نانوموادی که آب آلوده را پاکسازی می‌کنند
تکنولوژی

نانوموادی که آب آلوده را پاکسازی می‌کنند

خلاصه :
حذف فلزات سنگین از منابع آب یک نگرانی جدی در کل جهان است. فن آوری های مختلفی برای حذف فلزات سنگین توسعه یافته است. نانوتکنولوژی یک فناوری نوظهور است که مورد توجه قرار گرفته و نانومواد مختلفی برای حذف فلزات سنگین از منابع آب آلوده توسعه یافته است. نانومواد دارای ویژگی های عالی مانند سطح بزرگ، پتانسیل جذب بالا، اندازه نانو و خواص نوری عالی هستند.

در این بررسی، ما بر روی نانومواد مختلف از جمله نانومواد مبتنی بر فلز، نانومواد اکسید فلزی، نانومواد با پشتیبانی از بیوچار و کاربردهای بالقوه آنها در حذف فلزات سنگین از فاضلاب تمرکز کردیم. دیدگاه‌های امیدوارکننده‌ای از نانومواد در جهت‌های آتی اصلاح زیست‌محیطی نیز پیشنهاد شده‌اند.
گروه بینارشته‌ای از پژوهشگران کانادایی، پروژه نوینی را برای آلودگی‌زدایی آب آغاز کرده‌اند. آنها در این پژوهش سعی دارند از مزیت ویژگی‌های منحصر به فرد نانومواد برای ابداع یک روش جدید و پیشرفته “الکتروکاتالیتیک”(ECA) استفاده کنند.

نانوموادی که آب آلوده را پاکسازی می‌کنند

هدف از این پروژه، ابداع راه‌حل‌های جدیدی برای آلودگی‌زدایی آب از ترکیبات شیمیایی مضر مانند “پرفلوروآلکیل”(Perfluoroalkyl) است که در لوازم آرایشی، محصولات تمیزکننده، فوم‌های آتش‌نشانی و مواد مقاوم در برابر آتش یافت می‌شوند. وجود این ترکیبات شیمیایی در تراکم خاص می‌تواند برای سلامتی مضر باشد.

ابتکار این پروژه، در ابداع الکترودهای مبتنی بر مواد نانوساختاربندی‌ شده جدید و ادغام آنها در فرآیند الکتروکاتالیتیک برای کاهش ترکیبات شیمیایی است. پژوهشگران در این پروژه، از ۲۵ سال تجربه و دانش خود در این زمینه استفاده خواهند کرد تا گروه جدیدی از الکترودهای مبتنی بر اکسیدهای فلز را ابداع کنند. این کار، سطوح خاصی را ارائه می‌دهد و رسانایی الکتریکی و ثبات شیمیایی را حفظ می‌کند.

الکترودهای جدید با هدف ابداع و تنظیم فرآیندهای کاهش ترکیبات شیمیایی ساخته خواهند شد. تحلیل و بررسی این آلاینده‌ها و کاهش آنها توسط ساوو و گروهش صورت خواهد گرفت.

این پژوهش، با همکاری دو شریک صنعتی صورت می‌گیرد؛ سرویس زیست‌محیطی موسوم به “SANEXEN” و شرکت “QIT-Fer et Titane” که هر دو در کانادا قرار دارند. دروگی ادامه داد: ما با این پروژه، نه تنها نیازهای اجتماعی را که به خاطر آب آلوده پیش می‌آیند، برطرف می‌کنیم، بلکه منافع شرکای صنعتی خود را نیز برطرف خواهیم کرد.

این پژوهش، یک محیط آموزشی چندرشته‌ای استثنایی را برای اعضای گروه‌های پژوهشی فراهم می‌کند تا بتوانند دانش علمی و فنی متنوعی را در زمینه علوم مواد، الکتروفناوری و شیمی تحلیل به دست بیاورند.

منبع: sciencedirect

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *