوط شدند. ما در مورد شرکت هایی مانند بلک بری و مایکروسافت صحبت می کنیم که نتوانستند از بمبی که اپل در ژانویه 2007 با معرفی آیفون به راه انداختند، قدردانی کنند.
منبع

4.7/5 - (4 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *