تسلا
متفرقه

تسلا از EPA می خواهد تا قوانین سخت آلایندگی خودرو را نهایی کند

به گزارش سایت نتگام، تسلا از دولت بایدن می‌خواهد که محدودیت‌های آلایندگی خودرو را سخت‌گیرانه‌تر از آنچه در آوریل توسط آژانس حفاظت از محیط‌ زیست (EPA) پیشنهاد شده بود، نهایی کند و این خودروساز را در تضاد با سایر تولیدکنندگان قرار دهد.

EPA در آوریل استانداردهای خودروهای 2027-2032 را پیشنهاد کرد که باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 56 درصد می شود و منجر به این می شود که 60 درصد خودروهای جدید تا سال 2030 الکتریکی و 67 درصد تا سال 2032 باشند. یک طرح سخت تر که تضمین می کند بیش از 69 درصد از وسایل نقلیه در سال 2032 خودروهای برقی هستند.

تسلا اضافه کرد که معتقد است EPA ممکن است نیاز به توقف خودروهای بنزینی در اوایل سال 2030 داشته باشد و اضافه کرد که مبنای قانونی محکمی برای مجموعه ای از استانداردهای سختگیرانه تر از پیشنهاد فعلی EPA وجود دارد.

تسلا همچنین گفت که بر این باور است که «فرض‌های هزینه EPA بسیار زیاد است و توسط سوابق تأیید نشده است، زیرا آنها به طور کامل کاهش سریع مستند و پیش‌بینی‌شده در هزینه‌های باتری و بسته‌ها و همچنین BEV  را در نظر نمی‌گیرند. وسایل نقلیه برد را افزایش می دهد که از طریق کارایی های دیگر حاصل می شود.

دیگر درخواست تسلا

تسلا همچنین از EPA می‌خواهد که با حذف اعتباری که خودروهای احتراق داخلی می‌توانند برای رسیدن به اهداف آلودگی دریافت کنند، پیشنهاد خود را سخت‌گیرانه‌تر کند.

تسلا گفت که پروژه‌های مدل‌سازی داخلی آن، 28 درصد از فروش خودرو در سال 2026، مدل‌های بدون آلایندگی خواهد بود و گفت: «مدل‌سازی EPA به طور قابل‌توجهی فروش خودروهای تسلا را دست کم می‌گیرد و آنها را با کمتر از 100 هزار خودرو در سال پیش‌بینی می‌کند».

تسلا گفت این پیش‌بینی «غیرقابل توضیح، غیرقابل توجیه است و بیهوده سخت‌گیری این قانون را تضعیف می‌کند… در سال 2022، فروش تسلا در ایالات متحده در حال حاضر به 500000 خودرو نزدیک شده است».

تسلا افزود که به طور محرمانه برآوردهای تولید و فروش را به EPA ارائه کرده است.

منبع: reuters

Rate this post
نظرات

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *