یک موز چند کالری دارد؟

تاریخچه موز و انواع آن

تاریخچه موز به عنوان منبع غذایی بر اساس یافته های باستان شناسان در دره کوک گینه نو به 8000 سال قبل از میلاد (قبل از دوران رایج) برمی گردد. از آنجا ، موز به فیلیپین و سپس در مناطق گرمسیری گسترش یافت.

ریشه در محبوبیت جهانی این میوه در قرن نوزدهم است ، زمانی که تجار در اوایل دهه 1800 موز را از کارائیب به بازارهای آمریکا و اروپا حمل کردند.

 

یک موز چند کالری دارد؟

امروزه موز چهارمین محصول مهم در سراسر جهان برای کشورهای در حال توسعه است.

میوه غیر فصلی که در تمام طول سال در دسترس است ، عمدتا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آفریقا ، آسیا ، آمریکا ، جزایر قناری و استرالیا رشد می کند.

مردم از گیاهان موز به عنوان درخت یاد می کنند ، اما آنها در واقع یک گیاه بزرگ هستند ، میوه هایی که از گلهای ماده ایجاد می شود. بر اساس مجله Food Chemistry ، بیش از 300 نوع موز در سراسر جهان کشت می شود.

نسخه ای که ما به عنوان موز کلاسیک تصور می کنیم ، کاوندیش یا موز دسر است. وقتی از سبز به زرد می رسند ، شیرین می شوند و سپس در صورت رسیدن بیش از حد ، وقتی شیرینی خود را از دست می دهند ، لکه های سیاه ایجاد می شود یا کاملاً قهوه ای-سیاه می شود.

کالری موز

یک موز متوسط ​​(حدود 20سانت) مواد مغذی زیر را تامین می کند:

کالری: 105

پروتئین: 1.29 گرم

چربی: 0.389 گرم

کربوهیدرات: 26.9 گرم

فیبر: 3.07 گرم

شکر: 14.4 گرم

ویتامین B6: 0.43 میلی گرم (22 درصد از ارزش روزانه)

ویتامین C: 10.3 میلی گرم (17 درصد از ارزش روزانه)

پتاسیم: 422 میلی گرم (12 درصد از ارزش روزانه)

منیزیم: 31.9 میلی گرم (8 درصد از ارزش روزانه)

منگنز: 0.319 میلی گرم (16 درصد از ارزش روزانه)

حدود 3 اونس آب

کالری و قند موز کمتر از آن چیزی است که بسیاری فکر می کنند. و همانطور که می بینید ، 14 گرم شکر دارای چندین ماده مغذی حیاتی است.

علاوه بر این ، حتی دقیق ترین دستورالعمل های مربوط به قند ، از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) و انجمن قلب آمریکا (AHA) ، تنها محدود کردن قند اضافه شده یا قند رایگان را توصیه می کند ، نه قند طبیعی از میوه تازه و کامل.

مردم اغلب از میزان کالری موجود در یک موز متعجب می شوند. در یک موز متوسط ​​، حدود 100 کالری وجود دارد. به یاد داشته باشید ، میزان کالری موز به اندازه آن بستگی دارد.

مزایای موز

موز به دلیل داشتن پتاسیم بالا به طور گسترده ای شناخته شده است و این ماده معدنی کلیدی به تنهایی مزایای مهمی را ارائه می دهد.

پتاسیم نوعی الکترولیت است که از ضربان منظم قلب پشتیبانی می کند ، به اعصاب اجازه فعالیت می دهد و ماهیچه ها منقبض می شوند. همچنین به انتقال مواد مغذی به داخل سلول ها و انتقال مواد زائد به خارج از سلول ها کمک می کند.

 

مطلب پیشنهادی

نوشیدن آب

5 علامت که نشان می دهد شما بیش از حد آب می نوشید

بسیاری از ما می توانیم آب بیشتری بنوشیم – اما چیزهای خوب زیادی وجود دارد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهارده =