ویزای تحصیلی کانادا
رپورتاژ آگهی

چگونه برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام کنیم؟

مهاجرت تحصیلی به کانادا؛ تصمیمی که هرگز از آن پشیمان نمی‌شوید

کشور کانادا از مقصدهای تحصیلی بسیاری از دانشجویان سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به شمار می‌رود. این کشور به دلیل داشتن امکانات رفاهی و آموزشی سطح بالا از محبوبیت بالایی در میان دانشجویان بین‌المللی برخوردار شده است و روز به روز هم به این محبوبیت اضافه می‌شود. برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و ویزای تحصیلی کانادا این کشور باید مراحلی را طی کنید و با شرایط اخذ آن‌ها آشنایی داشته باشید. با ما همراه باشید تا شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا را بررسی کنیم.

ویزای تحصیلی کانادا

چند نوع ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد؟

قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیل کانادا باید با انواع آشنایی داشته باشید. نکته مهمی که در رابطه با تحصیل در کانادا باید بدانید این است که حتما باید Study Permit یا همان اجازه تحصیل در کانادا را دریافت کنید. اگر قصد دارید که در دوره‌های کوتاه‌مدت کمتر از شش ماه را در کانادا بگذرانید نیازی نیست که نسبت به اخذ اقدام کنید. سعی کنید که برای چنین دوره‌هایی حتما ویزای تحصیلی بگیرید؛ چرا که ممکن است دوره آموزش که در آن ثبت‌نام کردید، بیشتر از شش ماه طول بکشد یا احتمال دارد که بخواهید در یک دوره آموزش دیگر ثبت‌نام کنید.

در صورتی که ویزا نداشته باشید و این اتفاقات بیفتد، امکان به اخذ ویزای تحصیل در خاک کانادا وجود ندارد. البته اگر ویزا داشته باشید و اعتبار آن رو به پایان باشد، برای تمدید اعتبار می‌توانید در خود کانادا این کار را انجام دهید. به طور کلی دو نوع ویزا برای تحصیل در کانادا در اداره مهاجرت این کشور تعیین شده است که عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی دانش‌آموزی کانادا
  • ویزای تحصیلی دانشجویی کانادا

ویزای تحصیلی دانش‌آموزی کانادا

ویزای دانش‌آموزی کانادا برای افراد زیر 18 سال است که قصد تحصیل در مدارس این کشور را دارند. برای افراد زیر 18 سال، همراه داشتن سرپرست قانونی یا والدین برای تحصیل در کانادا اجباری است. البته طبق قوانین، افراد بالای 17 سال مجبور نیستند که حتما سرپرست قانونی داشته باشند اما این احتمال وجود دارد که افسر پرونده بخواهد که سرپرست قانونی متقاضی مشخص شود. از دیگر شرایط ویزای دانش‌آموزی می‌توان به اثبات تمکن مالی سرپرست قانونی متقاضی برای تحصیل و زندگی او در کانادا اشاره کرد. به‌علاوه متقاضی باید از موسسات آموزشی معتبر کانادا نامه پذیرش دریافت کند.

ویزای تحصیلی دانشجویی کانادا

برای تحصیل در کانادا باید این را بدانید که مقطع کارشناسی سه تا چهار سال طول خواهد کشید و طول دوره‌ کارشناسی ارشد با توجه به رشته انتخابی یک تا سه سال خواهد بود. برای ادامه تحصیل در کانادا باید وارد کالج‌ها، دانشگاه‌ها یا موسسات فنی بشوید. البته برای مقاطع بالاتر از کارشناسی فقط در دانشگاه‌ها می‌توانید به تحصیل ادامه دهید.

اگر قصد ادامه تحصیل در هر مقطع آموزش عالی را دارید باید از یک موسسه آموزش معتبر در کانادا نامه پذیرش دریافت کرده باشید. چرا که بدون نامه پذیرش، اخذ ویزای تحصیلی کانادا امکان‌پذیر نخواهد بود. برای پیدا کردن این موسسات آموزشی معتبر می‌توانید با یک آژانس مهاجرتی تماس گرفته و از آن‌ها در این رابطه کمک بگیرید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید بدانید که گرفتن ویزای تحصیلی این کشور چه شرایطی دارد. البته درخواست ویزای تحصیلی کانادا برای همه مقاطع تحصیلی روند تقریبا مشابهی دارد و تفاوت اصلی آن‌ها در مدارک موردنیاز این مقاطع تحصیلی است. نکته مهمی که باید بدانید این است که ویزای تحصیلی کانادا تا سه ماه پس از پایان دوره آموزشی معتبر خواهد بود. معمولا موسسه محل تحصیل شما زمان پایان دوره آموزشی را اعلام خواهد کرد.

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر شامل شهریه پرداختی، تاریخ ثبت‌نام، شروع و پایان دوره آموزشی را داشته باشید. بازم به ذکر است که برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باید تمکن مالی خود را برای تحصیل و زندگی در کانادا به اثبات برسانید.

اگر قصد تحصیل در دوره‌های کمتر از یک سال را دارید، تنها لازم است که مدرک تمکن مالی برای طول همان دوره را ارائه دهید. اما برای دوره‌های تحصیلی که بیشتر از یک سال طول خواند کشید، تنها باید تمکن مالی خود را برای سال اول تحصیل در کانادا ثابت کنید. تمکن مالی برای مقطع کارشناسی 12000 تا 45000 دلار و برای مقاطع بالاتر 8000 تا 42000 دلار است.

درخواست ویزای تحصیلی و روند بررسی آن

برای مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور، می‌توانید از طریق سفارت کانادا یا به صورت آنلاین اقدام کنید. برای اخذ آنلاین ویزا باید وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید. اما برای اخذ ویزا از طریق سفارت باید از وب‌سایت اداره مهاجرت فرم درخواست ویزای تحصیلی را دریافت کرده و بعد از پر کردن آن به سفارت کانادا ارائه دهید.

معمولا برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا لازم نیست مصاحبه کنید اما طبق قوانین کشور کانادا باید انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری را انجام دهید. همچنین لازم نیست که اصل پاسپورت خود را ارائه دهید. تنها درج عکس پاسپورت در پرونده کافی است. اما برای انجام انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری حتما باید اصل پاسپورت را به همراه داشته باشید.

تحصیل در کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا با کمترین هزینه

برای تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید هزینه‌های لازم را در نظر بگیرید. قبل از تمکن مالی، هزینه شهریه دانشگاه و زندگی در کانادا، در مرحله اول اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید هزینه‌های انجام روند دریافت ویزا را پرداخت کنید که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • درخواست ویزای تحصیلی (حدود 300 دلار و برای تمدید 500 دلار)
  • انجام انگشت‌نگاری و چهره‌نگاری (85 دلار)
  • درخواست نامه پذیرش (با توجه به موسسه مربوطه تعیین می‌شود)
  • حق بیمه و معاینه پزشکی (حق بیمه 3 هزار تا 9 هزار دلار، ویزیت پزشک و آزمایش‌های پزشکی)

اخذ ویزای همراه دانش‌آموز یا دانشجو کانادا چگونه است؟

برای اخذ ویزای همراه دانش‌آموز یا دانشجو کانادا دو راه وجود دارد. راه اول اخذ ویزای توریستی همراهان دانش‌آموز متقاضی تحصیل است. اگر در زمان درخواست ویزای دانش‌آموزی برای دریافت ویزای توریستی اقدام شود، همراه متقاضی می‌تواند ویزای مولتی یا پنج‌ساله را دریافت کند و به همراه متقاضی به کشور کانادا سفر کند.همچنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از موسسات اعزام دانشجو کمک بگیرید.

راه دیگر اخذ ویزای همراه، درخواست برای گرفتن ویزای کاری است. اگر متقاضی ویزای تحصیلی داشته و در یکی از موسسات معتبر آموزشی کانادا مشغول به تحصیل باشد، همسر او می‌تواند ویزای کاری دریافت کند. نکته مهمی که باید بدانید این است که برای اخذ ویزای توریستی یا کاری بهتر است که هم‌زمان با درخواست ویزای دانش‌آموزی یا دانشجویی اقدام کنید. همچنین  افراد زیر 18 سالی که والدین آن‌ها با ویزای تحصیل کانادا به این کشور آمده‌اند، برای تحصیل در مدارس این کشور نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارند.

اعزام دانشجو

اخذ ویزای تحصیلی کانادا؛ با کمترین هزینه و مراحل آسان

برای اخذ ویزای تحصیلی هر کشوری مراحل و شرایط خاصی وجود دارد. کانادا هم از این  قاعده مستثنی نیست. متقاضیان باید برای مقاطع تحصیلی مدرسه، ویزای دانش‌آموزی و برای مقاطع تحصیلی آموزش عالی ویزای دانشجویی بگیرند. اخذ هر کدام از این ویزاها شرایط و مدارک مورد نیاز خود را دارد و باید هزینه‌هایی برای انجام فرایند آن پرداخت شود. همچنین همراهان متقاضیان می‌توانند نسبت به اخذ ویزای توریستی یا کاری اقدام کنند.

4/5 - (1 امتیاز)
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *