طرز تهیه پاستیل
ترفند دخترانه خانه داری متفرقه

طرز تهیه پاستیل خانگی

پاستیل های گیاهی خانگی با گل رز، مریم گلی و گل ختمی
پاستیل نامی فانتزی برای قرص های گیاهی است. آنها را می توان به سادگی با ترکیب گیاهان پودر شده با یک مایع برای تشکیل یک نوع خمیر درست کرد. آنها را می توان از قبل تهیه کرد یا در صورت نیاز آماده کرد.

من واقعاً دوست دارم از پودرهای گیاهی به عنوان بخشی از خلاقیت های گیاهی خود استفاده کنم – به این ترتیب ما کل گیاه را مصرف می کنیم و فقط قسمت های خاصی از گیاه را با آب، الکل یا سرکه استخراج نمی کنیم.

گیاهان پودر شده سریعتر از گیاهانی که به شکل کامل ذخیره می شوند، قدرت خود را از دست می دهند، بنابراین حتما از گیاهانی که به تازگی پودر شده اند، آنها را از داروخانه های معتبر تهیه کنید یا خودتان آنها را پودر کنید.

قبل از شروع دستور غذا، بیایید نگاهی به گلودرد بیندازیم. چرا ما از این گیاهان خاص برای گلودرد استفاده می کنیم؟

هنگامی که گلو به دلیل علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا درد می کند، معمولا قرمز، داغ، خراشیده، متورم و کاملا ناراحت کننده است. برای کمک به تسکین ناراحتی، می توانیم از گیاهان خنک کننده، آرام بخش و قابض استفاده کنیم.

گیاهان خنک کننده گلوی داغ و قرمز را تسکین می دهند. گیاهان آرام بخش می توانند گلوی خشک و تحریک شده را تسکین دهند و گیاهان قابض می توانند بافت های متورم گلو را سفت و تقویت کنند.

با درک وضعیت بافت‌های درگیر و با درک چگونگی تطبیق آن‌ها با گیاهان، می‌توانیم در تطبیق گیاهان و افراد مؤثرتر باشیم.

گیاهان مورد استفاده در پاستیل گلودرد
در اینجا نگاهی دقیق تر به گیاهان موجود در این دستور تهیه می کنیم.

گلبرگ های رز (رزا گونه)

خنک کننده و قابض گل رز می تواند التهاب را کاهش دهد و درد را تسکین دهد. تمام قسمت های گل رز قابض هستند و می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد. استفاده از گلبرگ ها در پزشکی حس تجمل را به شما می بخشد.

برگ مریم گلی

بسیاری از ما سالی یک یا دو بار از این ادویه تند برای تهیه قیمه برای همراهی بوقلمون استفاده می کنیم، اما مریم گلی خواص درمانی زیادی را به ما ارائه می دهد. ضد میکروبی و قابض است، به این معنی که می تواند پاتوژن ها را در تماس از کار بیندازد و در عین حال بافت ها را سفت و تقویت کند. سابقه استفاده طولانی مدت برای زخم های دهان و گلو درد دارد.

گل ختمی 

این گیاه شیرین و آرام بخش می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کند، سرفه خشک را تسکین دهد و گلودرد و تحریک شده را تسکین دهد. گل خطمی معمولی (Malva neglecta) را می توان به طور مشابه استفاده کرد و احتمالاً در جایی نزدیک شما رشد می کند.

عسل

عسل به طرز شگفت انگیزی تسکین دهنده گلودرد است و همچنین ضد میکروبی است. من دوست دارم از عسل محلی خام استفاده کنم. زنبورداران در سرتاسر ایالات متحده رشد می کنند و پیدا کردن آن را به یک محصول نسبتاً آسان تبدیل می کند.

و اکنون به دستور غذای امروزی بروید، که در خانه ما مورد علاقه است. من سال‌ها پیش از گیاه‌شناس کیوا رز از آن مطلع شدم. امیدوارم لذت ببرید!

پاستیل گلو درد

زمان آماده سازی: 10 دقیقه
پاستیل را می توان به سادگی با ترکیب پودر گیاهان با یک مایع تهیه کرد تا یک نوع خمیر درست شود. آنها می توانند از قبل ساخته شوند یا در صورت نیاز ساخته شوند. این پاستیل ها می توانند یک مکمل عالی برای کابینت داروهای طبیعی شما باشند.

1 قاشق غذاخوری پودر گلبرگ گل رز
1/2 قاشق غذاخوری پودر برگ مریم گلی
2 قاشق غذاخوری ریشه گل ختمی
1 1/2 قاشق غذاخوری عسل گرم شده
اختیاری: پودر دارچین و گل رز اضافی
دستورالعمل ها
گیاهان پودر شده را با هم مخلوط کنید.
مقداری عسل را روی حرارت بسیار کم گرم کنید. ما می خواهیم این عسل آنقدر گرم باشد که قوام شربت داشته باشد اما هرگز داغ نباشد.
عسل را به آرامی به گیاهان پودر شده اضافه کنید. من دوست دارم کمی عسل اضافه کنم، هم بزنم و قوام را دوباره ارزیابی کنم. نتیجه نهایی باید یک مخلوط خمیری نرم باشد که خیلی چسبنده نباشد. در صورت لزوم می توانید عسل و پودر را تنظیم کنید.
وقتی سبزی ها و عسل را با هم مخلوط کردید، می توانید آنها را به شکل توپ درآورید.
من دوست دارم پاستیل ها را با غلتاندن آنها در مقداری گلبرگ گل رز و پودر دارچین تکمیل کنم.
این را می توان بلافاصله استفاده کرد و یا به مدت چند هفته در یخچال نگهداری کرد.

طرز تهیه پاستیل خانگی که در ادامه برایتان می گوییم ۲۰ عدد پاستیل به شما می دهد که بسته به ابعاد قالب و عمق آنها ممکن است کمی بیشتر یا کمتر هم بشود.

مواد مورد نیاز جهت تهیه پاستیل خانگی:
۶ بسته ۷ گرمی ژلاتین بدون طعم
یک بسته ژلاتین طعم دار
یک دوم پیمانه آب
طرز تهیه پاستیل خانگی
ابتدا قالب پاستیل های خود را بشویید و کاملا خشک کنید و سپس لایه نازکی از روغن را با کمک اسپری به داخل قالب ها اسپری کنید. قالب ها را روی یک سینی فر قرار دهید.

در ادامه ژلاتین بدون طعم، ژلاتین طعم دار و آب سرد را درون یک ماهیتابه کوچک با هم مخلوط کنید و تا زمانی که ورق های ژلاتین کاملا حل شوند به این کار ادامه دهید.

تابه را روی اجاق با دمای متوسط بگذارید و به هم زدن ادامه دهید تا مایعی شفاف و یکدست شکل بگیرد.

تابه را از روی حرارت بردارید و به آرامی قالب های پاستیل را با آن پر کنید. سینی حاوی قالب ها را به آرامی به داخل یخچال انتقال دهید و اجازه دهید که مایع درون آن خودش را بگیرد و پاستیل خانگی شما آماده شود.

این پاستیل ها را هم میتوانید درون یخچال و هم درون دمای محیط برای چندین هفته نگهداری کنید.

منبع: deliciousobsessions

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *